Gå til innhold

Fiberhusk ønsker seg et lite rusk


Fiberhusk

Anbefalte innlegg

Hei hei :goodbye:

Kjæresten min og jeg begynte å prøve bare for noen dager siden! 10/12 var vår start-dato, og vi er veldig spente på hvor lang tid det her kommer til å ta :rolleyes:

Nå er vi klar over at det her kan ta tid, det kan hende vi ikke kan få barn, det kan rett og slett oppstå en hel del underveis, men vi krysser fingrene og håper på det beste. Er jo ikke spente i det hele tatt heller :legrine: Vi lurer kanskje litt på hva det er vi egentlig har begitt oss ut på.

Vi begynte prøvingen den 10. som sagt, og den 12. våknet jeg opp om morgenen og var kjempekvalm! Kvalmen har vedvart mer eller mindre siden (er kvalm nå også), og konstante milde "menssmerter" (er det dette dere kaller "murring"?). I går merket jeg har jeg har begynt å bli veldig veldig våt der nede, mye mer enn normalt...  Hva kan det være?
Har også en ekstremt øm pupp, men bare den ene, den andre er ikke så ille. Jeg skjønner egentlig veldig lite av alle disse symptomene, for jeg kan ikke forstå at det kan gå fort, ikke tror jeg på det heller. Men tiden får vise hva det egentlig er :) Vi traff jo rett på riktig tid i syklusen, så det kan vel hende? Jeg klarer nesten ikke vente med å ta en test! :bond:

Hilsen en alt for spent frøken som overhodet ikke eier tålmodighet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Jeg legger igjen en liten hilsen, og en lykkeønskning! De symtomene du kjenner høres jo lovende ut :) Tar du egglønsningstester og slikt, og har full kontroll på når el er? Ellers har den kanskje kommet tidligere enn du trodde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg legger igjen en liten hilsen, og en lykkeønskning! De symtomene du kjenner høres jo lovende ut :) Tar du egglønsningstester og slikt, og har full kontroll på når el er? Ellers har den kanskje kommet tidligere enn du trodde. 

Heisann! Takk for hilsen :helen:

Jeg fant ut dagen etter vi startet prøvingen, at vi traff midt i blinken i følge kalkulatorene jeg har prøvd ut her og der. Veldig tilfeldig! :biggrin: Tenkte ikke på det jeg, alt vi tenkte på var at jeg hadde jo ikke prukt prevansjon på to måneder, og at vi begge ville (passer fint for oss begge), så da var det bare å prøve i vei og se hva som skjedde.

Alle symptomene mine kan jo være veldig tidlige tegn på TR også, men jeg har aldri hatt disse symptomene før. Jeg pleier ikke få smerter før rett før TR kommer, på samme dag. Og ømme bryster dagen før. Skal jo ikke ha TR på en uke enda! Håpløst å gå rundt og vente på å ta test :rolleyes: Har bestilt noen tester, både EL og graviditetstester, så slipper det bli så dyrt..

Så spent da! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende!😃 Jeg hadde en følelse av at det var noe den måneden jeg var gravid, husker ikke nøyaktig hvilke symptomer jeg hadde, for den gangen tenkte jeg ikke så nøye over det, regnet heller med at jeg var småsyk (kvalm) og at det var noe galt med magen. Puppene var ikke veldig ømme, men de føltes større og "varme", det var det som fikk meg til å ta en test. Det blir spennende å følge med her framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime. Jeg gruet meg skikkelig! Tar allerede folat pga. mangel, og har oppfølgingstimer hos legen pga. blandt annet det.

Jeg hadde time i 11-tiden, og da pleier det å være minst en times ventetid. Men det tok bare 5 minutter før jeg fikk komme inn denne gangen, herlig! :danse: Vel inne satt jeg meg ned og ventet på å få kjeft for et eller annet. Sist gang jeg var der var han så gretten og sur på meg at jeg begynte å gråte. Så begynte de vanlige spørsmålene :

"Er du samboer nå eller..."
Ja..
"Tar du folat fremdeles?"
Ja..
"Ja, bruker du prevansjon nå?"
Nei..
"Prøver du å bli gravid??"
Ja.. (her venter jeg på at det skal komme et eller annet merkelig fra ham, som er vanlig)

Etter dette ble legen plutselig veldig glad :ohmy: Jeg har ikke sett ham slik før. Det hele endte med at vi ønsket hverandre god jul og godt nyttår, den vanlige spøken "Håper ikke vi sees snart igjen", hvis han la til at jo, kanskje, hvis jeg trengte svangerskapskontroll!
:gravid:

Så, da er henvisning til gynelokogen er sendt inn, sannsynligvis ikke time før april (Eeeek!). Håper kanske noe har skjedd innen den tid :tongue: Uansett er det greit å sjekke at alt står bra til før man begynner å jobbe med saken. Jeg hadde en celleforandrings-scare for noen år siden, og det vil jeg helst slippe å oppleve igjen. Fingers crossed!

Og plagene er her fremdeles. Fremdeles 4 dager til TR burde vise seg, og alle symptomene kan jo være tegn på begge deler.... Kjenner at det fremdeles er vanskelig å ikke tenke så mye på det. Nå har bestillingen med EL-tester og graviditetstester kommet, så har jeg litt å gjøre underveis :plystre:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Illy skrev:

Nå nærmer IKM seg med stormskritt for deg😃 Hvordan går det? Jeg krysser fingrene😊😊

Det gjør det faktisk! Nå er jeg spent! :rolleyes: (som om jeg ikke har vert det i flere dager! iiik!)

Har ingen symptomer eller smerter i skrivende stund, ingen kramper. Hadde mye i går, og enda mer dagen før. Trodde jeg skimtet noe blod isted, men er usikker :ph34r:
Hvis ingen ting har meldt seg til julaften så får jeg teste på nytt og håpe på det beste! Takk for fingerkryss! Jeg oppdaterer så snart kroppen gir meg noe signal :smilorange: Når er neste EL og prøvetid for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiberhusk skrev:

Det gjør det faktisk! Nå er jeg spent! :rolleyes: (som om jeg ikke har vert det i flere dager! iiik!)

Har ingen symptomer eller smerter i skrivende stund, ingen kramper. Hadde mye i går, og enda mer dagen før. Trodde jeg skimtet noe blod isted, men er usikker :ph34r:
Hvis ingen ting har meldt seg til julaften så får jeg teste på nytt og håpe på det beste! Takk for fingerkryss! Jeg oppdaterer så snart kroppen gir meg noe signal :smilorange: Når er neste EL og prøvetid for deg?

Ingen test i morra? Jeg er sånn at jeg heller venter med å teste, for da kan jeg leve i håpet lenger, i stedet for å bli skuffet over negativ test (selv om det ikke trenger å bety at håpet er ute egentlig, hvertfall ikke før IKM). Jeg tror jeg skal ha mensen 27.12, altså 7 dager igjen nå. Jeg har litt ulik lengde på syklusene så er ikke 100 % sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Ingen test i morra? Jeg er sånn at jeg heller venter med å teste, for da kan jeg leve i håpet lenger, i stedet for å bli skuffet over negativ test (selv om det ikke trenger å bety at håpet er ute egentlig, hvertfall ikke før IKM). Jeg tror jeg skal ha mensen 27.12, altså 7 dager igjen nå. Jeg har litt ulik lengde på syklusene så er ikke 100 % sikker. 

Nei, ingen test i morgen. Nå synes jeg at jeg har vert dum nok til å teste tidlig to ganger, så nå får jeg bare vente! :fnise: Siden de var negative så tror jeg ikke det blir helt den store forandringen. Prøver bevisst å kvele alt håp :plystre:
Har fremdeles smerter og plager!

Håper bare jeg får time hos gynekologen ganske kjapt, så jeg kan forsikre meg om at alt fremdeles er bra. Utrolig tungvindt at jeg må via fastlegen hver gang jeg skal dit.

Har du noen symptomer eller noe som helst nå? :)




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Nei, ingen test i morgen. Nå synes jeg at jeg har vert dum nok til å teste tidlig to ganger, så nå får jeg bare vente! :fnise: Siden de var negative så tror jeg ikke det blir helt den store forandringen. Prøver bevisst å kvele alt håp :plystre:
Har fremdeles smerter og plager!

