Gå til innhold

Lillens lille magedans

lillen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke butikker var det' date= Wit? Vet ikke om det finnes noen slike i Trondheim jeg... :(

Søkte på mammaklær i GuleSider, og da fant jeg denne

Visste ikke om den jeg heller, men det kan jo kanskje være verdt å ta en titt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med eksamen!! Og så med 1000 andre tanker i hodet samtidig! Og to små søte hjerter som slår inne i magen din..

:hjerte::hjerte: - ikke alle som hadde klart seg så bra da nei.. :rosasmil:

Gratulerer :blomst_opp: , nå fortjener du en lang og god juleferie med masse masse kos og julebrus! :nisseblunk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er gratulerer med veloverstått eksamen du er bare knall flink :sjarmor:

Ang mammaklær så finnes det ikke mye, men traff ei som fikk baby i aug og hun sa det var mye bedre utvalg nå enn når hun gikk gravid.

Men det er kansje sånn at vi finner mye når vi ikke trenger det.

Jeg har kjøpt litt på lindex og h&m, men utvalget er elendig.

Men synes det blir for dyrt og gå i de dyre butikkene.

Jeg fikk jo 4 plagg på hennes som jeg måtte betale for 1 i den dyre butikken her i byen.

Kapphal har ikke mammaklær :veldigsur:

Så flink du er med julegaver da, kunne ønske det var meg.

Jeg skulle kose meg i des mnd og være i topp form ,men sånn ble det nå ikke hi,hi

Ikke alltid ting blir som planlagt :sjarmor::sjarmor:

Natta klemmer fra Pia :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så stolt av deg som klarte eksamen! :klem:

Mammaklær er et problem ja. Den svarte stretchbuksa jeg vanligvis går med, har strikk og knapper bak for å justere etterhvert som jeg vokser til. Den er helt grei til hverdagsbruk. I det siste har jeg vært på jakt etter noe litt finere til jul, men finere kjoler eller lange skjørt eksisterer visst ikke :roll:

Kan du slappe av til etter Jul nå med lesing eller?

Ønsker deg ei fin uke! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket ut gamle klær etter Aleksander.

Da fant jeg en utedress med merker "Hokus og Pokus"... :ler:

Måtte bare si det...

Tenk at du er 14 uker allerede. :klappe:

Tenker masse på deg selv om jeg ikke er innom.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon, Chiquita :kyss:

:klem: Huldra!

Tusen takk for ros, og ikke minst julekort, Kipa :hjerte:

Takk for gratulasjon, Pia :klem: Jeg synes også utvalget var elendig på kles-fronten.Leit å høre at du ikke er i form...så god bedring!

Takk for ros om magen, Meta :kyss:

Takk for eksamens-ros, Murmel :klem: Ja, det virker nærmest som om alle gravide i landet skal gå i samme kjole... :wink: Jeg tror jeg skal prøve å holde ut så lenge som mulig med mine egne kjoler (mange er jo ikke såstramme i livet) og etterhvert gå over til mamma-skjørt og en fin topp :-)

Jeg kan slappe av frem til høsten med lesing! :klappe:

Så moro, Maya! :hjerter2: :ler2: Tenker på deg og... :klem:

:kyss: Magnhild!

Dagens innlegg er for de med god tid...:

Har hatt en dårlig dag idag og er ganske sliten av grining og etater...

Var i møte med Aetat og Trygdekontoret (en dame fra hver) idag, og var positivt innstilt på forhånd. Tenkte at damen fra Aetat kom til å være hyggelig, og kanskje ikke hun fra Trygdekontoret - men det ble helt motsatt. Jeg kommuniserte ikke med A-damen i det hele tatt. Hun kjenner meg jo ikke, og det var veldig vanskelig å sette henne inn i min situasjon helsemessig.

Da hun spurte meg hvordan tarmsykdommen var for tiden, fortalte jeg at den er "grei" (som på midt språk betyr ok å leve med, men ikke helt bra) og ihvertfall bedre enn før graviditeten. Dette brukte hun "mot" meg senere i samtalen, da hun sa at "Nå er du jo frisk...!" :roll:

Da jeg fortalte at jeg ikke hadde tatt to eksamener (som jeg en del uker tilbake sa til henne at jeg kanskje kunne klare), men bare en, sa hun med en sur tone at det likte hun ikke. Jeg synes det var vanskelig å forklare årsaken til dette, og jeg tror ikke de forsto da jeg prøvde å forklare at den ene grunnen var at jeg ble helt ødelagt, utslitt og ufokusert den uken (i slutten av november) jeg prøvde å finne ut av min fremtidige økonomi. Og da jeg senere skulle prøve å forklare hvordan tanker og påkjenninger med det å vente tvillinger gjorde meg ufokusert og ukonsentrert helt fra jeg fikk vite nyheten, fikk jeg det ikke frem, fordi det var vanskelig å snakke mens jeg gråt :(

Jeg kan ikke skrive opp alt det teite ved samtalen, for det blir litt mye og unødvendig.

:-) Det er bare to positive ting jeg kan huske fra samtalen nå, og det første er at T-damen viste litt mer forståelse, og jeg tror hun kanskje også registrerte kommunikasjonssvikten mellom meg og A-damen.

Den andre tingen er at Aetat skal være "snille" med meg og på en måte "late som" jeg er i et tiltak (man må være i tiltak for å få yrkesrettet attføring) i de 5-7 ukene som er igjen før sykemeldingen min. Det er jo ikke så lett å finne et tiltak som varer bare litt mer enn en måned... Så nå kan jegt a det med ro resten av svangerskapet, for jeg får rehabiliteringspenger mens jeg er sykemeldt :-)

Men etter fødselen, må jeg ut i tiltak igjen, og i teorien gjelder dette fra dag 1 etter fødsel :o

Alternativene:

Permisjon (opptil 52 uker - uten penger, som jeg trodde), eller at jeg blir sykemeldt og fortsetter på rehabiliteringspenger. Men det er jo grenser for hvor lenge jeg kan være sykelmeldt etter fødsel, så lenge tarmen er bra (hvis tarmen blir verre igjen etter fødsel, får jeg penger - det er jo nesten så jeg ønsker det! :o ).

Så barna mine må være hos pappa eller dagmamma mens jeg er i tiltak (jeg vurderer utdanning som helsesekretær e.l., da jeg har noe fra før), og de må da bringes til tiltaket hver gang de vil ha mat?! Jeg nekter ihvertfall å la Aetat tvinge meg til å frata barna "retten" til morsmelken min :(

Jeg spurte A-damen om hvordan det ble med sommeren, siden det var sommerferie i utdanningen når barna er født. Der var hun utrolig firkantet, og jeg skal prøve å forklare:

Tidligere sommerferier har jeg vært mellom utdanningsår/utdanningstiltak, og derfor har jeg fått den ferien. Men i sommer vil det bli annerledes, fordi jeg skal inn i et nytt tiltak etter sykemelding, fødsel og rehabiliteringspenger. Og da må visstnok Aetat ordne med et tiltak for meg, også frem til skoleåret begynner...

Jeg og Mannen har derfor funnet ut at jeg må ta permisjon fra tiltak i sommer, og dermed leve på engangsstønaden i noen måneder.

Ord fra en av etat-damene: "Du kan jo sikkert leve på engangsstønaden en stund i tillegg til å ha råd til litt utstyr..." *lillen viser finger*

Wow, for en økonomi og hverdag jeg har i vente! Skal kjøpe utstyr til barna, bil og helst flytte! Jeg tror bil er nesten i boks, heldigvis et røverkjøp(!), men jeg tviler på at vi kommer til å flytte... Vi kan vel finne en smart go-qubic-løsning fra Ikea for soverommet vårt, slik at vi får plass til 4 mennsker + garderobeplass til alle. Og jeg klarer vel å overleve selv om jeg må bære barna i bagger opp til 4. etasje hver gang jeg har vært ute. Jeg kan jo begynne å løfte vekter, som jeg foreslo for etat-damene idag... :roll:

Men til tross for økonomi og slitsom hverdag, venter jeg to herlige barn :hjerte::hjerte:

Alt i alt virker jo jeg temmelig dum nå!

Jeg har jo planlagt denne graviditeten (offisielt ikke-planlagt hos etatene, av naturlige årsaker)! Grunnen til at jeg ikke sjekket opp dette da jeg planla graviditet, var fordi jeg, i min villeste fantasi, aldri kunne se for meg at det ble slik. "Noen" må jo støtte meg, tenkte jeg... Naivt!

Sett bort ifra denne dagen, så har jeg det veldig bra for tiden, med voksende mage og herlig mann :hjertesmil: Men jeg har skrevet nok for denne gangen...nok syting, når jeg egentlig er så heldig å ha to babyer inni meg :ler2:Og så er det jo snart jul!

Lillen

15 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sender deg et slengkyss

og rister på hodet over dumme damer...!!

:kyss::nisseblunk:

- og det gjør jeg også, MAKAN til manglende empati..! :-( Møkka- kjerringer... :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Lukas og mamma'n! :kyss: Mamma'n har helt rett i at ihvertfall den ene damen ikke hadde mye empati...men det er systemet som suger! :wink: Og saksbehandlere kan selvsagt bli flinkere til å tilrettelegge og sette seg inn i andres situasjon...og ikke minst lytte.

