pondusa Skrevet 10. februar 2005 #601 Skrevet 10. februar 2005 Hæppi bursdag tu ju, happi bursdag tu ju, hæppi bursdag tu lillen, hæppi bursdag tu JUUUUUUU!
Cielo Skrevet 12. februar 2005 #603 Skrevet 12. februar 2005 Gratulerer med dagen på etterskudd Lillen! Håper du har det bra (hvor enn du er. For du er jo ikke mye her lenger...Dessverre!) , Cielo.
pia1006 Skrevet 12. februar 2005 #604 Skrevet 12. februar 2005 GRATULERER MED VEL OVERSTÅTT BURSDAG Håper du hadde en fin bursdag. Er jo kjempelenge siden jeg har vært innom dagboka de :oops: Ser du venter to gutter har dere funnet navn?? Tror du har gjort et bra kjøp av vogn vi har kjøpt den samme bare med dobbel bag dyr ja, men tror den er verdt pengene. Ha en fin lørdagskveld
lillen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter #605 Skrevet 12. februar 2005 Tusen takk for alle ordene som er blitt lagt igjen de siste to ukene, alle sammen! Og gratulasjonene! Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke skriver her inne... Jeg orker visst aldri å sette meg ned for å skrive i boka...det er så mye ellers på nettet, som jeg er helt oppslukt av for tiden, bl a diverse utstyr... Men jeg skal skal skal skjerpe meg nå... ... En bitteliten oppsummering (for spesielt interesserte) av det jeg husker fra min lille boble-verden: Mandag 31.01: I tillegg til min nå "vanlige" ryggvondt (like ved bh-festet), hadde jeg veldig vondt i korsryggen. Men trøstet meg med at jeg hadde det en dag i november også, og siden det bare varte en dag, betydde det jo ikke at jeg hadde fått alvorlig bekkenløsning... Og slik gikk det heldigvis denne gangen også; var bare vondt på mandag! :-) Onsdag 02.02: Var på tvilling-treff sammen med Jinx, og det var kjempekoselig...og rart Etterpå dro jeg og Jinx på kjøpesenter for å møte Jinx' søster. Kjempekoselig det også - spiste middag og prøvde den fantastiske vognen, med nydelige grinete gutter som passasjerer :-) Mandag 07.02: Traff venninne L (les: tidligere skolevenninne, som jeg tilfeldigvis støtte på på venterom sist jeg var hos legen. Det viste seg at hun også ventet tvillinger! I juni! Var nok sjebnen som gjorde at jeg måtte til legen for vonde kynnere den dagen...) for å kikke på vogn og utstyr. Hun falt fullstendig for OTH hun også... Og jeg klarte å gå i massevis av butikker uten å kjøpe en eneste ting! :-) Tirsdag 08.02: Etter å ha vært i vogn-butikk med sin samboer, for å bestille OTH, kom venninne L på besøk. Onsdag 09:02: Fikk tidlig på dagen et hormonelt utbrudd fordi jeg og Mannen kranglet om bagatell, og jeg var trøtt og sulten. Mannen jobbet kveld, og jeg hadde tenkt å rydde opp litt i hodet mitt, ved å surfe systematisk gjennom diverse utstyr (og møbler til leilighet) og skrive liste m/priser. Men pga lange telefonsamtaler med stebror, venninne L og mamma, fikk jeg ikke gjort det hodet mitt var innstilt på... Og dermed fikk jeg hormonelt sammenbrudd da vi senere skulle sove. Hodet var fortsatt fullt av rot og uorden (ikke så alvorlig, men hodet ble vel sint fordi det hadde vært innstilt på å sovne med diverse utstyrs- og møbleringsplaner innabords), Mannen var trøtt og ville sove, og det var derfor veldig veldig synd på meg Blir fryktelig selvmedlidende når hormonene tar overhånd... Og mens jeg er det, begynner jeg som regel å tenke på økonomisk fremtid, og alt som er uklart der, og det gjør ikke ting bedre der og da! Men sovnet til slutt... Bursdag 10.02: Pga at jeg hadde holdt Mannen våken halve natten, fikk han ikke stått opp i god tid før jobb og tatt oppvasken sin (slik mitt hode hadde planlagt!), og halvrotete leilighet med oppvask er ikke moro å våkne til på hormonell bursdag (hormonene forsvant nemlig ikke over natten...). Ringte Aetat for å få klarhet i noen av de økonomiske tankene fra natten før, men det var bare deprimerende. Har fått ny midlertidig saksbehandler fordi min er sykemeldt (ikke at jeg har noe imot NY saksbehandler...kan