Gå til innhold

Jobbe som sykepleier i utlandet


Lovisehennie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Jeg er 21 år, og ferdig utdannet sykepleier til høsten. Jeg har veldig lyst til å få meg jobb enten i England eller i Sverige. 

Noen som har erfaring med hvordan det er å jobbe som norsk sykepleier i et av landene? Og noen som vet hvordan jeg bør gå fram for å søke meg jobb, og hvor jeg evt burde søke? 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler ikke om dette, men hva måtte du ha i snitt for å komme inn på høgskolen? Og hvordan er dette med uniformer? Har en del selvskadingsarr jeg ikke vil andre skal se

Anonymkode: 03ac1...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittene til høgskolene ligger på samordnaopptak.no. Uniformer skal ikke gå nedenfor albuen pga hygieneårsaker. 

Anonymkode: 7ea1d...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Jeg er 21 år, og ferdig utdannet sykepleier til høsten. Jeg har veldig lyst til å få meg jobb enten i England eller i Sverige. 

Noen som har erfaring med hvordan det er å jobbe som norsk sykepleier i et av landene? Og noen som vet hvordan jeg bør gå fram for å søke meg jobb, og hvor jeg evt burde søke? 

Setter stor pris på svar!

Jeg tror, men nå er jeg på tro- og ikke vite-nivå:

Sverige er ikke noe problem å søke jobb, der kan du komme med din norske utdanning å jobbe. Mulig din norske autorisasjon må godkjennes, men det er uproblematisk.

http://www.nursetogether.com/nurse-uk-requirements

I linken ligger litt om hvordan søke jobb i UK, og hva skags krav som stilles. Du må ha språktest, og så tror jeg du må ha internasjonal eksamen for å jobbe som fullverdig sykepleier? Har iallefall en kollega som kun fikk hjelpepleier-oppgaver med norsk sykepleierutdanning i UK. Men det skal sies at dette er noen år siden.

Anonymkode: e5be3...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...