Gå til innhold

Har noen opplevd det samme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ekstremt tørr hud, så tørr hud at når jeg tar av de svarte jeansene, er de nesten helt hvite inni. Hele kroppen klør, og jo mer jeg klør, jo flere "kløprikker" kommer det, som gjør at det kjør enda mer. Disse kviselignende prikkene går bort når jeg har gått alt fra noen timer til noen dager uten å klø. Steder jeg kjør aller mest er i ansiktet, på armer, bein og korsrygg. Det har forresten vært sånn i flere år.

Jeg smører meg hver dag, og bruker dermalogica i ansiktet, og bioterm på resten av kroppen. 

Noen som sliter med det samme??

Anonymkode: 3ff0a...a9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det selv. Bruker du såpe på kroppen når du dusjer? Det behøves ikke, og er ikke noe lurt. Det fjerner det naturlige fettlaget på huden som vi skal ha.

Skrevet

bytt vaskemiddel på klærene. 

Anonymkode: 553db...7cc

Skrevet

Mulig du har atopisk eksem. Begynn å dusje med lactacyd i stedet for vanlig såpe. Smør deg inn med feks jojobaolje. Og ikke ta altfor varme og lange dusjer, det tørker ut huden noe veldig nå på vinteren. 

Anonymkode: b0fcf...d05

Skrevet

Smør deg med oljer (f. eks kokos) eller sheasmør etter du har dusjet (disse bruker litt tid på å trekke inn i kroppen, så kanskje kvelden passer best)

Dusj i lunkent vann

Bytt ut skyllemiddel med hvit eddik, eller bare kutt ut hele greia. Eddik gir ingen lukt forresten

Sjekk om det er parfyme eller mye alkohol i noen av de andre tingene du bruker,  som for eksempel ansiktkrem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...