jo ikke få verre enn min opprinnelige), og hun kjente visst til saken min, men var ikke særlig oppløftende å høre henne si "...HVIS du får rehabiliteringspenger når du nå blir sykemeldt" og ikke NÅR, som jeg hadde regnet med... Det er Aetat som betaler attføringspengene mine, og det er trygdekontoret som betaler rehabiliteringspenger når jeg må slutte med attføring...og hun hadde ikke peiling på trygdedelen *sukk*, og min saksbehandler på trygdekontoret satt i møter... Da ble det kjempesynd på meg igjen Jeg gråt og gråt, og visste ikke helt hvordan jeg skulle roe det ned (for guttas skyld). Men Jinx var parat på msn! Og det hjalp masse. Like etter kom Mannen hjem fra jobb, inn døra med napoleonskake m/24 tente kakelys , og i tillegg en stor og vakker bukett tulipaner fra Jinx , som hadde ventet på meg utenfor døra... Dagen var reddet! Vi hadde egentlig bestemt at Mannen ikke skulle gi meg noen spesiell gave, men han hadde visst ombestemt seg. Vi kjørte på nærmeste kjøpesenter for å bruke 500 kroner på akkurat hva jeg ville (og så skulle jeg få 500 dagen etter, for å kjøpe mer...). Men det måtte være til meg, og ikke klær til gutta, som jeg hadde mest lyst på... Endte med en veldig koselig shoppingtur på Black Design og Kremmerhuset, hvor jeg kjøpte diverse koselige artikler til leilighet; dufte-kubbelys, et lite sushiservise (som jeg har tenkt å bruke på andre ting en sushi; det var bare så flott!) m.m. Etterpå kom svigermor & svigerstefar på kaffe, og jeg fikk flere gaver ; kjempefin vårlig gravid-skjorte-genser + diverse artikler fra Black Design(!), bl a enda et dufte-kubbelys(!) - litt av et sammentreff! Jeg tror nok svigermor kjenner meg nå... En ekstremt vellykket kveld! :D Fredag 11.02: Mannen solgte bilen vår (vi hadde visst det siden onsdag, men fredag var dagen for bytting av bil og penger)! Da Mannen kom hjem fra jobb, gikk det opp for oss at vi ikke hadde bil, og at vi ikke kunne dra på Ikea som planlagt, for å bruke de 500 kronene jeg skulle bestemme over (bestemte at vi skulle prøve å finne et hverdagsservise på Ikea ++)...så det får vi gjøre i neste uke, når vi har fått "ny" bil ... Idag har jeg bare surfet...igjen! Mannen kommer snart hjem fra jobb, og vi skal spise mat (club sanwitch? kyllingsalat?) og se opptak av Nr.15. Imorgen kommer Lillebror på middagsbesøk; marinerte svinekoteletter. Nam, tror jeg... I dette innlegget ser det nok ut som jeg er veldig plaget av hormonutbrudd/-sammenbrudd, men det stemmer ikke helt... Har kanskje hatt 4-5 stk siden jul, og det er jeg fornøyd med! :D Prøver uansett å huske hvor heldig jeg er, og hvor mye godt jeg har i livet mitt , men det er ikke alltid det hjelper. Jeg har daglig vondt i ryggen, og det kommer som regel av sitting foran data (ikke rak rygg + mangel på riktige muskler + gammel "skade"), så det hjelper å ligge litt på sofa innimellom. Gutta er aktive, Hokus litt mer enn Pokus, og det er herlig! Mannen har endelig fått kjenne bevegelsene utenpå magen. Og jeg har kommunisert litt med de, ved å dulte tilbake - kjempekoselig! :-D JA, vi har funnet (foreløpige) navn til gutta! Men siden jeg ikke bruker mitt eget (nei, jeg heter ikke Lillen!) og Mannens navn her inne, bruker jeg ikke gutta sine heller... ...jeg har det egentlig helt topp! Lillen 23+3
Salamandra Skrevet 12. februar 2005 #606 Skrevet 12. februar 2005 Det gjør ingenting at du ikke skriver så ofte, Lillen, for du skriver jo så myyye når du først skriver! :D .. og FOR en nydelig babymage du har nå.. :hjerter2: Blir nesten litt misunnelig.... ...men bare nesten.. *tar en stor slurk rødvin* Du må være flink jente og passe på ryggen din da, den skal få mer å slite med i ukene fremover, så du må være snill med den.. Også du? Hvis du skulle få lyst til å sende noen en pm og fortelle hvilke navn dere har valgt så veit jeg om noen som hadde syntes det var spennende.. Bashåduveite'! Ha en fortsatt fin helg Lillen-tobarnsmor!
