Gå til innhold

Å kalle barn for deilige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Er det bare jeg som synes det er litt "ekkelt", og er et ord forbeholdt voksne? Barn er søte, skjønne, nydelige etc., ikke deilige. 

Anonymkode: d2d79...f13

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok ikke kalt min unge for deilig...

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor seksualisere ordet? Mye som kan være deilig uten at det er innenfor sex. 

Anonymkode: 5b9d3...0db

• Liker 15
Gjest incognita
Skrevet

"Deilig" kan kun brukes om gjærbakst og i seksuelle settinger, spør du meg. :opplyser: 

Skrevet

Hvorfor seksualisere ordet? Mye som kan være deilig uten at det er innenfor sex. 

Enig, deilig kake, deilig pledd, osv..

Hadde ikke brukt ordet selv, bare fordi jeg syns det er litt rart,men jeg hadde ikke tenkt noe stygt om de som bruker det

• Liker 6
Skrevet

Det betyr jo bare ekstra god, i mitt hode i hvert fall. "Deiligklump" er ikke akkurat seksuelt ladet. Det er litt som når det bobler sånn av kjærlighet for barnet at å si "glad i deg" ikke føles dekkende nok, og det er bare "jeg elsker deg" som holder. Tenker litt det samme med ordet deilig om barn. At det blir brukt for å understreke akkurat hvor god en synes det er. 

For øvrig bruker jeg ordet deilig til masse ting selv. Vær, mat, kveldsro, å bade o.l. Men alle har jo forskjellige assosiasjoner til forskjellige ord, sånn vil det alltid være.

• Liker 8
Skrevet

Spørs jo hvor gammelt barnet er da, spør du meg. Jeg er 16 år og hadde ikke hatt noe i mot om en av det motsatte kjønn i 17 års alderen hadde sagt det, men om en mann i 20 års alderen eller oppover hadde sagt det, hadde jeg blitt ganske redd. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også...

Ta et bad er deilig.

Det er deilig å tisse når du har holdt deg lenge! Sjokolade er deilig!God mat er deilig og barn er deilige ;) 

• Liker 6
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg har verdens deiligste unger. Det er liksom god ganger 1000, når god ikke strekker til :ler: 

Ser igrunn ikke problemet. Det ordet er ikke seksualisert i mi bok. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg vil tro å bruke ordet deilig kommer an på hvor man er fra. ;-) 

Rogalendinger bruker ordet "deilige" til kaker og barn. Akurat som andre bruker ordet koselig og skjønn og søt ect om de samme tingene. 

Herlig er også et ord som blir brukt....

Mange "sørpå" reagerer på flere ord som blir brukt. Som f.eks kjærring og gubbe. 

Ordet deilig er ikke ensbetydende med sex.

Det er deilig å være norsk i Danmark. Er det noe seksuellt over det slagordet?

• Liker 5
Gjest Belle âme
Skrevet

Synast det er så ekkelt når det står:"Vi fikk ei(n) deilig jente/gutt!"

Tenker bare pedo med ein gang. 

Skrevet

Jeg pleier å si at jeg har verdens deiligste unger. Det er liksom god ganger 1000, når god ikke strekker til :ler: 

Ser igrunn ikke problemet. Det ordet er ikke seksualisert i mi bok. 

Verdens deiligste unger? Altså.. hallo? 

Anonymkode: c77cd...ac2

• Liker 3
Skrevet

Herregud. Jeg får høyt blodtrykk av KG. 

• Liker 13
Skrevet (endret)

Det betyr jo bare ekstra god, i mitt hode i hvert fall. "Deiligklump" er ikke akkurat seksuelt ladet. Det er litt som når det bobler sånn av kjærlighet for barnet at å si "glad i deg" ikke føles dekkende nok, og det er bare "jeg elsker deg" som holder. Tenker litt det samme med ordet deilig om barn. At det blir brukt for å understreke akkurat hvor god en synes det er. 

For øvrig bruker jeg ordet deilig til masse ting selv. Vær, mat, kveldsro, å bade o.l. Men alle har jo forskjellige assosiasjoner til forskjellige ord, sånn vil det alltid være.

Bena i profilbildet din er deilige.

Endret av WubWub
Skrevet

Vil si at det sier mer om deg enn de, når tankene dine går dit om en liten nyfødt. 

Anonymkode: 14e88...39d

• Liker 12
Skrevet

Verdens deiligste unger? Altså.. hallo? 

Hva er probemet? 

• Liker 4
Skrevet

Hva er probemet? 

Deilig er et seksuelt ladet ord. Jeg sier kjæresten min er deilig, men jeg hadde aldri sagt at barna mine er deilige. De er skjønne, søte, vakre, verdens beste, men ikke DEILIGE.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Belle âme
Skrevet

Vil si at det sier mer om deg enn de, når tankene dine går dit om en liten nyfødt. 

Anonymkode: 14e88...39d

Tankane mine går der av det ekle ordet, det er der eklaste ordet eg veit om etter tannpasta. 

Skrevet

Jeg pleier å si at barna mine har deilige tær og mager osv. Bruker overhodet ikke order «deilig»  seksuelt, det hørtes jo helt kårny ut.

Anonymkode: d0060...4d9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...