Håper bare jeg får time hos gynekologen ganske kjapt, så jeg kan forsikre meg om at alt fremdeles er bra. Utrolig tungvindt at jeg må via fastlegen hver gang jeg skal dit.

Har du noen symptomer eller noe som helst nå? :)




 

Da er det bare å satse på at ingen TR dukker opp😊 👍Jeg har det litt som du har hatt det med disse symptomene, tror jeg...har litt magesmerter, noen av dem nesten som mensenkramper, og føler meg litt uvel. I tillegg er brystene ømme. Men jeg har nesten alltid ømme bryster fra 7dpo fram til en-to dager før TR. Blir litt bekymret for at disse mageplagene skal bety at det er noe galt, om det ikke betyr at jeg er gravid, så jeg tenker også på å få en henvisning til gynekolog (definitivt dumt at det er så tungvint!) Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjon i hele høst også, og lurer litt på om det kan være en sammenheng der. Men når sant skal sies så spørs det om det ikke bare er prøvingen som gjør at jeg kjenner plager som jeg bare har oversett tidligere, jeg kjenner jo veldig nøye etter nå! 

Vet du nøyaktig når el var denne perioden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper ikke det har noe med UVI'en å gjøre, det høres bare vondt og kjipt ut altså :( Hos min gynekolog var det ventetid frem til mars/april (!!!) nå! Jeg ble helt sjokkert jeg. Vet ikke hvor lenge siden du har vert hos din, men det skader jo ikke å dra innom en tur, i og med at dere prøver :) 

Jeg pleier også å få ømme bryser dagen før tanta, men nå er de faktisk ikke ømme lenger. Skjønner ikke helt det der, men kroppen gjør litt som den vil, merker jeg. Kanskje jeg fikk så mange symptomer fordi jeg virkelig ønsker det? :laugh: Som du sier, vi kjenner jo ekstra godt etter!

Jeg vet at EL var rundt 9.-10. desember. Ganske sikker på det, men jeg tar ingen tester på det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20 Dec 2015 at 23.39, Fiberhusk skrev:

Huff, håper ikke det har noe med UVI'en å gjøre, det høres bare vondt og kjipt ut altså :( Hos min gynekolog var det ventetid frem til mars/april (!!!) nå! Jeg ble helt sjokkert jeg. Vet ikke hvor lenge siden du har vert hos din, men det skader jo ikke å dra innom en tur, i og med at dere prøver :) 

Jeg pleier også å få ømme bryser dagen før tanta, men nå er de faktisk ikke ømme lenger. Skjønner ikke helt det der, men kroppen gjør litt som den vil, merker jeg. Kanskje jeg fikk så mange symptomer fordi jeg virkelig ønsker det? :laugh: Som du sier, vi kjenner jo ekstra godt etter!

Jeg vet at EL var rundt 9.-10. desember. Ganske sikker på det, men jeg tar ingen tester på det enda.

Det var voldsomt lang ventetid! Jeg gikk til legen, og det var ingen tegn til UVI nå (ingen bakterier, altså), så kanskje jeg innbiller meg de symptomene også :fnise: Men jeg har hatt fire runder med antibiotika på et par måneder, så det har vært alvor tidligere. 

Har du testet igjen? Jeg har visst mistet alle symptomene mine. Nå er jeg travelt opptatt med jobb og julestri fram til 24. så det er kanskje bare sånn at jeg ikke har tid til å kjenne ordentlig etter mer. Men litt skuffende er det, jo :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Fiberhusk skrev:

Så elendig bilde. Synes nesten ikke her, er mye tydeligere i virkeligheten. :ph34r:

PhotoGrid_1450938139890.jpg

Gratulerer så mye! For en julegave!:nissegutt::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye! For en julegave!:nissegutt::biggrin:

Tusen takk! :D
På den skjermen jeg er på nå synes det ikke i det hele tatt på bildet, så det er jo virkelig dårlig kvalitet :fnise: Skal kjøpe meg en digital test og sjekke en gang til! Ikke fordi jeg ikke tror det stemmer, det gjør jeg. Men for nysgjerrighetens skyld :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo bare prøve en digital test, da :sjenert: Er så spent og glad, og ikke helt sikker på at jeg helt forstår det :rolleyes:

 

PhotoGrid_1451033255776.jpg

Endret av Fiberhusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...