AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Sta-bror-drar-hjem-igjen-8277328.htmlBra at FrP holder sine løfter og får disse innvandreren til å dra hjem igjen Anonymkode: 7e2e6...937
Gjest Cartman Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Synd at svenskene drar hjem igjen. Svensker bidrar til norsk økonomi på en positiv måte.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Dette er nok et argument fra de innvandringsliberale som viste seg å være bare tull altså Et hovedargument til de som støtter masseinnvandring fra den tredje verden var jo i lang tid at det var langt flere svensker og polakker enn folk fra Midtøsten som innvandret til Norge. Motargumentet om at disse innvandrergruppene i stor grad er midlertidige arbeidere og også utvandrer fra Norge i stor skala og er langt mer mobile enn innvandrere fra Midtøsten og Afrika ble ikke forstått. At folk fra den tredje verden blir permanent i Norge mens svensker drar er så opplagt at det ikke burde være noen diskusjon. Masseinnvandringen fra den tredje verden var veldig liten sammenliknet med svenskeinnvandringen ble det sagt. Anonymkode: cc8c5...9c0 2
debattanten Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Er flott at det fungerer, de drar når det ikke er jobb og kommer tilbake når vi trenger dem. Norge nyter godt av slik arbeidsinnvandring. Folk som kommer hit som analfabeter og rett på trygd livet ut er en større utfordring. Når de også drar med seg møkkakultur og kriminalitet hjelper det ikke.... 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Dette er nok et argument fra de innvandringsliberale som viste seg å være bare tull altså Et hovedargument til de som støtter masseinnvandring fra den tredje verden var jo i lang tid at det var langt flere svensker og polakker enn folk fra Midtøsten som innvandret til Norge. Motargumentet om at disse innvandrergruppene i stor grad er midlertidige arbeidere og også utvandrer fra Norge i stor skala og er langt mer mobile enn innvandrere fra Midtøsten og Afrika ble ikke forstått. At folk fra den tredje verden blir permanent i Norge mens svensker drar er så opplagt at det ikke burde være noen diskusjon. Masseinnvandringen fra den tredje verden var veldig liten sammenliknet med svenskeinnvandringen ble det sagt. Anonymkode: cc8c5...9c0Jeg synes det er bra at innvandrere drar hjem. Om du mener at visse former for innvandring er bra og andre dårlige. Så må jeg presentere deg for Mr Hypocrisy Anonymkode: 7e2e6...937
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Jeg synes det er bra at innvandrere drar hjem. Om du mener at visse former for innvandring er bra og andre dårlige. Så må jeg presentere deg for Mr HypocrisyAnonymkode: 7e2e6...937På hvilken måte er arbeidsinnvandring under høykonjunkturer og velferdsinnvandring det samme? Anonymkode: de00c...531 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Jeg vil nok se sterkere tall for at man skal kunne si at "de fleste" drar hjem igjen. Ja, det dro 2000 svensker hjem fra april - september, samtidig så flyttet det 1800 hit i samme periode, altså kun en netto nedgang på 200. Det er ikke mye i den store sammenheng. Anonymkode: de00c...531 1
Drizzt Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Hvis hardtarbeidende innvandrere reiser hjem er dette et symptom på nedgangstider i norsk økonomi. Hvis analfabeter som naver livet ut strømmer inn er dette et symptom på usunt pengebruk fra staten sin side. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Hvis hardtarbeidende innvandrere reiser hjem er dette et symptom på nedgangstider i norsk økonomi. Hvis analfabeter som naver livet ut strømmer inn er dette et symptom på usunt pengebruk fra staten sin side.Hvilke tall har man på at hardtarbeidende innvandrere reiser ut i større grad? For svenskenes del så dokumenterer jo kun artikkelen en netto nedgang på 200 svensker i perioden april-september, dette er ikke særlig betydelig. Personlig vil jeg nok følge med og se om SSB evt. kan dokumentere sterkere tall i årene som kommer, men det er til nå mye som tyder på at frafallet av arbeidsinnvandrere rent netto ikke er så stort som mange ønsker å tro. Anonymkode: de00c...531
Drizzt Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Hvilke tall har man på at hardtarbeidende innvandrere reiser ut i større grad? For svenskenes del så dokumenterer jo kun artikkelen en netto nedgang på 200 svensker i perioden april-september, dette er ikke særlig betydelig. Personlig vil jeg nok følge med og se om SSB evt. kan dokumentere sterkere tall i årene som kommer, men det er til nå mye som tyder på at frafallet av arbeidsinnvandrere rent netto ikke er så stort som mange ønsker å tro. Anonymkode: de00c...531Les artikkelen da. Det handler om svensker og de kommer ikke for å nave og leve på trygd, men for å jobbe. Og jammen jobber de hardt. Langt ifra alle som kommer får jobb og blir, så utflukten blir mer og mer betydelig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Les artikkelen da. Det handler om svensker og de kommer ikke for å nave og leve på trygd, men for å jobbe. Og jammen jobber de hardt. Langt ifra alle som kommer får jobb og blir, så utflukten blir mer og mer betydelig.Ja, det var jo nettopp poenget at de kommer for å jobbe (og mange av dem er flinke), men når det faktisk bare er en netto nedgang på 200 stykker så er jeg ikke overbevist om at frafallet av svensker er stå stort på nåværende tidspunkt. Det er tallene som teller, alt annet er bare spekulasjon. Anonymkode: de00c...531
Drizzt Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 (endret) Ja, det var jo nettopp poenget at de kommer for å jobbe (og mange av dem er flinke), men når det faktisk bare er en netto nedgang på 200 stykker så er jeg ikke overbevist om at frafallet av svensker er stå stort på nåværende tidspunkt. Det er tallene som teller, alt annet er bare spekulasjon. Anonymkode: de00c...531Selvfølgelig er det betydelig når det er flere ut enn inn for første gang. I krisetider er det ofte lavtstatusyrker som lider mye og svenskene jobber i stor grad der. Endret 14. desember 2015 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Selvfølgelig er det betydelig når det er flere ut enn inn for første gang. I krisetider er det ofte lavtstatusyrker som lider mye og svenskene jobber i stor grad der. Nedgang på 200 i forhold til hvor mange som har kommet hit de siste 10-15 årene? Nei, det er ikke betydelig, hvertfall ikke ennå. Det er derfor man ikke kan konkludere basert på disse tallene alene. Anonymkode: de00c...531
Mann 42 Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 La oss håpe at de svenske og finske sykepleierne og legene blir værende. Ellers har vi et problem.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Herlig tråd. Tenker flere innvandrermotstandere ble glad og plutselig skuffet nå. Anonymkode: d0058...4c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå