Gå til innhold

Hvilken megler skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal selge bolig i Trondheim og lurer litt på hvilke erfaringer dere som har solgt i Trondheim har gjort dere.. Mange snakker om pris, men det er ikke så viktig for oss. Det som er viktig er dyktige meglere vi kan stole på, og som kan sitt felt. Hvilke meglerfirma i Trondheim har dere erfaring med, og vil anbefale? Takker for alle svar, vil komme i gang over nyttår med dette! :-) 

Anonymkode: b4e6a...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil heller si IKKE sjekk eiendomsmeglerguiden.no jeg da... Google det og se alle artiklene om at dette ikke er en "guide" i ordets rette forstand. Forbrukerrådet og flere megler har uttrykt bekymring over hvor bra denne guiden er, og eierne av nettsiden har gått med på å gjøre endringer + har innrømmet at enkelte negative erfaringer ikke har blitt publisert. Har forsåvidt ikke sett et eneste negativt innlegg hos noen av meglerne og det synes jeg er litt mistenksomt.. 

Ett av meglerhusene som ikke var videre fornøyd med denne guiden er de jeg absolutt vil anbefale om du vil ha en eiendomsmegler som tar vare på deg som selger og som virkelig jobber for å få best mulig pris for boligen din, dvs Privatmegleren. Anbefaler spesielt Leif Zahl og Peder Benum. De er dyre, men de er utrolig dyktige! De har en annen tilnærming som meglere enn hva f.eks. mange på Eiendomsmegler1 har (der er det kanskje litt mer kvantitet fremfor kvalitet, dvs de mestselgende meglerne har opptil 15 oppdrag SAMTIDIG.. Sier seg selv at du ikke får mye oppfølging da). Har brukt begge to, Zahl solgte rekkehuset vårt i fjor og Benum solgte leiligheten vår for noen år siden. 

Anbefaler uansett å ta kontakt med flere meglere og la de komme på befaring. Det er viktig at dere finner noen dere har god kjemi med og som dere stoler på :) 

 

Anonymkode: c6ede...10b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se på prisen i alle fall. Gå på noen visninger i nabolaget, les annonser for lignende leiligheter. Kontakt de du liker og la dem komme på befaring, velg den du liker best.

Anonymkode: 4bc02...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte leilighet i høst med Proa, Trondheim øst. Ung, engasjert megler med stor kunnskap om nærområdet. Veldig tilgjengelig. Lekkert prospekt. Jeg var kjempefornøyd. :)

Anonymkode: 05ab2...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har noen direkte erfaringer med noen meglerbyrå de vil dele?

Ikke selg med eiendomsmegler 1, eller andre bankmeglere, i alle fall. De er størst i Trondheim (og mange andre steder) Men bankmeglere bryr seg sjeldent om sluttprisen. De har mange kunder og stor gjennomtrekk. De driter i din pris, de vil bare ha mest mulig kunder gjennom mølla. Går du for Eie, Proa etc. så får du folk som faktisk bryr seg

Anonymkode: 0a71e...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :)

 

Har du funnet megler? Hvis du sender meg melding kan jeg gi deg noen anbefalinger basert på området du bor i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...