Gå til innhold

Melde avbud til julebord i kveld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der er jeg helt uenig. Jeg jobber med administrasjon i en stor bedrift og vet godt hvor irriterende det er å arrangere noe og påmeldte ikke møter opp.  Bedriften må betale for antall påmeldte og det er strenge frister for avmelding. Hos oss ble dette et så stort problem at folk som har meldt seg på og som ikke møter opp blir meldt inn til øverste leder. 

Anonymkode: 04699...139

Ærlig talt, jeg hadde glatt fokusert på eksamen som er et par hakk viktigere enn et jævla julebord fordi en i administrasjonen syntes det er kjipt jeg melder avbud. Hadde naturligvis også betalt det jeg kostet for den stakkarslige bedriften. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du bør dra dit. Hvertfall være der under middagen. Skjønner at du er sliten av eksamensstress, men det er 2 uker til. Noen få timer for å spise middag på et julebord bør gå fint. Det er greit å ha litt avkobling fra lesing også. Vil også tro det er bedre for deg å gå, enn å slite med tanker i ettertid om hva kollegaer tenkte da du meldte avbud, redd for at noen spør deg om det når du kommer på jobb igjen eller lignende. Da tror jeg nesten det er mer uutholdelig å gi avbud, enn å være noen timer på julebordet :) Du kan jo sende en mld til den/de som arrangerer julebordet at du dessverre ikke er helt i toppform, men du kommer hvertfall til å være der under middagen. Da vet de om det, og det er sikkert lavere terskel (for deg selv) å gi beskjed om at du skal gå, enda det er tidlig på kvelden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt uenig. Jeg jobber med administrasjon i en stor bedrift og vet godt hvor irriterende det er å arrangere noe og påmeldte ikke møter opp.  Bedriften må betale for antall påmeldte og det er strenge frister for avmelding. Hos oss ble dette et så stort problem at folk som har meldt seg på og som ikke møter opp blir meldt inn til øverste leder. 

Skjønner deg/deres administrasjon godt. Det koster å ha julebord, akkurat som det koster å invitere folk på middag. Så det er like kjedelig for dere i jobbsammenheng å få plutselige avbud, som når personer skal ha middagsbesøk hos seg. En del bedrifter har selvsagt overskudd, og det er ikke noe problem at noen melder avbud. Men det har med respekt for andres penger å gjøre uansett. Jeg ville isåfall hørt hva kuvertprisen er og foreslått å betale den selv dersom jeg måtte melde avbud. Er man syk så er det nok gyldig grunn, uten at man behøver å tenke på betaling osv. Men er det helt andre grunner, så synes jeg det blir feil å være helt "care" ovenfor bedriften. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du syk holder du deg hjemme. Da gir du beskjed til den som organiserer og beklager at for at det ble i siste liten.
Om du har litt overskudd så kan du sette av 2-3 timer og snike deg unna etter middag. Når du først kommer dit er jeg sikker på at du får det hyggelig og er glad for at du dro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg hadde glatt fokusert på eksamen som er et par hakk viktigere enn et jævla julebord fordi en i administrasjonen syntes det er kjipt jeg melder avbud. Hadde naturligvis også betalt det jeg kostet for den stakkarslige bedriften. 

Ja, det finnes dessverre mange som totalt mangler respekt for andres arbeid og penger. Ganske tydelig at du aldri selv har arrangert større tilstelninger og dermed ikke aner noe om arbeidet som legges ned i den forbindelse. 

Eksamen visste TS om før hun meldte seg på så det er overhodet ingen unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt og sagt at eksamen var mer krevende enn du hadde tenkt da du meldte deg på og at du må prioritere den. Og tilbudt deg å dekke ekstrautgiftene til bedriften. Der hvor jeg jobber betaler vi uansett for mat og drikke selv på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det finnes dessverre mange som totalt mangler respekt for andres arbeid og penger. Ganske tydelig at du aldri selv har arrangert større tilstelninger og dermed ikke aner noe om arbeidet som legges ned i den forbindelse. 

Eksamen visste TS om før hun meldte seg på så det er overhodet ingen unnskyldning. 

Ganske tydelig jeg aldri skal gjøre det heller, da alt tydeligvis handler om organisatorene selv og hvor kjipt det er for dem at folk har viktigere ting i livet enn en fest. 

Det visste hun om på forhånd ja, det gjør ikke at eksamen er mindre viktig nå. Dermed er det naturlig ts må melde avbud. Hun kan ikke neglisjere eksamen fordi en på jobben blir såret. 

Jeg hadde som ts, naturligvis også betalt for meg, så hva er egentlig holdepunktet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt og sagt at eksamen var mer krevende enn du hadde tenkt da du meldte deg på og at du må prioritere den. Og tilbudt deg å dekke ekstrautgiftene til bedriften. Der hvor jeg jobber betaler vi uansett for mat og drikke selv på forhånd.

Nettopp! Greier ikke folk å forstå dette, så er det klart at folk har forskjellige prioriteringer her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...