lillen Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #561 Del Skrevet 25. januar 2005 Skal nok skrive litt imorgen... Det er altfor lenge siden jeg har skrevet noe nå. Føler liksom aldri for å sette meg ned med boken...og ikke har jeg det noe travelt heller! Merkelige greier. Har det kjempebra, som vanlig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 26. januar 2005 #562 Del Skrevet 26. januar 2005 Godt å høre at du har det bra! Gleder meg til oppdatering av liv og levnad - og mageboerne! Jada, her sitter jeg jeg. Midt på natta. Med matten *sukk* Må lære meg å disponere tiden snart. Jaja, jeg lover å skjerpe meg! Særlig Jeg skal sitte oppe en stund til, men natta til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #563 Del Skrevet 26. januar 2005 Tusen takk til alle som har vært innom med ord den siste uka! Kjempekoselig å lese - jeg følger jo med nesten hver dag For litt over to uker siden døde Mannens morfar, som lenge hadde vært syk. Vi reiste derfor nordover i noen dager forrige uke, for å treffe familien og delta i begravelse. Trist å se alle i en slik sammenheng, men de fleste var heldigvis litt "forberedt" (hvis man kan kalle det det) på at det kunne skje. Mange mennesker til middag etterpå, på et lokale, og det var en fin avslutning på dagen :-) Det er ikke mye som skjer for tiden, og dagene går stort sett ut på å spise, kose, spise, se tv og spise... Jeg lever litt i min egen lille gravid-og-forelsket-boble for tiden, og kan hverken huske forskjell på de siste dagene, eller hva jeg f eks gjorde i helgen... Bollene vokser og vokser...og Mannen kaller meg "Bolla" Jeg synes det er litt nedlatende, og foretrekker å bli kalt "Boller" På mandag følte jeg meg for første gang, og ganske plutselig, stram over magen og tung i kroppen. Tenkte med meg selv at jeg ikke kunne begynne å klage allerede, for jeg vet jo med sikkerhet at jeg blir tyngre og strammere... Så jeg klagde mest inni meg Hormonene har nok ikke helt forlatt meg ennå...men jeg har sjeldnere "anfall" :-) Sist var da jeg hadde besøk av venninne og Mannen skulle "ta noen pils med kompis". Jeg ble helt fra meg da venninnen min hadde dratt og det viste seg at Mannen hadde tenkt å bli mye senere enn jeg først hadde antatt. Jeg gråt masse i telefonen (for jeg klarte selvsagt ikke å sitte noen timer alene å se en av de mange jente-filmene som står i kø i hyllen!), og den søte snille Mannen kom hjem "to the rescue" :hjerter2: Dagen etter hadde jeg litt flau dagen-derpå-feeling... Maaruds Holiday-dip smakte forresten majones! :o ... Jeg tenkte egentlig jeg skulle skrive og "henge" her inne litt ikveld, men jeg må visst helst tilbake i horisontal stilling... Igår kveld hadde vi sex, og i 10-15 minutter etterpå hadde jeg konstante smerter i stram livmor. Så gikk smerten fra å være konstant, til å komme og gå...og slik holdt det på i hele natt. Det så ikke ut til at å ligge hjalp noe særlig, og varm farris-flaske-i-håndkle hjalp heller ikke stort. Men hyppigheten varierte fra hvert 3. til hvert 30. minutt, så jeg fikk bittelitt søvn innimellom. Heldigvis var Jinx også våken innimellom (tror det var min skyld... :oops: ) og skrev sms til meg med fakta og råd :-) Og i morrest fulgte jeg det viktigste rådet; ringe fødeavdeling. Jeg fikk time til livmorhals-sjekk ++ kl halv ti, og følte meg allerede bedre :-) Det er vel kynnere jeg plutselig har fått (har hatt sammentrekninger før, men de var helt smertefrie...), for livmorhals var fin, og gutta så ut til å ha det helt fint. Som den svenske legen sa; "Dom sjer glada ut!" Så nå vet jeg hva kynnere er...og de var ikke helt som jeg hadde ventet. Ikke det at jeg engang vet hva jeg ventet... Jeg har ennå noen smerter som kommer og går; mest vondt når jeg reiser meg for å gå, og magen er generelt veldig øm. Men jeg er i godt humør nå! :rosasmil: Bra jeg fikk sjekket dette, så jeg slipper å være så bekymret :-) Tenker jeg ringer dit igjen, hvis det bare fortsetter og fortsetter... Back to the sofa... Livsstilen min blir nok ikke så forandret, men den blir endelig legal! Lillen 21 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 26. januar 2005 #564 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei Lillen! Godt å høre at alt er bra med de to nurkene dine, og bra at du fikk sjekket smertene. Det er alltid deilig å få en bekreftelse på at alt står bra til der inne! Kom bare til å tenke på det som mannen til Gwyneth Paltrow skrev i en sang til henne da hun var gravid: "Your cups have gone from A to C - it's bad for you, but fun for me!" Du har absolutt lov til å leve i gravid-boblen din! Jeg var også helt uttafor innimellom og kalte det gravidtåke (som selvfølgelig gikk over i ammetåke, så flasketåke og nå bare generell tåke... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 27. januar 2005 #565 Del Skrevet 27. januar 2005 Härligt att höra att du och pojkarna i magen mår bra. Jag läste om värkarna/kynnerne och tänkte - redan? :o men du är ju i vecka 21 redan!! :o Oj så fort det går! Lycka till med allt och njut av tiden i gravid-och-förälskat-bubblan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. januar 2005 #566 Del Skrevet 27. januar 2005 Næh, så søtt med "glada pojkar" i magen.. :hjerter2: De sitter vel og underholder hverandre da antar jeg Var smart av deg å reise inn å få en sjekk, mye bedre det enn å gå og engste seg. Godt å høre at du er i en gravid-og-forelsket-boble, det er jo akkurat sånn det skal være, ikke sant? Dessverre er det ikke sånn for veldig mange mennesker, men jeg er glad for at det er sånn for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 28. januar 2005 #567 Del Skrevet 28. januar 2005 Godt å høre at du har det bra da, bortsett fra kynnerene dine. Som jeg håper går over snart! Lurt at du tok kontakt med føden! Jeg har aldri hatt kynnere selv, men min jordmor påstår at de ikke skal være vonde. Men det fins vel unntak til alt... Ønsker deg ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. januar 2005 #568 Del Skrevet 28. januar 2005 Her ser det ut som alt bare er helt fantastisk. Inne i en gravid og forelsket-boble og greier... :-) Høres ikke godt ut med disse kynnerne da, men det er jo helt normalt. Som Murmel har jeg heller ikke kynnere, men det har egentlig bekymret meg litt.. Kan jo hende at jeg har dem uten at jeg kjenner noe til dem, da.... God helg til deg og de glade ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 30. januar 2005 #569 Del Skrevet 30. januar 2005 Bare innom en tur for å si at det er så koselig å lese oppdateringene dine! (Selv om det var trist med bestefaren til mannen. :-() Ellers så virker det som du har hatt et ganske smertefritt svangerskap, på tross av at det er to små gull der inne. (Og selv om du har hatt litt vonde kynnere nå. Men det er vel også ganske vanlig?) Håper helgen din har vært fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 30. januar 2005 #570 Del Skrevet 30. januar 2005 Koselig å lese om deg og hvordan du opplever det å være gravid. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2005 #571 Del Skrevet 30. januar 2005 Mange klemmer til den lykkelige gravide, her raser jo bare ukene avgårde, synes ikke det er lenge siden det stod 6 uker i signaturen din jeg- men tydeligvis er det det.. Godt å lese om gode dager, og oppklaringen av mystiske vondter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #572 Del Skrevet 30. januar 2005 Morsomt sitat fra mannen til GP, Kaktus! Veldig fint å vite at du også gikk inn i en gravidtåke...så er jeg ikke så "unormal" Tusen takk for koselig hilsen, Furstina! Så det er altså helt greit å få smerte-kynnere når man er 21 uker på vei? Helt enig i at tiden går fort... Jeg tror det er mer den ene som underholder den andre, Salamandra... Er nemlig betraktelig mye mer aktivitet på ene siden Hmm...jeg skulle ønske alle gravide fikk oppleve boblen min! De vonde kynnerne har godt over de, Murmel, så dine håp (sammen med mine egne) hjalp nok Jeg skal spørre jordmor litt om kynnere neste kontroll... Nå vet jeg ikke helt hva som defineres som kynnere, Sirka, men hvis kynnere = sammentrekninger, så har jeg de enda - bare uten smerte nå. Og det har jeg også hatt før "anfallet" på tirsdag-onsdag. Når jeg kjenner det, kjennes det som en lyftboble som vokser og vokser, noen sekunder, og når den er ferdig med å vokse og er på sitt optimale, kan jeg kjenne utenpå at magen er helt har (som etter en orgasme...). Etter en liten stund, trekker kulen seg rolig tilbake :-) Ja, jeg har vært helt vanvittig heldig med svangerskapet så langt, Moon, og er veldig takknemlig for det. Ingen kvalme, bare trøtthet, ingen tegn til bekkenløsning ennå, sporløst forsvunnet magesykdom og ikke mange vonde plager i det hele tatt... Det er i grunnen veldig greit at akkurat jeg som tvillinggravid fikk det slik, for jeg venter meg at det kan bli litt tungt og vondt etter hvert... Til og med jordmødre og leger er en smule overrasket. Håper du får det på samme måte, selv om du er litt uggen i starten Koselig å være gravid, Maya...hvis bok jeg skal hoppe meg en tur til etterpå *skammer meg* Tiden går veldig raskt for tiden ja, Kipa! Er vel godt å ha skrevet ned et helt svangerskap, som man kan se tilbake på etterpå...?! Jeg hadde aldri trodd at noe kunne gi meg en så god og ubeskrivelig følelse