AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Hei! Jeg har gått tre år med medier og kommunikasjon, men strøk i tre fag (pga psyke), har tatt opp 2 av 3 fag, men jeg lurer på om jeg må ta opp gym? Må man da møte opp på en skole og være med i timen eller er det rent teoretisk? Anonymkode: 5adf5...986
Gjest Dwight Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Det er praktisk-teoretisk eksamen men du trenger ikke å delta i timene.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Du trenger ikke undervisning for å ta opp gym, men jeg vil tro at du må ta opp gym om du strøk, ja. Les gym-boken til du kan den utenat + vær i god form!!! Du vil bli testet i situps, pushups etc. Evt. løpetest. Anonymkode: f0d55...cc8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Takk for raske svar! -Ts Anonymkode: 5adf5...986
rox Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Eksamen i gym gjennomføres noe ulike fra fylke til fylke, sa dette må du sjekke der du har tenkt å ta eksamen. Jeg hadde tredelt eksamen: - En privatistgruppe på ca 8 stk ble trekt ut til to idretter. Min gruppe fikk innebandy og basket. Vi fikk varme opp selv i 10 min med det utstyret vi ville i en gymsal, etter dette var det teknikkøvelser, spill og teoretiske spørsmål til hver av de to idrettene. - Resten av eksamen var induviduell. Fikk 30 min til å forberede en treningsplan for en uke. Presenterte denne på muntlig. Fikk spørsmål knyttet til dette, hvorfor jeg hadde valgt som jeg hadde osv. Måtte demonstrere noen av styrkeøvelsene.- Fikk i et uforberedt emne. Jeg fikk da friluftsliv som jeg skulle prate om. Det er ingen ulempe å være i god form, men det er ikke det man skal teste på denne eksamen. Kunnskap og teknikk er viktigst. Melder du deg opp som privatist skal du ikke være med en klasse å ha gym. Det kan muligens være mulig å være elev i en klasse og dermed slippe å ta muntlig-praktisk eksamen, siden du har strøket pga psyken. Men da må du sikkert ha dokumentasjon på at dette er årsaken, type erklæring fra lege, psykolog e.l. Hør med skolen din.
Gjest Linaria Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Jeg er så glad jeg tok privatisteksamen i gym før den ble praktisk-teoretisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå