Gå til innhold

Rosa melis med jordbærsmak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt jordbærmelis i åresvis for å lage pikekyss/marengs med jordbærsmak, men i år finner jeg det ikke noen steder! Har vært innom flere butikker men ingen har... Det er Dansukker som har pleid å ha jordbærmelis og sjokolademelis i sortimentet, men i år fant jeg bare sjokolademelis på én av butikkene. En ansatt på den samme butikken påsto at jordbærmelis ikke lenger er å få tak i, kan det stemme? Noen som har funnet jordbærmelis i butikken i år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke bare bruke essens

Anonymkode: 295e3...22f

Skrevet

I teorien kan jeg vel det men vil tro det er like vanskelig å få tak i som jordbærmelisen? Eller selges dette i vanlige butikker? Jeg bor ikke akkurat i storby og det begynner å bli dårlig tid til å bestille på nett.

Skrevet

nei, da er det kanskje verre. tror ikke de har det i vanlig matbuikk.

Hva med å mose jordbær og sile det, eller lage en slags jordbærcoulis, eller knuse frysetørkede jordbær og blande med melisen før du tilsette væsek?

eller så mener jeg har sett noen sånne 1-2-3 muffinspakker hvor det var rosa glasur med (om det var med smak aner jeg ikke), men om det fortsatt eksisterer- ikke godt å si

Skrevet

du har sikkert funnet en løsning nå, men jeg kom på at jeg tideligere har kjøpt bringebæressens på apoteket. Kan jo fungere selvom du egentlig er ute etter jorbær.

Skrevet

Denne melisen brukte jeg mye også, men den er nok gått ut av produksjon for en god stund siden.

Jeg har tråla alle de store butikkene i Oslo, samt butikker i Sverige og Danmark uten hell...

Håper du finner en grei erstattning.

Anonymkode: dc3ac...3e4

Skrevet

Denne melisen brukte jeg mye også, men den er nok gått ut av produksjon for en god stund siden.

Jeg har tråla alle de store butikkene i Oslo, samt butikker i Sverige og Danmark uten hell...

Håper du finner en grei erstattning.

Anonymkode: dc3ac...3e4

Æsj da :icon_frown:

Synd jeg ikke hamstret inn noen ekstra pakker i fjor da...

Takk for tips og ideer, jeg får se hva jeg finner på. Marshmallow fluff med jordbærsmak fungerte nesten men ble litt lite jordbærsmak. Er redd større mengder gjør at marengsene blir seige eller ikke stive nok. Jeg har vurdert å bruke jordbærsaft men alt som er flytende tynner ut og gjør eggehvitene mye vanskeligere å få og beholde stive nok. Men jeg får eksperimentere litt. Bringebærsmak er ikke et alternativ da jeg ikke liker bringebær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...