som det å kjenne guttene leve i magen... Og ennå har jeg ikke opplevd det aller beste(?); den følelsen man har når man for første gang får se sitt eget barn - og i mitt tilfelle to på en gang!! :hjerter2: :hjerter2: Igår kveld, da jeg lå i sofaen og så en film, ble livmoren stram, og jeg kunne se at det bulet litt ut på den ene siden. Jeg trykket forsiktig på kulen, og samtidig kjente jeg at mitt lille trykk fortsatte til den andre siden av magen (skjønner?). Der og da holdt jeg på å ta til tårene, for jeg begynte å tenke på hvor nær de to guttene er hverandre, på båndet mellom dem, og på at de "har hverandre" - der inne og for alltid. Måtte beherske tårene, siden jeg egentlig så en film - en det ville vært veldig unaturlig å gråte til - sammen med Mannen og kompis. Jeg har helt glemt å skrive at vi har kjøpt/bestilt vogn! :D Jeg ville selvsagt ha samme fantastiske vogn som den Jinx har, men den er dyr som ny og vanskelig å få tak i brukt. Men en kveld kom vi over et knalltilbud på et amerikansk nettsted, hvor 2004-modellen gikk for 3000kr (4-4500kr mindre enn hva den gikk for i Norge)! De sendte ikke til Norge, men vi tok øyeblikkelig kontakt med en kompis av Mannen som bor i statene for tiden, og vi ordnet det slik at vognen ble sendt til han :D Der er vognen enda, tror jeg, men når den sendes til oss så spiller det liksom ingen rolle at vi må betale porto og moms på den, siden vi uansett kommer meget billig ut av det :D Her er vognen! (OneTeeHill - UrbanJungleBuggy) Her er vognen, med baggene vi har kjøpt brukt i Norge! Det gir meg en deilig lykkefølelse, å vite at vi endelig har fått tak i akkurat den vognen jeg synes er det desidert beste valget for oss... :D Og som jeg gleder meg til å trille!! Nå har jeg lyst til å lage muffins! (Nye magebilder kommer, men jeg må få Jinx til å hjelpe meg litt med sepia-fargen først...) Lillen 21+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 1. februar 2005 #573 Del Skrevet 1. februar 2005 Så koselig å høre om lykkefølelsen din! Den unner jeg deg! Utrolig bra at dere fikk tak i vogna! Har den samme og er utrolig fornøyd! Den er en drøm å trille! Og vet du hva Lillen: når du går rundt og triller med to lykketroll i vogna - da tør jeg vedde på at det ikke kan bli stort bedre, det hele... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. februar 2005 #574 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei Lillen! Så fin den vogna var! Tenker du blir stolt mor som triller to små gutter, ser det for meg allerede! Jeg hadde også vonde kynnere tidlig! Rundt uke 20. Dro til og med på legevakta (det var Kristi himmelfartsdag og legekontoret var stengt), men de fant ikke noe galt. Magen var veldig vond og stram, men det var bare kynnere, og bebissen min hadde det jo helt fint. Gleder meg til å se nye magebilder! Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 2. februar 2005 #575 Del Skrevet 2. februar 2005 Kjempefin vogn! Den første trilleturen... Sukk... Jeg hadde også kynnere nesten hele svangerskapet, og de var skikkelig vonde. Hele magen var stram og jeg klarte nesten ikke å gå. Men de var helt ufarlige fikk jeg beskjed om. Håper du har kost deg med muffins! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 2. februar 2005 #576 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg likte den teorien du la fram i Murmels dagbok om at vi "rolige" mødre får rolige barn. til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 2. februar 2005 #577 Del Skrevet 2. februar 2005 Så flotte vognene er! Og så nydelig å kjenne de små bevegelsene. Jeg blir helt rørt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 2. februar 2005 #578 Del Skrevet 2. februar 2005 Bare innom med en stooor klem jeg Kjempefine magebilder, fin vogn, og gøy å se at du stråler Klemmer fra Capri :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 3. februar 2005 #579 Del Skrevet 3. februar 2005 Måtte bare innom for å si at jeg følger med deg :-) Så fort det går da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. februar 2005 #580 Del Skrevet 3. februar 2005 Tusen takk for oppmuntring og god teori i dagboka mi! Jeg hadde det ganske tøft de første månedene med Lillepia, og det blir litt sånn at man frykter det værste Min jordmor sier det er bra å ha litt kynnere (får jo prestasjonsangst jeg som ikke har opplevd det ennå ). Jeg vil også ha litt Men nå har jeg hørt andre som også sier at kynnere kan kjennes vonde ut. Bare grubler litt jeg da om hvordan man da vet hva som er forskjell på kynnere og premature rier? :klø: Håper du koser deg godt videre med og Stor Murmelklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå