Gå til innhold

Skinnseter i bil - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Evelynita

Jeg liker skinnseter. Det ser finere ut, og stoffseter blir så ekstremt stygge. Alle jeg kjenner har stoffseter og jo eldre bilen er jo styggere er naturligvis setene. Skinnseter holder seg finere mye lengre syns jeg!  Og om sommeren er de varme med engang så går det jo over. Og rumpevarmer om vinteren 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg hatt bilen et par dager, og kan konkludere med at skinnseter ikke er så flott. På langtur ble det ufattelig klamt og ubehagelig, så nå er jeg litt fortvilet. Vil det hjelpe å bruke et setetrekk?

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en hund som stort sett tar med seg halve skogen hver gang den er på tur er skinnseter et must! Man kan bare tørke av søleflekkene med en våt klut. For bilsetetrekk sitter jo skjeldent der de skal lenge om gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Nissan med deilige skinnseter. Aldri opplevd problemer med at de er kaldere eller klammere en stoffseter.

Når bilen ikke vil mere har jeg tenkt å ta ut setene og lage en sitte gruppe. Perfekt for mancave'n ☺, artig er at dama har tent slik på ideen at jeg vurderer å oppgradere planen til hjemmekino stoler. Med regulering og varme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så fungerte ikke skinnseter for meg, ble veldig klamt på langtur :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg hatt bilen et par dager, og kan konkludere med at skinnseter ikke er så flott. På langtur ble det ufattelig klamt og ubehagelig, så nå er jeg litt fortvilet. Vil det hjelpe å bruke et setetrekk?

Har du da på setevarme? Shorts? Litt rart dette ift mine egne erfaringer. Setetrekk kan du jo bare prøve.

Anonymkode: 71414...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det. Bedre å sitte i og penere. Ja, det er kaldt om vinteren men så lenge man har setevarme er det ikke noe problem. Det kan bli varmt om sommeren hvis sola står på men det er likevel verdt det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble skinnsetene klamme? Vi har skinnseter i bilen vår. Har vært på mange langturer med den, men har da aldri opplevd at det ble klamt. Er du sikker på at det er skinn, og ikke skai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du da på setevarme? Shorts? Litt rart dette ift mine egne erfaringer. Setetrekk kan du jo bare prøve.

3 timer siden, Cartina skrev:

Hvordan kan skinnseter bli klamt på vinteren? Jeg har aldri slitt med det, selv ikke om sommeren.

3 timer siden, Hulderen skrev:

Ble skinnsetene klamme? Vi har skinnseter i bilen vår. Har vært på mange langturer med den, men har da aldri opplevd at det ble klamt. Er du sikker på at det er skinn, og ikke skai?

Jeg hadde selvsagt ikke på setevarmer, jeg endte med å måtte skru ned temperaturen til 18 for å unngå klamhet. Hadde virkelig ikke sett for meg at dette skulle være et problem på vinteren. Dette skjedde etter 3 timers kjøring. Helt sikker på at det er skinn og ikke skai (Volvo). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt ikke på setevarmer, jeg endte med å måtte skru ned temperaturen til 18 for å unngå klamhet. Hadde virkelig ikke sett for meg at dette skulle være et problem på vinteren. Dette skjedde etter 3 timers kjøring. Helt sikker på at det er skinn og ikke skai (Volvo). 

Jeg har hatt skinnseter i flere biler over flere år og har aldri opplevd at det blir klamt. Har alltid hatt VW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SykkelJenny skrev:

Jeg har hatt skinnseter i flere biler over flere år og har aldri opplevd at det blir klamt. Har alltid hatt VW.

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SykkelJenny skrev:

Har hatt skinnseter i de 3 siste bilene (BMW) og har heller ikke blitt klam, selv i de sommerene som vi hadde ganske bra ver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo har jo supre seter, så det var rart...du har ikke på plasttrekket etter mekaniker eller slik som sitter på fabrikknye biler? De skal av. :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Volvo har jo supre seter, så det var rart...du har ikke på plasttrekket etter mekaniker eller slik som sitter på fabrikknye biler? De skal av. :D

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 timer siden, SykkelJenny skrev:

:laugh:

Festlig 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...