Ionaa Skrevet 13. februar 2005 #607 Skrevet 13. februar 2005 Gratulerer med overstått Lillen. Jeg er litt utafor for tia (på KG altså) så det går litt treigt i svingene for meg. Men jeg får med meg litt med tid og stunder
pia1006 Skrevet 13. februar 2005 #608 Skrevet 13. februar 2005 Takk for praten på MSN i dag kjempkoselig håper vi treffes titt og ofte. Ja for det kan bli litt lange dager synes jeg, men tiden går fort litt for fotr spør du meg. Hormoner ja hm får noen utbrudd jeg også uff av meg, men godt og høre andre og har de. Vi tastes
Jinx Skrevet 14. februar 2005 #609 Skrevet 14. februar 2005 ....................................................... ............. .................................................. ............. .................... ......................... ............. .................................................. ............. .................................................. ......... ................................. :hjerte: :hjerte:
Lilletrollet Skrevet 14. februar 2005 #610 Skrevet 14. februar 2005 Åååå så lei meg jeg er for at jeg glemte å gratulerer deg med dagen..... Håper du hadde en fin dag! (jeg burde jo huske deg.....) Tenk å ha en venn man ikke engang kjenner,en man aldri har møtt,men allikevel føler seg "knyttet til". Du er den vennen for meg. En man sender sms med,en man snakker privat med,og en man kan dele sorg og gleder med. Du er det for meg. Jeg håper vi en dag kan treffes. Stå ansikt til ansikt å prate. Jeg gleder meg til den dagen. Klem Lilletrollet
murmeldyret Skrevet 19. februar 2005 #611 Skrevet 19. februar 2005 Godt å lese innlegg fra deg igjen vennen Jeg er desverre ikke så overaktiv her inne jeg heller lengere. Prøver å skjerpe meg innimellom Du har full rett til å være både hormonell og bekymret, og jeg synes ikke du overdriver noen av delene. Skulle bare ønske alt ordnet seg med Aetat og Trygdekontoret, sånn at du fikk den bekymringen ut av verden snart Håper helga blir flott!
lillen Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #612 Skrevet 19. februar 2005 Nesten litt misunnelig på deg også, Salamandra...rødvin hadde vært godt det!! Men vil heller ha to gutter i magen akkurat nå - rødvinen får jeg bare glede meg til! :-) Skal sende deg pm, forresten... Takk for gratulasjonen, Ionaa! Bare koselig å få litt på etterskudd også... Ja, det er egentlig rart, Pia...; dagene er lange, men tiden går egentlig litt fort! :-) Koselig å snakke med deg på msn! I U2, Jinx! Jeg tok igjen og glemte å gratulere deg og, Lilletrollet! Tusen takk for herlige ord, vennen! Tusen takk for støtten, Murmel! Kjempekoselig Og god helg til deg og! Det ble visst en uke uten innlegg fra meg denne gangen også...men det føles likevel som jeg er på god vei til å bli flink igjen! Det skjedde ikke så mye i begynnelsen av denne uka, siden vi begge var skikkelig syke... Hos Mannen startet det forrige fredag, og hos meg søndag ettermiddag. Det er sjelden vi er syk helt samtidig, men denne gangen var vi det...og i tillegg ble vi syk til gangs. Det føltes til tider uoverkommelig med feber, hodepine, smerter i bihuler, vond hals, hoste, nysing, rennende nese, tett nese, vondt i kroppen osv. Og stakkars Mannen blødde neseblod hele tiden, og kastet opp i tillegg Men vi ble da bedre... Jeg plages ennå med litt tett nese (særlig om natten), og en bivirkning av dette er tørrhet i munnen. Men på apoteket fikk jeg sugetabletter mot munntørrhet, og det funker som f...! Må stå opp en gang i løpet av natten, fordi det har tettnet seg til i nesen, men det ordner seg raskt med nesespray. Håper tettheten går over før jeg må slutte med nesespray...men har en saltvanns-menthol-spray på lur, som er mindre effektiv. Føler at noe godt også har kommet ut av dette; jeg har trent magen! Ble etterhvert en veldig smertefull opplevelse å hoste og nyse, for magen var støl...og da må jeg jo ha trent...? Nå vet jeg forresten hva inkontinens er... Har prøvd å få ordnet opp i Aetat-Trygde-tullet nå, og jeg har vel kommet litt lengre... Men jeg har hatt en deppe-dag