Gå til innhold

Trenger tips!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vær så snill å svar😁

jeg er en 14 år gammel jente. Hele livet har jeg vært lavest blant mine venninner. Jeg er 1.49 nå. Finest det noen smarte ideer til hvordan jeg kan starte å vokse fortere? Sprøyte/ voksesprøyte? 

Jeg ligger også etter med puberteten. Jeg har kommet litt, men ikke slik som vennene mine.. Hjelp!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette svaret kommer du ikke til å like.

Du må rett og slett være tålmodig og vente. Kroppen din er programmert til å vokse og utvikle seg etter hvilke gener du har. Er foreldrene dine små vil du ikke bli så høy du heller. De aller fleste vokser mest når de kommer i puberteten, så ha tålmodighet så kommer det nok! 

Anonymkode: b0e94...983

Skrevet

Vi på nettet kan ikke se deg, fysisk, og heller ikke vurdere deg. Bestill deg en time hos fastlegen din, eller gå og snakk med helsesøster om bekymringene dine. Hva sier mamma/pappa om dette, og kan du prate om pubertet med dem eller noen andre som står deg nær? 

Anonymkode: 61276...9c0

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du bli høyere? Korte jenter er søte. 

• Liker 1
Skrevet
Den 13.12.2015 at 1.33, Jente14.21 skrev:

Vær så snill å svar😁

jeg er en 14 år gammel jente. Hele livet har jeg vært lavest blant mine venninner. Jeg er 1.49 nå. Finest det noen smarte ideer til hvordan jeg kan starte å vokse fortere? Sprøyte/ voksesprøyte? 

Jeg ligger også etter med puberteten. Jeg har kommet litt, men ikke slik som vennene mine.. Hjelp!

Hei. Du er modig som tør å spørre om det du lurer på i stedet for å gruble deg i hjel. :)

Det er mange gode svar i tråden her. Jeg har også et "kjedelig" svar til deg. 

Jeg forstår godt at du er opptatt av hvor høy du skal bli og at du føler at du ligger etter med puberteten. Men egentlig trenger du ikke bekymre deg. Det er allerede bestemt i kroppen din, og du er perfekt nå, og du kommer fortsatt til å være perfekt ettersom du vokser og utvikler deg. Jeg er pappa til to barn, min erfaring er at ting ordner seg alltid med en god dose tålmodighet. 

Jeg er også gift, og min kone er lav, hun er et sted mellom 151 - 159 cm. Og det er en grunn til at jeg ikke husker nøyaktig, fordi det er ikke så viktig når man er voksen. Hun er den søteste kvinnen i hele verden, og høyden hennes har aldri vært et problem for noen av oss. - Og sånn kommer det til å være for deg også. Du blir eldre og høyere, og når du er voksen betyr det ingenting. Nå sier ikke jeg at du kommer til å bli like lav som min kone, mest sannsynlig ikke, Du kommer til å bli akkurat så høy som er bestemt i kroppen din. Altså, helt perfekt. :) 

Som andre skriver, snakk med foreldrene dine eller helsesøster, det er alltid lurt å snakke om det man lurer på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...