Sara100990 Skrevet 12. desember 2015 #1 Skrevet 12. desember 2015 Hei, jeg er 26 år gammel jente. Har utrolig bra jobb, og god økonomi. Jeg bor sammen med min foreldre. Men nå i siste jeg har veldig lyst til å flytte ut. Jeg kommer fra en veldig konservativ familie. Familien er veldig religiøse, og som alle andre religøse familier, ønsker de at jeg skal være lik religiøs. Jeg er langt fra både religion og min typisk tradisjon og kultur! Føler meg ikke hjemme i min kultur. Det er rart for mange å høre at en som er 26 år må holde seg til regler og plikter hjemme. Jeg må komme hjemme tidelig fordi min far er så mye bekymret for meg. Han behandler meg som en 2 åring. Min far er utrolig glad i meg. Nå siden det er vinter og kaldt ute som min far sier. Så forventer han at jeg må være hjemme før kl 21. Jeg har lyst til å flytte ut men dette er ikke så lett å si det hjemme. De mener hvis jeg flytter ut. Så jeg ikke er glad i dem. Og at jeg har blitt fornorsket. Jeg prøver å finne på løsninger for å flytte ut. Noen ganger tenker å fortsette med min utdanning langt fra byen bare for å flytte ut. Mine venner mener hvis jeg gjør det så jeg bare rømmer ut. Og problemet vil dukke opp igjen. Jeg er løs for løsninger og vet ikke hva må jeg gjøre. Jeg har lyst på en doplimatisk forslag på hvordan jeg skal flytte ut, uten å skape peoblemer.
Chooppai Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Problemet vil nok være der uansett mtp hvordan du beskriver familien, og da spesielt din far. Om du legger fram ønsket ditt på en saklig måte uten å bli revet med følelsesmessig, dvs bli sint, ulogisk kritisk eller urasjonell, så har du jo ditt på det tørre. Om den eneste grunnen til at du skal være hjemme er fordi de ønsker at du skal være like religiøs, så kan jo du skrive ned egen argumentasjon for det du mener på forhånd, så du er mest mulig forberedt.Er det sånn at de kommer til å bli kjempekjipe hvis du velger å flytte ut, eller er faren din glad nok i deg til at det kommer til å gå over etter hvert? Hva er din erfaring?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå