iligoz Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Jeg fant for tre uker siden en kul i brystet. Ikke I selve puppene, men lenger oppe. Jeg dro for å sjekke den hos legen på onsdag, og da henviste legen meg videre til sykehus og røntgensenter med prioriteringsvarsel. I går og i dag har jeg hatt vondt når jeg puster på den siden kulen sitter og der verker litt i armen på samme side i tillegg. Jeg aner jo ikke hva denne kulen er, men det var ikke en fettkul eller lymfekjertel. Jeg er selvfølgelig bekymret for brystkreft, men har aldri hørt om noen som får smerter ved pust og i armen av det. Kan jo være en tilfeldighet, eller at denne kulen rører ved noen nerver. Jeg er ihvertfall ganske bekymret i skrivende stund og lurer på om det er noen andre der ute som har opplevd lignende?
Gjest Klaveret Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Har ikke opplevd det, men jeg skjønner godt at du blir bekymret.Noen ganger kan bekymringer gjøre at hjernen spiller oss et puss slik at vi kjenner ting som egentlig ikke er ... jeg sier ikke at det du kjenner kommer av redsel, bare at det er en mulighet. For å berolige deg litt, kanskje. Håper at du snart får komme på sykehuset slik at du får visshet i hva kulen er for noe.Lykke til - mest sannsynlig er det noe ufarlig
Gjest supernova_87 Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Nå sier jeg ikke at dette er grunnen til at det føles sånn hos deg nå, men det er mulig at smertene ved å puste kommer fra stresset og bekymringen. Du vet at det er noe galt, du vet at du fikk prioriteringsvarsel og du er gjerne veldig bekymret, kroppen kjenner på det, og da er det vanlig å kjenne på flere vondter i kroppen. Prøv å slappe av, ta deg et bad, tenk på noe helt annet, gjør de tingene som virkelig får deg til å slappe av, sjekk om du puster lettere da. Håper det går bra på sjekken, og at du får oppdatering snart, slik at du slipper å gå å bekymre deg for hva det kan og ikke kan være frem til da. Ta vare på deg selv!
Cata Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Vil tro det er som du sier, at kulen klemmer mot noen nerver. Det kan forklare smertene i armen. Jeg forstår også bekymringen, men forhåpentlig er det noe ufarlig. Som du sier er det ikke lymfekjertel eller i selve puppen. Men det er bra de tar deg på alvor og sjekker så fort de kan.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 #5 Skrevet 12. desember 2015 Kan være betennelse eller en abcess selv om legen din mest sannsynlig ville funnet ut av det. Har selv opplevd å bli sendt videre når det bare var en kraftig betennelse i en av slimposene inne i skulderen. Hadde noen satans smerter nedover armen og i skulderen når det stod på. Var fryktelig skummelt men det løste seg jo på en bra måte tilslutt når betennelsen gikk ned. Er ikke sikkert det er så ille som kreft TS. Anonymkode: 6e2a5...fa9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå