Gå til innhold

Dumme valg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av det siste året har jeg tatt flere dumme valg. Ting kunne kanskje vært annerledes om jeg hadde valgt annerledes, men det får jeg aldri vite. Jeg får dessverre ikke gjort noe med det som allerede har skjedd, men jeg føler at jeg har lært og er mange erfaringer rikere og ikke kommer til å gjenta de samme feilene. Jeg vet ikke om mine valg har fått konsekvenser for andre eller om folk ikke kunne brydd seg mindre, men problemet er  at jeg sliter veldig mye med dårlig samvittighet. Jeg prøver å komme meg videre i livet og bare legge alt bak meg, men plutselig får jeg flashback til hva jeg har gjort. Det begynner å bli flere måneder siden, men jeg klarer ikke slutte å tenke på det av og til. Selv om det som skjedde ikke egentlig var så forferdelig, klarer jeg ikke slutte å tenke på hva folk må tro om meg etter alle de merkelige valgene jeg har tatt. Jeg angrer egentlig ikke på hva jeg har gjort fordi akkurat i det øyeblikket virket det riktig, men jeg klarer ikke slutte å tenke på at jeg kanskje kunne gjort det på en annerledes måte.

Når jeg går inn i 2016 vil jeg bare legge alt bak meg, men jeg vet ikke hvordan. Vet dere hvordan jeg kan klare å legge de dumme valgene bak meg og komme meg videre i livet, uten å hele tiden tenke tilbake på hva jeg har gjort? 

Anonymkode: 97d17...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det handler om valg du har gjort som gir konsekvenser for en enkelt person, ville jeg tatt en prat med denne personen og fortelle hva du føler. Om du får bekreftet at det er greit, eller at du har gjort alt du kan, er det mye lettere å legge det bak seg. Men nå vet jeg ikke hva dine valg går ut på. Så litt vanskelig å fortelle deg hva du kan gjøre

Anonymkode: a0fde...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det handler om valg du har gjort som gir konsekvenser for en enkelt person, ville jeg tatt en prat med denne personen og fortelle hva du føler. Om du får bekreftet at det er greit, eller at du har gjort alt du kan, er det mye lettere å legge det bak seg. Men nå vet jeg ikke hva dine valg går ut på. Så litt vanskelig å fortelle deg hva du kan gjøre

Anonymkode: a0fde...7de

Jeg tviler egentlig på at valgene mine har fått konsekvenser for noen andre enn meg selv, men likevel sliter jeg veldig må dårlig samvittighet. Jeg får ikke snakket med personen fordi jeg brøt kontakten med personen bl.a. på grunn av valgene jeg har tatt. Jeg vil ikke gå i detalj, men det som har skjedd er egentlig ikke så forferdelig. Problemet er at jeg likevel dømmer meg selv og får hele tiden flashback. Siden dere ikke vet hva som har skjedd forstår jeg at dette kan virke ganske merkelig... men jeg trenger virkelig å legge alt bak meg og komme meg videre i livet

Anonymkode: 97d17...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tviler egentlig på at valgene mine har fått konsekvenser for noen andre enn meg selv, men likevel sliter jeg veldig må dårlig samvittighet. Jeg får ikke snakket med personen fordi jeg brøt kontakten med personen bl.a. på grunn av valgene jeg har tatt. Jeg vil ikke gå i detalj, men det som har skjedd er egentlig ikke så forferdelig. Problemet er at jeg likevel dømmer meg selv og får hele tiden flashback. Siden dere ikke vet hva som har skjedd forstår jeg at dette kan virke ganske merkelig... men jeg trenger virkelig å legge alt bak meg og komme meg videre i livet

Anonymkode: 97d17...80d

Jeg ville prøvd å dra til psykologen hvis jeg var deg. Det virker som du kan ha godt av å prøve og tenke annerledes på dette.

Du sier jo at tingene ikke er så forferdelige, og at du tviler på at det har gitt konsekvenser for noen. Men likevel klarer du ikke å legge det bak deg. Det høres for meg ikke særlig sunt ut. Det kan like godt skje nye slike situasjoner, og det kommer til å hope seg opp med belastninger. 

Anonymkode: a0fde...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Prøv å tenk på at folk har sitt eget hektiske liv, og mest sannsynlig har glemt, eller ihvertfall ikke går rundt å tenker på det dumme du har gjort, fordi de rett og slett er for opptatt med seg selv og sitt og det de selv har gjort.

Anonymkode: fa5cc...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...