Gå til innhold

bursdagspresanger fra barn til foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis far lot vær å kjøpe gave til min datter og stemor ga forklaringen så skulle de få oppleve hus i helvete en stund!

Anonymkode: e196c...266

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Når ungene er små er det jo greit at man bare får en tegning, eller at den andre foreldren er med og handler. Jeg forventer aldri noe dyrt av ungene (ikke av andre heller for den saks skyld). 

Saken her er at vi har en gutt på 12 i huset (og neida, han er ikke min) og sist faren hadde bursdag ville jeg ta med han og søsteren til byen for å handle bursdagsgave til faren. Ikke noe dyrt. Søstra ble med, men gutten hadde ikke noe ønske om å kjøpe bursdagsgave til faren. Mye av grunnen er at det er mye kjekkere å sitte ved dataen, og han gidder ikke hjelpe til for å tjene seg noen kroner. Ergo vil han heller ikke bruke noen kroner på å kjøpe noe til faren. Samme saken blir det når det kommer til julegaver også. Vi har hittil gitt ungene penger slik at de kan kjøpe en felles ting (går litt lei av alt småpjasket), men han på 12 nekter å samarbeide med de andre. Ikke fordi han ikke blir enige med de, men fordi han ikke gidder å være med de på shopping. I år får de ikke penger fra oss til å kjøpe julegaver, de har så mange muligheter til å tjene seg lommepenger at det får greie seg. (det er jo også penger som kommer fra oss) 

Som sagt, vi forventer ikke de store gavene, men her er det jo ikke engang "tanken som teller".. Og vi prøver å lære han at det skal være kjekt å gi, men vi møter null forståelse, han bryr seg null om vi har bursdag. Jeg hadde blitt veldig skuffa hvis min datter ikke gadd å gi meg noe på bursdagen min...

Anonymkode: 05f1c...aca

Jeg ville ha starta her. Dataen, og gaming spesielt, gjør barn (og voksne) asosiale og kanskje til og med rette og slett dumme(??) på sikt da hjernen brukes til det samme om og om igjen. Det kognitive reduseres.

Jeg ser hvert år elever som er gamere, og det er mange av dem som dropper ut. De er trøtte på skolen fordi dem gamer til langt på natt, de mangler fokus på oppgavene og læringen, de klarer ikke å følge med i timene, de venter bare på et friminutt slik at de kan spille igjen. Dette er ett økende problem!

Få ned tiden på dataen, vær så snill. Erstatt tiden med andre sosiale hendelser. I begynnelsen blir det nok litt motgang, men det vil komme seg etterhvert.

Sett fra ett rent pedagogisk syn, så er straff (ikke kjøpe gave) ett virkemiddel som ikke virker.

Anonymkode: ae828...832

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanlig å gi dem penger, og oppfordre dem/hjelpe dem å kjøpe en liten ting.

Anonymkode: bb1cd...0b2

• Liker 1
Skrevet

Stemor bestemmer over Far? ok...Den var ny!

har jeg ikke sagt. Jeg sier stemor har lik rett til å bestemme i eget hjem som enhver annen voksenperson. 

Anonymkode: 72202...c96

• Liker 1
Skrevet (endret)

har jeg ikke sagt. Jeg sier stemor har lik rett til å bestemme i eget hjem som enhver annen voksenperson. 

Anbefaler deg da å lese deg opp før du siterer neste gang ettersom du tok det ut av kontekst.

Stemor må bestemme en rekke regler i sitt hjem. Men at sønn SKAL kjøpe gave til sin far er ikke en av de.

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg da å lese deg opp før du siterer neste gang ettersom du tok det ut av kontekst.

Stemor må bestemme en rekke regler i sitt hjem. Men at sønn SKAL kjøpe gave til sin far er ikke en av de.

det er en av tingene jo. Rett å slett oppdragelse. Barn skal ikke forskjellsbehandles i en familie uansett om de er hel, halv eller ste. Det skaper bare usikkerhet for barna. Barna skal ha trygge rammer.

Skrevet

det er en av tingene jo. Rett å slett oppdragelse. Barn skal ikke forskjellsbehandles i en familie uansett om de er hel, halv eller ste. Det skaper bare usikkerhet for barna. Barna skal ha trygge rammer.

Ja....Trygge rammer.

• Liker 1
Skrevet

Sitering ble helt feil. Dette var svar på "Hva som er vanlig", det er vanlig å kjøpe for dem/gi dem penger. Det er vanlig at foreldrene gjør dette. Faren kan jo gi ham en hundrelapp og si:" Jeg ønsker meg Pondusjuleheftet". Det er vanlig i vår familie. 

Det er også vanlig at stebarn er veldig mye mer late, egoistiske, uempatiske, umodne, uhygeniske, uorganiserte, rotete og frekke enn fellesbarn/egne barn som er sju år yngre. De er uten unntak dårlig oppdratt og man burde kunne forvente mer av dem. Dette er vanlig  her på KK. 

• Liker 1
Skrevet

Sitering ble helt feil. Dette var svar på "Hva som er vanlig", det er vanlig å kjøpe for dem/gi dem penger. Det er vanlig at foreldrene gjør dette. Faren kan jo gi ham en hundrelapp og si:" Jeg ønsker meg Pondusjuleheftet". Det er vanlig i vår familie. 

Det er også vanlig at stebarn er veldig mye mer late, egoistiske, uempatiske, umodne, uhygeniske, uorganiserte, rotete og frekke enn fellesbarn/egne barn som er sju år yngre. De er uten unntak dårlig oppdratt og man burde kunne forvente mer av dem. Dette er vanlig  her på KK. 

*applaus* :)

Ja, det er slik med de barna...

Når det påpekes så er du bitter ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...