AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg var på akutten på sykehuset for to netter siden, hvor en sykepleier skulle sette inn veneflon. Hun valgte å ta den store blodåren på siden av håndleddet mitt. "Du kommer til å kjenne et lite stikk". Jeg skrek av full hals, det var utrolig smertefullt og brant, stakk og strålte i hele armen. Tydelig at hun hadde bommet... Jeg spurte om den ikke skulle settes oppå håndflaten, slik jeg har fått før, hvor en annen satt den inn der. Kjente da INGENTING! Nå, to dager etter stråler det ut i pekefingeren of tommelen når jeg beveger på hånden eller presser forsiktig der første sykepleier stakk.. Er dette et vanlig sted å sette veneflon? Jeg har aldri opplevd å skulle få den på siden av håndleddet. Og om noen har opplevd det, skal det stråle ut i fingrene i ettertid eller har hun truffet noe når hun stakk?? Anonymkode: 30a77...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg har fått veneflon noen ganger, og det skal ikke gjøre vondt. Har fått satt den der de fant gode blodårer, både i underarmen og på innsiden av albuen. Ene gangen jeg måtte ha veneflon gjorde de flere forsøk på å sette (vanskelige blodårer og turnuslege som skulle prøve seg), og den ene gangen gjorde det kjempevondt og da tok de den rett ut igjen. De sa at det skal ikke gjøre vondt.Tyder på at sykepleieren gjorde en feil i ditt tilfelle, hvis jeg skulle sammenlignet med mitt. Hvis det ikke blir noe bedre i løpet av helga foreslår jeg at du tar kontakt med din fastlege på mandag og hører hva de sier. Anonymkode: 0b210...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Del Skrevet 11. desember 2015 Nerven må få gro. Det kan ta en liten stund. Jeg har hatt nervesmerter i 9 måneder i handa etter at de ble skåret rett av, så det beviser vel at det tar litt tid med disse nervene, Anonymkode: 37123...e74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Del Skrevet 11. desember 2015 Selvfølgelig. Anonymkode: bb22e...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 11. desember 2015 #5 Del Skrevet 11. desember 2015 Det er vanlig sted å ha veneflon ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 11. desember 2015 #6 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg har også fått veneflon i en nerve tidligere. Det er som noen skriver over: det tar tid å gro, men er ikke farlig eller varig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Del Skrevet 11. desember 2015 Godt å vite det da. Hennes holdning var det verste egentlig: "Trodde du sa du hadde høy smerteterskel når du kom inn jeg?". Vel.. Ja, det har jeg, men altså. Takk for svar! TS Anonymkode: 30a77...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Del Skrevet 11. desember 2015 Venekanyle kan settes hvor som helst så lenge det er en blodåre der, hånd, for, arm, kne, bryst, hals osv. Sikker på at det var venekanyle og ikke blodgass? Blodgass tas nemlig på håndleddet, er rimelig vond og gjør vondt en stund etterpå. Uansett så går det over. Anonymkode: a58c1...61b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Del Skrevet 11. desember 2015 Om den ble satt i en vene så satt den riktig. En veneflon kan settes hvor som helst på kroppen egentlig og blodåren på innsiden av håndleddet pleier å være en fin vene å bruke. Vener ligger nærme huden og det er små nerver i huden man går igjennom for å komme til venen, det kan være vondt det, men overkommelig. Anonymkode: 8dec0...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Del Skrevet 11. desember 2015 Jeg har lært at man skal unngå å sette venefloner på føtter pga faren for blodpropp. Anonymkode: 60ee2...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Del Skrevet 16. desember 2015 Skriver under på de som sier at man kan legge inn pvk over alt så lenge det er en blodåre Går nok over om et par dager! Anonymkode: e2575...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå