Gå til innhold

Irriterende venn


Pastalovah

Anbefalte innlegg

Jeg har iløpet av høsten blitt kjent med ei jente. Hun begynte i klassen min i begynnelsen av semesteret. Jeg hadde ei anna god venninde i klassen før hun nye begynte, og vi tre ble etter hvert en "gjeng". Men nå etter noen måneder har hun nye vennina begynt å gå både meg og den gamle venninda mi på nervene. Hun gjentar seg selv hele tiden, sier mye som ikke egentlig gir noe særlig mening, stiller spørsmål som egentlig ikke trenger å besvares eller som hun selv kunne funnet ut av om hun hadde tenkt seg om i to sekunder. Føler også det er litt vanskelig å komme "under huden" på henne. Jeg vet egentlig ikke noe særlig om henne. Enkelte ganger holder jeg på å tilte fordi hun er så irriterende. Føler meg drit slem, men det er det jeg føler :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tror du hun oppfatter deg da? Gir du noe av deg selv? 

Anonymkode: 0dff4...8e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var et litt rart innlegg egentlig fordi du sier hun er irriterende men du vet egentlig ingenting om henne. Hvordan kan det ha seg? Har dere bare overfladiske samtaler, spør du henne aldri om ting? Er det kanskje bare enveis kontakt hvor hun alltid er den som kontakter deg? I så fall er det kanskje ikke så rart hun ikke deler noe særlig personlig med deg..? Kanskje hun faktisk merker at du og denne andre venninna di ikke er spesielt vennlig innstilte til henne? 

Anonymkode: 0dff4...8e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var et litt rart innlegg egentlig fordi du sier hun er irriterende men du vet egentlig ingenting om henne. Hvordan kan det ha seg? Har dere bare overfladiske samtaler, spør du henne aldri om ting? Er det kanskje bare enveis kontakt hvor hun alltid er den som kontakter deg? I så fall er det kanskje ikke så rart hun ikke deler noe særlig personlig med deg..? Kanskje hun faktisk merker at du og denne andre venninna di ikke er spesielt vennlig innstilte til henne? 

Anonymkode: 0dff4...8e8

nei altså jeg og den gamle venninna mi inkluderer henne i alt, vi sitter alltid med henne og har egentlig gjort alt for at hun skal føle seg velkommen. Jeg føler også at jeg gir en del av meg selv og prøver å fortelle om meg selv/snakke om dypere ting, men hun responderer liksom ikke så mye på det, og forteller heller ingen ting om seg selv. Det er ikke det at hun ikke snakker i hele tatt, det er stikk motsatt egentlig. Hun snakker KONSTANT i alle timene, selv når det er meninga at vi skal sitte å jobbe. Men hun snakker bare om helt overfladiske og meningsløse ting, som hun ofte gjentar mange ganger i løpet av en time. Blir ganske sliten av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være att hu nå etter å ha blitt "husvarm" tør å være sitt sanne jeg? At hun egentlig altid har vært en skravlebøtte? Ikke vet jeg men noen ER bare sånn.Om dere har inkludert henne har dere jo gjort alt rett så hvorfor ikke spørre henne om hvorfor hu er sånn ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei altså jeg og den gamle venninna mi inkluderer henne i alt, vi sitter alltid med henne og har egentlig gjort alt for at hun skal føle seg velkommen. Jeg føler også at jeg gir en del av meg selv og prøver å fortelle om meg selv/snakke om dypere ting, men hun responderer liksom ikke så mye på det, og forteller heller ingen ting om seg selv. Det er ikke det at hun ikke snakker i hele tatt, det er stikk motsatt egentlig. Hun snakker KONSTANT i alle timene, selv når det er meninga at vi skal sitte å jobbe. Men hun snakker bare om helt overfladiske og meningsløse ting, som hun ofte gjentar mange ganger i løpet av en time. Blir ganske sliten av det.

Hahaha, for en dame. Hva med å være ærlig med hverandre da?

Anonymkode: 3b251...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, for en dame. Hva med å være ærlig med hverandre da?

Anonymkode: 3b251...2e6

jo hadde det vært så enkelt, men hvordan sier man det uten å virke som et sort rasshøl? "Kan du slutte å snakke om overfladiske ting konstant og gjenta dg selv fordi jeg blir irritert og sliten av det"? Kommer liksom ikke på koen spesielt hyggelig måte å bringe fram budskapet på... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du komme med konkrete eksempler på hva hun snakker om som er overfladisk. Nytter ikke å si til en annen person "alt du snakker om er kjedelig og uinteressant for meg", da ender du opp med en venn som ikke tør snakke eller åpne seg uansett. Hvilke emner er det hun liker å snakke om, vet du det? I hvilke omstendigheter pleier dere møtes? Jeg tenker du også har et ansvar for å snakke om ting som interesserer deg og ikke legge alt ansvar for kommunikasjonen over på henne.

Noen liker å fortelle historier, andre liker å la praten gå løst og ledig og samtidig holde emnene på positive ting mens andre ønsker å gå dypere ned i emnene hver gang. 

Kan være hun er usikker på deg hvis du er en som liker å kritisere andre og hun ikke har lyst til å bli en del av det. Tror du hun holder tilbake? Det er kanskje ikke så rart hvis du og denne andre venninnen uansett sitter å snakker negativt om henne bak hennes rygg. 

 

Anonymkode: 0dff4...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun går på medisiner. Når jeg var medisinert så gjentok jeg meg selv hele tiden, og klarte ikke konsentrere meg nok til å holde meg seriøs i seriøse samtaler. Da ble det mye overlfadisk pjatt og de dummeste spørsmålene som "hvorfor er knappen på fjernkontrollen rød og ikke grønn tror dere?" og "er det virkelig sånn at alle blyanter er lagd av tre? hvorfor det egentlig?" og "hva smaker avocado?"

Anonymkode: dcb79...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun går på medisiner. Når jeg var medisinert så gjentok jeg meg selv hele tiden, og klarte ikke konsentrere meg nok til å holde meg seriøs i seriøse samtaler. Da ble det mye overlfadisk pjatt og de dummeste spørsmålene som "hvorfor er knappen på fjernkontrollen rød og ikke grønn tror dere?" og "er det virkelig sånn at alle blyanter er lagd av tre? hvorfor det egentlig?" og "hva smaker avocado?"

Anonymkode: dcb79...4a7

tenker du på b preparater? mange av dem er sterkt vanedannende og sløvende 

Anonymkode: 0dff4...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun går på medisiner. Når jeg var medisinert så gjentok jeg meg selv hele tiden, og klarte ikke konsentrere meg nok til å holde meg seriøs i seriøse samtaler. Da ble det mye overlfadisk pjatt og de dummeste spørsmålene som "hvorfor er knappen på fjernkontrollen rød og ikke grønn tror dere?" og "er det virkelig sånn at alle blyanter er lagd av tre? hvorfor det egentlig?" og "hva smaker avocado?"

Anonymkode: dcb79...4a7

Jeg vet at hun går på medisiner faktisk. Veit ikke helt for hva, jeg har liksom ikke villet "grave" så mye i det fordi jeg har tenkt at hvis hun vil at jeg skal vite det ville hun fortalt det. Vi møtes egentlig kun på skolen, men har timer sammen hver dag så det blir jo en del samvær. De spørsmålene hun stiller er egentlig eksakt samme type spørsmål som du nevnte her.... :O har jo vært inne på tanken om at det kan være pga. medisine hun går på at hun oppfører seg sånn, men har liksom slått dt fra meg. Men nå må jeg kanskje revurdere den tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hun går på medisiner faktisk. Veit ikke helt for hva, jeg har liksom ikke villet "grave" så mye i det fordi jeg har tenkt at hvis hun vil at jeg skal vite det ville hun fortalt det. Vi møtes egentlig kun på skolen, men har timer sammen hver dag så det blir jo en del samvær. De spørsmålene hun stiller er egentlig eksakt samme type spørsmål som du nevnte her.... :O har jo vært inne på tanken om at det kan være pga. medisine hun går på at hun oppfører seg sånn, men har liksom slått dt fra meg. Men nå må jeg kanskje revurdere den tanken

kanskje hun bare er veldig uintelligent og rett og slett blåst? Siden du sier så irriterer hun deg, kanskje du har ganske høy IQ i forhold til henne

Anonymkode: 0dff4...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...