Gå til innhold

Hemnes-seng Ikea!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte oss ny seng forrige mnd, Hemnes dobbeltseng(160) fra ikea.. Og nå holder denne senga meg våken! Får ikke sove, fordi den knirker så innmari hver gang mannen rører litt på seg. Holder på å bli gal... Noen andre med samme erfaring og som kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse den? Jentungen fikk tilsvarende 90-seng, men der virker det som om det går bra. 

Anonymkode: 08130...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte oss ny seng forrige mnd, Hemnes dobbeltseng(160) fra ikea.. Og nå holder denne senga meg våken! Får ikke sove, fordi den knirker så innmari hver gang mannen rører litt på seg. Holder på å bli gal... Noen andre med samme erfaring og som kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse den? Jentungen fikk tilsvarende 90-seng, men der virker det som om det går bra. 

Anonymkode: 08130...0a1

Vet ikke. Men Ikea har en egen garanti for senger, der du kan få pengene tilbake innen en viss tid, dersom du ikke er fornøyd

Anonymkode: 22a88...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Hemnes dobbeltseng og ikke opplevd dette problemet. I tillegg har vi også både den vanlige enkeltsenga og dagsenga i Hemnes-serien, og de er også "stille" av seg. Vet ikke helt hva man kan gjøre egentlig, dessverre. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte oss ny seng forrige mnd, Hemnes dobbeltseng(160) fra ikea.. Og nå holder denne senga meg våken! Får ikke sove, fordi den knirker så innmari hver gang mannen rører litt på seg. Holder på å bli gal... Noen andre med samme erfaring og som kanskje har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse den? Jentungen fikk tilsvarende 90-seng, men der virker det som om det går bra. 

Anonymkode: 08130...0a1

Er sengen skrudd godt nok sammen?

Er det selve sengen eller sengeplankene (ribbebunnen) som knirker?

Prøv evt med annen ribbebunn, dersom det ikke hjelper å tramme til skruer o.l

Anonymkode: 22a88...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om det ikke er korset under som ikke er tilstrekkelig strammet. Hvis det er sånt under?

Jeg ville tatt av madrassene og gått over alle skruer en gang til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om det ikke er korset under som ikke er tilstrekkelig strammet. Hvis det er sånt under?

Jeg ville tatt av madrassene og gått over alle skruer en gang til.

Lurt!

Det er også mulig at mange møbler er slik at skruer skal etterstrammes etter en viss tid. (til og med min Poeng-stol fra Ikea skulle etterstrammes etter noen uker i følge monteringsanvisningen)

Anonymkode: 22a88...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og tips! Skal gå over hele senga idag😁

Anonymkode: 08130...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet med malm senga. Har etterstrammet og så har det vært ok en periode før den har begynt å knirke igjen. Kjøpte derfor en rammeseng nå. Sååå mye bedre.

Anonymkode: 2df41...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også det problemet i den gamle boligen vår, men ikke i den nye. Hjalp å skru senga fullstendig fra hverandre tydeligvis :)

Anonymkode: 545aa...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, og knirket veldig frem til vi flyttet den inn på et annet rom. Vet ikke om det var gulvet som var litt skjevt i det første rommet ,eller om det var det at den ble demontert og så satt sammen igjen. Nå er den helt stille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...