Gå til innhold

Skinnseter i bil - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det er kaldt om vinter og varmt om sommer, men er det likevel verdt å ha skinnseter?

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel smak og behag. Jeg synes det blir klamt etter en stund.

Anonymkode: 17016...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Ja, jeg elsker skinnsetene i bilen min og kunne ikke tenkt meg noe annet. Renslig og flott er det og det er hverken klamt eller kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om hvorvidt dette stemmer for alle biler, men se an skinnet på bilene i butikken. Sist vi kjøpte bil prøvde vi en bil hos Møller og en hos TS som hadde et veldig glatt utseende (typisk sånn glatt seter i drosjer). I begge de bilene ble vi klamme etter den lille prøveturen - akkurat som man ble i gamledager med skinninteriør. Etterpå prøvde vi en bil hos RS som hadde matte skinnseter (så mye mer ekte ut) og den bilen kjøpte vi. Aldri vært klam, selv ikke på de varmeste sommerdager på bilturer nedover Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om hvorvidt dette stemmer for alle biler, men se an skinnet på bilene i butikken. Sist vi kjøpte bil prøvde vi en bil hos Møller og en hos TS som hadde et veldig glatt utseende (typisk sånn glatt seter i drosjer). I begge de bilene ble vi klamme etter den lille prøveturen - akkurat som man ble i gamledager med skinninteriør. Etterpå prøvde vi en bil hos RS som hadde matte skinnseter (så mye mer ekte ut) og den bilen kjøpte vi. Aldri vært klam, selv ikke på de varmeste sommerdager på bilturer nedover Europa.

Hvilken bil kjøpte dere, og husker du hvilke biler du så som hadde "glatt" utseendet?

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

Har skikkelige skinnseter, og ville aldri valgt noe annet.

På vinteren setter vi bare på motorvarmer, så det er ikke kaldt, og om vi glemmer det, så blir jo setet varmt i løpet av et minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnseter er behagelig, har ikke selv men har sittet i biler som har det :) Men det er som nevnt over her, det med å bli klam i baken....blir man det er det neppe ekte saker. Skinn puster, og "skinnmøbler" før i tida like gjerne skai som ble brukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Jeg er usikker på om hvorvidt dette stemmer for alle biler, men se an skinnet på bilene i butikken. Sist vi kjøpte bil prøvde vi en bil hos Møller og en hos TS som hadde et veldig glatt utseende (typisk sånn glatt seter i drosjer). I begge de bilene ble vi klamme etter den lille prøveturen - akkurat som man ble i gamledager med skinninteriør. Etterpå prøvde vi en bil hos RS som hadde matte skinnseter (så mye mer ekte ut) og den bilen kjøpte vi. Aldri vært klam, selv ikke på de varmeste sommerdager på bilturer nedover Europa.

Jeg har skinnseter på min bil levert av Møller. Det er imidlertid stor forskjell på skinn - det er ikke gull alt som glimrer. Mine seter er veldig kostbare, men verd hver krone. Det man også skal huske på er at en bruktbil med skikkelige skinnseter er mer etterspurt og holder høyere pris enn biler med seter i stoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skinnseter på min bil levert av Møller. Det er imidlertid stor forskjell på skinn - det er ikke gull alt som glimrer. Mine seter er veldig kostbare, men verd hver krone. Det man også skal huske på er at en bruktbil med skikkelige skinnseter er mer etterspurt og holder høyere pris enn biler med seter i stoff. 

Er skinnsetene  i f.eks Volvo V50 "skikkelig" da? Hvordan ser/kjenner jeg at det er skikkelige saker? :)

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i utgangspunktet veldig skeptisk til skinnseter, men det fulgte med utstyrspakken i bilen, så vi sjanset. Syns det er helt supert nå, renslig og praktisk. Var på ferie i sommer og kjørte langt i varmen, ble ikke klam, går også helt fint nå på vinteren. Har matt skinn, uten at jeg har noe peiling :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i utgangspunktet veldig skeptisk til skinnseter, men det fulgte med utstyrspakken i bilen, så vi sjanset. Syns det er helt supert nå, renslig og praktisk. Var på ferie i sommer og kjørte langt i varmen, ble ikke klam, går også helt fint nå på vinteren. Har matt skinn, uten at jeg har noe peiling :P

Hvilken bil har dere? Jeg aner ikke hva slags skinn det er i bilen jeg vurderer, men jeg merker jo at det er glatt å sitte i de setene, sånn kontra stoff. Det dreier seg om en volvo. Men det er mulig det er en vanesak? Antar man må bruke varmeseter mer hyppig om vinteren :)

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skinnseter i mine siste biler og ville ikke byttet til stoff nå. Renslig og greit. Kvaliteten på skinnet har vært av en slik karakter at det ikke er spesielt klamt om sommeren og ikke spesielt kaldere enn stoffseter om vinteren. Elsker setevarmer uansett på vinteren. Brukte det like mye stoffseten. På min nåværende bil har jeg i tillegg luftavkjøling i setet, men det har jeg bare brukt noen få ganger for å prøve det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en diger sedan med skinnseter som er fantastiske å sitte i. Er jo klimaanlegg og setevarmer i den, så det der er uproblematisk.

I flerbruksbilen vår er det alminnelige stoffseter. De er jo lettere å holde rene og de tåler mye mer. Men hadde jeg kunnet velge hadde jeg nok ha hatt skinnseter der også.

Anonymkode: 71414...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk for bil med skinnseter (jeg hadde gått for bilen med stoffseter også forsåvidt), så det blir spennende å se. Jeg prøvde flere biler med skinn, og merket at noen seter virket veldig glatte, mens noen ikke. Selv på samme biltype! Satt ihvertfall godt i den bilen jeg valgte, og tenker at det ordner seg fint både på vinter og sommer med varme og AC. Og blir det for ille så får jeg jo bare slenge et pledd over setet på de kaldeste dagene :)

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil har dere? Jeg aner ikke hva slags skinn det er i bilen jeg vurderer, men jeg merker jo at det er glatt å sitte i de setene, sånn kontra stoff. Det dreier seg om en volvo. Men det er mulig det er en vanesak? Antar man må bruke varmeseter mer hyppig om vinteren :)

Anonymkode: 335d6...fe9

Kia sportage har vi :-) Gratulerer med ny bil da, håper du blir fornøyd med både den og setene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kia sportage har vi :-) Gratulerer med ny bil da, håper du blir fornøyd med både den og setene :-)

Tusen takk, blir veldig bra :)

Anonymkode: 335d6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...