fordi jeg føler meg som en kasteball. Vanskelig å få svar på ting når man hele tiden får beskjed om å ringe den andre etaten, for da blir alt så oppstykket, og jeg må fortelle de hva den andre etaten har fortalt meg osv. Dette til tross for at her hvor jeg bor, er Aetat, Sosial og Trygd samlet under en etat, nettopp for å gjøre det enklere. Men de oppfører seg som separate etater... I tillegg til etatene, er det andre folk jeg har måttet snakke med, som lege og tvillingforeldreforeningen. Og så går det ikke an å gjøre alt på en dag, fordi den ene er på møte, den andre ikke ringer tilbake osv. :-? På torsdag var vi hos legen, og da fikk jeg sykemelding, så fra og med torsdag får jeg ingen attføring. Driver derfor og skal søke om rehabiliteringspenger nå, men mangler at legen fyller ut skjemaet (må få en eller annen lege til å gjøre dette på mandag!!). Hadde med skjemaet til legen torsdag, men for det første var hun litt uerfaren etter min smak og skjønte ikke mye, og for det andre måtte vi midt i legetimen røsje til en sosionom som kunne ta oss imot akkurat da (og ikke senere...). Legen ringte nemlig en sosionom på sykehuset, for at vi kunne få noen til å hjelpe oss med en del spørsmål. Sosionom-damen var veldig hyggelig, og skal sette seg inn i saken min. Hun har også sagt at hun gjerne tar telefoner for meg :-) Endelig har jeg en slik "rådgiver" som jeg har ønsket meg lenge...på tvers av etater! Siden det ser ut til at det med rehabiliteringspenger ut svangerskapet er i boks, tror jeg at jeg hovedsaklig vil ha hjelp med hva som vil skje etter fødsel og frem til evt skolestart i august. Puh... Torsdag var vi altså på sykehuset; ikke bare til lege, men også til UL, jordmor og innvendig UL for å sjekke livmorhals. Fikk ekstra lang UL, siden det var med en UL-jordmor-student, og det hadde jeg ingenting imot! Hokus & Pokus vokser helt itakt med hvor langt vi har kommet, og de så ut til å ha det fint! På forhånd har jeg jo lurt litt på hvorfor jeg kjenner så masse liv på høyre side, men mye sjeldnere på venstre, og tenkte kanskje at morkaka lå litt mer foran hos venstre tvilling (Pokus). Men det viste seg at Pokus, lille luringen, lå og bokser og sparket på broren sin + mine indre organer, og at det mest sannsynlig var slik han pleide å ligge... Hokus derimot, sparker mest mot utsiden Åhh...de var så søte der de lå! Tenkte jeg skulle spørre en gang til om kjønn, siden det er mange som får seg en overraskelse ved fødsel, når det viser seg at de har tatt feil på UL. Men det er ingen tvil hvem som befinner seg i magen min altså...med mindre det er jenter som har tissemann som står rett ut! Livmorhalsen min var som den skulle, og nå skal den sjekkes hver 14. dag :-) Igår snakket jeg litt med Trygdekontor og fikk hjelp til å fylle ut søknadsskjema, og etterpå bar det til Ikea med tvillinggravide venninne L :-) Deilig å slippe å ha med seg mannfolk der inne, slik at man bare kan rusle og kikke så masse man vil... Var der ikke for å kjøpe så mye, men mest for å planlegge... Skal kjøpe sprinkelsenger m/tilbehør (minus dyner og dynetrekk, for Ikea har jo så sære mål), stellekommode og diverse. I tillegg fant jeg drømmeputer... :hjerter2: Jeg elsker speilfløyel, og Ikea har puter i fake speilfløyel i akkurat den dyprøde fargen som jeg elsker! Jeg tror det er på tide å skifte ut noen puter i stua! Men de var litt dyre; 98,- per putevar + 98,- per putetrekk, og jeg må ha minst to puter, så da blir det nærmere 400 kroner... Jeg er fortsatt nesten besatt av utstyr-surfing! Igår kveld fikk jeg og Mannen satt opp et utstyrsoversikt/-budsjett, så vi begynner å få kontroll på hva vi skal ha (ekskl. småting som kluter, håndklær, stelleprodukter o.l.). Kanskje jeg skal legge meg på sofaen snart, og få med meg litt hopp...!? :-) Og så må jeg og magen ha mat... Lillen 24+3
jolie Skrevet 19. februar 2005 #614 Skrevet 19. februar 2005 Kos å lese innlegg fra deg, Lillen Blir litt kort fra meg i dag, for jeg er så fyllesyk :oops: Fortsatt god helg, også håper jeg vi snakkes på msn igjen snart!
Gjest Camelia Skrevet 19. februar 2005 #615 Skrevet 19. februar 2005 Synes ikke det er lenge siden du regnet og tellet og tellet og regnet og lurte på NÅR i huleste det skulle bli din tur til å bli gravid! Mulig tiden har brukt lengre tid i det siste for deg enn for meg, men jeg synes jaggu ikke det er mange dagene siden... Ha en strålende søndag!
Gjest Mayamor Skrevet 20. februar 2005 #616 Skrevet 20. februar 2005 Gratulerer så masse med overstått, lillen... Der kom beviset rett i ansiktet på meg hvor sjelden jeg oppdaterer dagbøker her inne... :oops: Har lest meg igjennom de siste sidene. Det er så koselig med de lange og utfyllende innleggene dine. Akkurat som om jeg kjenner deg og har snakket med deg irl... Det er godt å høre at du har fått hjelp av en sosionom. Det skulle jeg til å foreslå for deg nemlig. Men da kom jeg for sent... Min søster og mannnen får uvurderlig hjelp fra sosionom når det gjelder sitt funksjonshemmede barn. Og det er ikke bare foreldre med funksjonshemmede barn som mottar hjelp: De er der for dem som trenger det! Hormonelle utbrudd hører ofte med til det å være gravid. Mange gravide ser at andre har dem, men ikke en selv... Ikke så lett å innrømme kanskje, men du gjør det. Samboer synes det var deilig da jeg ikke var gravid lenger, for jeg var visst (akkurat som om jeg ikke innerst inne vet det... ) litt "berg og dalbane" i humørsvingningene. Han gleder seg til at jeg skal bli gravid igjen, men ikke til akkurat den biten... :oops: Tenker mer på deg enn hvor mange innlegg jeg har i dagboken din. Har også sendt deg pm... Men jeg er fryktlig lite på nett egentlig. Klem fra Mayamor
Kipa Skrevet 20. februar 2005 #617 Skrevet 20. februar 2005 Altså...dette må det bli slutt på.. :oops: Når jeg drikker får jeg den kjente ringetrangen, og siden de andre ringte til sine x'er og jeg er litt ferdig med sånt får jeg en utrolig trang til å ringe deg... det kan jo være litt fordi vi bare snakkes her inne på en måte, litt sånn spennende, men kjempe surrete som jeg er da ..og du bare lytter og er så søt... Bra jeg ikke drikker så ofte lenger... Men jeg husker hva jeg sa, og den dagen jeg er ferdig med den hersens teorien sender jeg boka i posten til deg! - vet jeg sa mye anne togså da... Kos deg videre i ditt flotte svangerskap, unner deg det av hele mitt hjerte!!
Moonchild Skrevet 21. februar 2005 #618 Skrevet 21. februar 2005 Oi! :o Du har jo har bursdag, jo. Gratulerer så masse med dagen! (Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har gått rundt og innbilt meg at du er "tvilling". Hm. Lurer på hvor jeg har det fra.) Og så langt du har kommet. Det virker jo kjempekost siden du ble gravid, jo. (På den andre siden virker det uendelig lenge siden jeg testet positivt, så tidsfølelsen min er tydeligvis skikkelig relativ...) Ha en fin uke!
jolie Skrevet 25. februar 2005 #619 Skrevet 25. februar 2005 Her tror jeg ikke at jeg har vært på lenge.. Har på en måte hatt nok med msn, jeg. Har jo selvfølgelig lest det du har skrevet, snuppa! Ha en god helg og kos deg hjemme hos mammaen din da!
Lilletrollet Skrevet 25. februar 2005 #620 Skrevet 25. februar 2005 God helg! Jeg var bare såvidt innom MSN i går pga jeg ikke har oppdatert versonen på denne maskina. Jeg har fått beskjed om å ikke gjøre det med det første,men jeg har begynt å mase på mannen nå altså....Han er vist redd for et eller annet virus... Ha en riktig god helg! Stoor klem Lilletrollet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå