Gå til innhold

Å passe bonusbarna sine?


Lillemeg85

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? Hvis bonusmamma går hjemme hele dagen, har et barn 50/50 og bonusbarn annen hver helg. Mor spør far om han kan ha barna EN overnatting fordi hun skal dra på tur. 

Men svaret er at det er ikke så lett i.o.m barna ikke har sfo den dagen så det blir galt for bonusmor... (Vi snakker om 2 timer etter skolen).... "Passer" dere deres bonusbarn innimellom? 

Jeg ser liksom ikke helt greia... Hadde jeg bodd med en som hadde barn så hadde hvertfall ikke det plaget meg å gjort det innimellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morgendis

Jeg er alene med sønnen til samboer akkurat nå. Samboer dro på fredag og kommer hjem senere i kveld. Det skjer ikke ofte, men jeg synes bare det er koselig med litt tid for bare oss to :) 

Endret av morgendis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne heter det ikke å passe stebarnet mitt. Vi er alene nå, hvor jeg synes det er kjempekoselig. Vi kaller det for "jentetid" og føler det er viktig at vi får tid alene til å styrke relasjonen. :) 

 

Anonymkode: ad668...4f2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morgendis

I mine øyne heter det ikke å passe stebarnet mitt. Vi er alene nå, hvor jeg synes det er kjempekoselig. Vi kaller det for "jentetid" og føler det er viktig at vi får tid alene til å styrke relasjonen. :) 

 

Anonymkode: ad668...4f2

Veldig enig i dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags evneveike barn er det som må passes i to timer etter skolen?

Anonymkode: fc7c1...cbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ofte alene med de. Ser ikke på det som passing da jeg bor med dem og er sammen med faren deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns personlig at stemor kunne passet, og ville nok gjort det selv om jeg hadde hatt stebarn.

Men jeg skjønner veldig godt at mange ikke gidder, etter alt som skrives bl.a på KG. Stemødre skal ikke blande seg i oppdragelse, ikke prøve å "bli venner", ikke bry seg verken med eller om, helst skal de vel egentlig ikke synes når far har barna. Så hvorfor skal hun da gidde å være barnevakt?

Anonymkode: eb9b4...1a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 13 år og har hvert vårt barn og et barn sammen. Her har det aldri vært snakk om å bruke ordet "passe" bonusbarn, da vi ser på oss som en familie der begge voksne stiller opp for hverandre. Så jeg personlig synes det var kjipt av henne å ikke "passe" bonusbarna sine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke være noe problem... Vi ser på muligheten ang det å ha begge barna til mannen min hos oss fast, og han har alltid vært flink til å ta med en og en på ulike aktiviteter. Ser ikke for meg at det skulle være et problem å være sammen med barna/ett av barna innimellom. Ser ikke problemet om det hadde blitt en helg heller. De skal alltid føle seg velkommene! :)

Anonymkode: 359e8...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i at bonusmor passer bonusbarn. Man kan selvsagt ikke forvente at bonusmor har tid alltid og gjerne prioriterer en del "egentid" når sine egne barn er hos far og dermed gjerne ikke har sjans/ønsker å passe bonusbarn da. 
Men hadde jeg vært bonusmor, så hadde jeg stilt opp med pass uten et spørsmål, så lenge jeg ikke hadde hatt andre planer og det blir en selvfølge at jeg alltid kan passe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en unnskyldnng fra far sin side, synes jeg.

Det er jo ikke 2 timer. Det er en overnatting.

Men fleksible holdninger og tilretteleggning for barna bør alltid vært høyt prioritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes faktisk at hvis man velger å flytte sammen med en som har barn så burde man være forberedt på å stille opp for barnet fra tid til annen.

Det betyr ikke at far ikke skal ta hovedansvaret og at pappahelg= tid med far, men at når noe som dette skjer så burde bonusmor stille opp. 

Føler at man er en familie når man velger å flytte sammen, så da får man stille opp for familien sin. Det gjelder altså å stille opp for samboeren sin, sine egne barn, felles barn OG samboeren sine barn fra tidligere forhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. 2 timer er ikke lenge. For meg er far/stefar, mor/stemor og barn en ny familie, og man stiller opp for familien sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Bonusbarn er familie, og jeg synes det er helt naturlig at mor "passer" bonusbarn på samme måte som om det skulle vært sine egne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Komisk.. Nå det trengs, DA må bonusmor/stemor/tjenestepike stille opp :fnise:

Anonymkode: 83930...ede

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusbarn er familie, og jeg synes det er helt naturlig at mor "passer" bonusbarn på samme måte som om det skulle vært sine egne. 

Enig. Man "passer" ikke familie. Man ER med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags evneveike barn er det som må passes i to timer etter skolen?

Anonymkode: fc7c1...cbd

For et svar... Men problemet var ikke det at de ikke kan være alene... Men at bonusmamma bor i huset der å hun er hjemmeværende... Å da måtte det jo være opp til henne om det var greit for ho at barna kom hjem tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke på det som å "passe" bonusbarna mine når jeg er alene med dem. For meg er det en selvfølge, de er familien min.
Kan du ikke snakke med bonusmammaen selv, i stedet for å gå gjennom faren? Da får du i alle fall et svar på hvorfor hun ikke syns det er greit, eller kanskje hun syns det er greiere hvis du spør henne direkte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...