Det var en viktig ting jeg glemte å skrive i forrige innlegg. Mannen er nemlig helt fantastisk... :hjerte:

Da jeg kom gråtende hjem, gjorde han alt han kunne for å være positiv og for å ordne opp inni hodet mitt. Han reddet dagen min! :hjerte:

Og Jinx har vært herlig på msn ikveld :-)

Jeg elsker begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et styr de lager for deg..

Blir helt matt jeg.. :-?

Flott at du klarer å ikke bli helt uttafor pga dette likevel, og at du gleder deg over Hokus'en og Pokus'en din.. :hjerte:

.. og du vet det at i 99,9 % av tilfellene så lander man på bena vet du, ting ordner seg som regel til slutt, det er bare litt pes før man kommer så langt

Klem fra Salamandra.. den ukuelige optimisten! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpe meg for et håpløst system! Stakkars deg, Lillen, dette kan ikke være lett å prøve å finne ut av... :trøste: :klem:

Du virker slett ikke dum! :riste: Det er jo hele systemet som ikke er tilpasset tvillinggravide med kronisk sykdom som er i tiltak... de kunne godt være et par tonn mer fleksible og forståelsesfulle med deg synes jeg! :fy:

Du bærer på to små mirakler, og uansett hva slags tull disse etatene lager for deg så fortjener du å få være sammen med dem når de kommer! Helt enig med liv, at skolegang hjemmefra kan være løsningen?

Ønsker deg en fantastisk advents- og juletid! Kos deg masse og blås disse dumme damene ut av hodet! Morna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelp :o Skjønner godt at du blir fortvilet - slike bekymringer er jo det siste en blivende tvillingmamma trenger. Tenk å være så firkanta og lite medmenneskelig!! Godt at du har mannen din, dere skal nok klare dette sammen uansett hva det teite systemet setter i veien. Og du må bare stå på og ikke gi deg - du har jo krav på hjelp nettopp fordi du er i en veldig spesiell situasjon!

Mammaklær er offisielt utrolig kjipt. Hvis klærne passer, er det ikke plass til magen, og hvis du må ha en litt større størrelse, tror de visst at du er 2 meter i beina...

Lykke til Lillen - synes du er tøff jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jemini, så håpløst opplegg! At det er mulig å behandle folk på den måten. Det er ikke rart at det er både litt av det ene og det andre i dette landet :roll:

Du er så sterk, Lillen - virker som du lander på bena hver gang; at du blir sterkere for hvert slag som går din vei. Og det beundrer jeg deg virkelig for! At du ikke har gitt opp for lenge siden er helt utrolig, for kampen din har vært lang og hard - og den er ikke over enda (utrolig nok.. Teite etater).

Det er så fint å høre om magen som vokser, og de to vidundrene der inne. Og det å få se magen er kjempespesielt! Takk for at du deler bilder med oss.

Og snart snart vil du kjenne bevegelser - tenk så herlig! :hjerter:

Håper du får kost deg litt denne siste uka før jul, at julefreden og -stemningen sniker seg innpå deg. Så lover jeg å komme innom en gang til før det blir jul på riktig :wink:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lander nok fint på bena, Salamandra! :-) Og alt ordner seg sikkert, selv om jeg må leve litt på engangsstønad og gå på skole etterpå... Takk for omtanken :klem:

Ja, det tror jeg også, Liv! :Nikke::kyss: Tror kanskje det finnes noe slags fjernundervisning for helsesekretærer også. Men det jeg lurer på, er om jeg stiller bedre til evt jobb hvis jeg har gått skole...aner ikke!

Takk for omtanke i medfølende hilsen, Traviata! :klem: Jeg havner nok litt utenfor systemet ja...typisk :tunge1:

Takk for snill hilsen, Kaktus :klem: Men det er nok slik at jeg nettopp ikke har krav på hjelp :roll: Dersom du ikke mener fra sosialen da...og der får jeg vel ikke all verden uansett. Men uansett så skal jeg selvsagt få sjekket opp det meste... :Nikke: Jeg har en mammabukse nå! :-)

:klem: Lilletrollet!

Fikk litt tårer i øynene da jeg leste innlegget ditt, Jolie...du er så søt! :klem:

Takk det samme, Trulselinemor! :nisseblunk:

Det er så godt å komme til boka når det er så mange fine hilsener her... :hjerte:

Jeg har det veldig bra for tiden, tross dumme etater... de skal jeg klare å glemme nå når julen kommer! :Hehe:

Og etter jul skal jeg få flere svar og sjekke alle muligheter. Får vel ringe den gamle saksbehandleren min litt igjen og be henne være så snill å få sjekket opp noen småting... Det vanskelige er å bruke det mot min nåværende saksbehandler, siden jeg ikke kan si at jeg har snakket med min gamle. Men jeg skal vel klare å stå på mitt...og kanskje det er lettere per telefon.

Tirsdag fikk jeg kjøpt en veldig grei mamma-bukse på Lindex! :Nikke: Det var dongeri-bukse med sånn sort stoff rundt livet. Behagelig å ha på bukse helt uten at noe strammer magen! :-) Men jeg kan nok ikke legge på meg så mye rundt hofta, for jeg må jo "tre på" meg buksa... :tunge1:

Mannen skulle smelte om såpen vi hadde laget, fordi den hadde for lite lukt. Og utålmodig som han er, helte han såpen i formen før forseglingen (forseglingen = litt såpe på bunnen av "sylinder-form", for å feste løs-bunnen ordentlig, og den skal stivne!) var ferdig, og dermed hadde vi såpe spredt utover kjøkkenbenk og gulv...og den stivnet selvsagt med en gang! Han ble forbannet, ogjeg ble oppgitt over min evige utålmodige mann... :tunge1:

Onsdag var jeg faktisk på "gravid-treff" med jenter fra en nettsted :o Det hadde jeg lovt meg selv at jeg skulle, hvis jeg hadde fått tak i bukse til den tid...

Det var litt rart, siden ingen andre var så kort på vei som meg, men ganske koselig :-)

Torsdag har jeg skrevet om...

Fredag ble en travel dag! Vi hadde invitert 6 stk til jule-middag på kvelden, og før den tid skulle jeg våkne, rydde, tørke støv, støvsuge, vaske gulv, vaske opp, skifte på senga, dusje, starte mat-lagingen og pynte meg...

Jeg sto opp sent og oppdaget at Mannen hadde prestert å bruke en hel varmtvannstank på dusjing (vi har tank under kjøkkenbenken)! Det var akkurat nok til lunken tørke-støv-klut da jeg sto opp...

Jeg skrudde opp styrken på varmtvannstanken ett hakk, og etterhvert som ribba var i ovnen, vifteovnen gikk i stua, og jeg hørte på julemusikk på data, gikk hovedsikringen :roll: Heldigvis har vi automatsikringer, for hvis ikke hadde jeg nok ikke visst hva jeg skulle gjøre. Og heldigvis fant jeg nøkkelen til sikringsskapet i mørket...

Selv om det ble travelt fikk jeg gjort alt jeg skulle, men hovedsikringen gikk faktisk 3 ganger til, etter at Mannen hadde kommet hjem fra jobb :roll: Vi måtte droppe musikk og varmeovner - helt til jeg husket at varmtvannstanken sto på maks :tunge1: Det var nok det som gjorde utslaget...

Ribba og tilbehøret ble veldig veldig godt, og vi koste oss til langt på natt... :-)

Etter at alle hadde dratt, ryddet jeg alt unntatt oppvasken. Og det var deilig å våkne opp til neste dag! Ingen hodepine, ingen røyklukt i leilighet eller hår, ingen ølflasker som hadde stått og "dunstet" full stua om natten, og helt ryddet :-)

Lørdag våknet jeg ikke før halv tre!! På kvelden dro jeg inn til byen for å gå på cafe med venninne N og venninne K (K har nettopp kommet hjem fra 5. semester i utlandet, og det var kjempekos å treffes igjen).

Idag skal jeg også inn til byen...for jeg mangler et par julegaver!

Nå er det masse deilig snø her! :gullengel:

I overimorgen skal jeg reise med tog hjem til mamma :-) Da blir det jul! Og Mannen kommer etter, juleaften formiddag - også med tog.

Tror jeg skal overraske Mannen med å kjøpe juletre hos mamma, for jeg vet han ikke føler det er helt jul uten tre... For meg spiller det egentlig ingen rolle, men må innrømme at det hadde vært fint å se et lite tre i stua til mamma igjen, slik som da vi var små. Med englehår på lysene... :hjerter2:

Søsteren min kommer også hjem til jul :-) Og da jeg spurte når hun kom, fikk jeg verden beste kanskje-nyhet; pappa blir kanskje med og feirer jul med meg, Mannen, søster, mamma og stefar! Det hadde vært perfekt! :grinele:

Jeg tror ikke det var meningen at jeg skulle vite det, siden det er veldig kanskjekanskje...de er sikkert redd for at den hormonelle lille-søsteren skal bli skuffet hvis han ikke kommer :ler:

Lillen

15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...