Gå til innhold

- Full stopp for olje og gass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare tull. Kommer aldri til å skje. Verden er avhengig av olje og gass. Velferdsstaten kan ikke fungere uten. Verden fungerer forsåvidt heller ikke uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Verden kommer vel mest sannsynlig til å (litt etter litt) gå over til forskjellige alternative muligheter. 
I for eksempel USA, så har dem vel (blant annet) så smått begynt med skifter-olje.  

Organisasjoner for naturvern og miljø bruker som argument at "vi burde spare mest mulig til fremtidige generasjoner"
Men hva om fremtidige generasjoner i steden finner opp noen helt andre muligheter, som (forhåpentligvis) er langt bedre og natur-vennlige? Dermed vil de jo kanskje ikke få bruk for nåtidens olje eller gass-reservoarer i det heile tatt...... 

Anonymkode: a4f04...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Bellona medfører klimaavtalen i Paris at Norge på stanse all olje- og gassproduksjon. Og begynnelsen på slutten starter nå.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatoppmoetet-2015/betyr-full-stopp-for-norsk-olje-og-gass/a/23578374/

 

Anonymkode: b12a2...306

Dette er bra for klimaet. Vi må venne oss til å forbruke mindre. Maks én utenlandsreise i året burde være et krav. 

Anonymkode: c40b5...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig fokusere mer på befolkningsveksten og produksjon av mat. Særlig kjøtt og fisk. Det bidrar mer til klimautslipp enn noe annet og har størst behov for olje og gass. Samt den største synderen når det kommer til avskoging.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes nå om at alle verdens klimautslipp må stoppes mer eller mindre i dag, og dette er ambisiøse mål som nesten alle verdens statsledere stiller seg bak. Dette er så utrolig gode nyheter, endelig litt handling! Jeg er villig ti å ofre det som trengs for å redde klimaet. Er dere?

Anonymkode: c40b5...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bra for klimaet. Vi må venne oss til å forbruke mindre. Maks én utenlandsreise i året burde være et krav. 

Anonymkode: c40b5...bf9

I tillegg så må vi sikkert legge ned 2-3 sykehus, ha skoleklasser på 40-50 elever, legge ned eldreomsorgen, samt halvere trygdeutbetalinger. Ca 40% av statsbudsjettet kommer fra indirekte/direkte inntekter av oljen. Dette tilsvarer 400 milliarder. Det vil komme store kutt den dagen vi slutter å tjene penger på oljen. Med mindre vi ønsker å bruke opp oljefondet i løpet av 5-6 år. 

Anonymkode: 723f2...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Det første man da må gjøre er å kutte all statsstøtte til disse miljøorganisasjonene som maser om at statens inntekter må reduseres kraftig. Det blir ikke mange miljøvernere som kan leve på statens regning når de får det som de vil. Da blir de arbeidsledige. Haha!

Anonymkode: 3a84a...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes nå om at alle verdens klimautslipp må stoppes mer eller mindre i dag, og dette er ambisiøse mål som nesten alle verdens statsledere stiller seg bak. Dette er så utrolig gode nyheter, endelig litt handling! Jeg er villig ti å ofre det som trengs for å redde klimaet. Er dere?

Anonymkode: c40b5...bf9

Du er nok ikke det, hvis det rammer deg og dine interesser hardt nok. Veldig mange sier at de er villige til dette, men når det kommer til stykket, har de ikke skjønt hva det innebærer. Blir litt som de som roper og skriker om at private må åpne sine hjem for flyktningene, men ikke har hverken planer eller interesse av å gjøre dette selv.

Anonymkode: b12a2...306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Bare tull. Kommer aldri til å skje. Verden er avhengig av olje og gass. Velferdsstaten kan ikke fungere uten. Verden fungerer forsåvidt heller ikke uten.

Det som skjer er at Norge er de eneste som gjennomfører. :fnise: Hadde hvertfall vært helt hysterisk morsomt om Norge stoppet med olje og gass. Faktisk så håper jeg at det skjer rett og slett fordi konsekvensene blir så fine her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å ligne skremmende mye på den utskjelte tv-serien Okkupert. Synd de fleste skrudde av etter første episode. :ph34r:

Anonymkode: fff40...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra for klimaet. Vi må venne oss til å forbruke mindre. Maks én utenlandsreise i året burde være et krav. 

Anonymkode: c40b5...bf9

MAKS ÉN UTENLANDSREISE? Er du fra vettet? Dersom du er etnisk norsk har jeg full forståelse for at du ikke har behov for å reise utenlands, men jeg, som er andregradsinnvandrer har nesten all familie i utlandet. Dvs i forskjellige land rundt omkring i verden. Og jeg er AVHENGIG av å kunne reise rundt for å besøke familien og kunne delta i familieselskap og sammenkomster. I tillegg til at jeg gjerne unner meg en sommerferie som ikke inneholder turer kun til familie. Så jeg er strengt tatt helt uenig med deg, en utenlandstur får meg til å velge om jeg vil dra på bryllupet til kusinen min i Canada eller om jeg vil ta en sydenferie i Spania.

Anonymkode: ec8e1...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at Norge er de eneste som gjennomfører. :fnise: Hadde hvertfall vært helt hysterisk morsomt om Norge stoppet med olje og gass. Faktisk så håper jeg at det skjer rett og slett fordi konsekvensene blir så fine her til lands.

Ja. Hahahaha! Skal bli artig med politikerne fremover når de forstår at statsbudsjettet ikke får de pengene det trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha klimanaziene kan bare drømme. Ganske fantastisk at brødgjøkene vokste opp i et rikt og trygt Norge. Et Norge med gratis skole, universitet, helsevesen og tannpleie for barn. Oljen har gitt oss muligheten til å lage et sosialistisk drømmesamfunn. Uten oljen får vi amerikanske tilstander, da velferdsstaten slik vi kjenner den ikke fungerer uten store inntekter. Bellona driver med forræderi av verste sort. Det eneste de gjør er å kritisere rikdommen og de menneskene som skapte den. Blir kvalm av slike mennesker.

 

De norske heltene er oljearbeiderne, nordsjødykkerne og norske politikere på 60-tallet. De har gitt så mye til dette landet og fått så lite tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...