Gjest Nori Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Lurer på om det blir juletre for første gang siden jeg flyttet hjemmefra for 10 år siden i år. Men da trenger vi jo også juletrepynt og derfor trenger jeg inspirasjon.Hvordan pynter du treet ditt? Hva slags type pynt? Hvilke farger? Er det fremdeles vanlig med glitter, fluesopp og norske flagg på juletrærne i de norske hjem?
Gjest Dorey Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Vi har et virrvarr av lys, kuler, glitter, norske flagg, kurver og pynt det er knyttet minner til. Det ville nok ikke passet i en interiørkatalog, men vi synes det er hyggelig med en norsk eklektisk look Har selvsagt stjerne i toppen Endret 11. desember 2015 av Dorey Glemte stjernen.
melatonin Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Vi har ikke glitter eller andre lenker, men kuler og gjenstander av div slag. Elsker treet vårt. Har en del glitrende hvite reinsdyr som jeg elsker, og noen store snøfnugg som er ganske unike. Muligens litt interiørbladaktig men det er slik vi liker det❤
Honey Dew Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 (endret) 500 lys og hvit og sølv juletrepynt. I tillegg har vi girlandere med perlemorsperler og krystallperler + juletresmykker, som er hjemmelaget.Vi pleier å ha et svært stort tre da Endret 11. desember 2015 av Honey Dew
LempikasPromise Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Her i huset er det størst mulig tre som gjelder. I tillegg har massevis av lys med farger, og altfor mange julekuler og annen julepynt. Amerikansk og blodharry, men jeg elsker det.
Frida Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Stjerna i toppen, som forøvrig er nydelig, må være ca en mm fra taket. Ellers har vi glitter, utallige kuler i forskjellige farger, mye arvet og gammelt, og to sett med lys siden treet er ganske stort. Har også sånne små sølvglitter som henges på en og en, ca 30 cm lange. Vi har aldri hatt flagg på treet, men det husker jeg at vi hadde hjemme. Ellers er det tradisjon som gjelder i jula, det skal være som det alltid har vært + noe nytt en gang i blant.
evelynn Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 I barnevennlige pynter (papir, tre, heklet eller strikket pynt). Med 4-åringen som elsker å re-dekorere og en 6-mnd baby som begynner å krabbe og en katt i tilleg kan ikke bruke pynt av glass
hjertesukka Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Masse små ledlys, røde hjerter, hvite engler, messingpynt og småting som ungene har laget. I fjor var det sølv og blått som gjaldt. I år altså rødt, hvitt og gullaktig.
Anglofil Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Stjerne i toppen av treet, glitter i sølv og norske flagg. I tillegg juletrelys. Blir pyntet med et sammensurium av hjemmelaget julepynt og kjøpt, og det går i de fleste farger. Mvh Yvonne Endret 11. desember 2015 av Yvonne
Kvist Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har spart på julekuler i årevis, i alle farger fra sølv, blått, rosa, gull, grønt, rødt osv. Har også andre små glassfigurer med sånt oppheng som kulene, en bamse, en ugle, hjerte, stjerne, traktor osv osv. Vi pynter med lys, sølvspir i toppen og tett i tett med kuler i alle størrelser og farger. Henger også opp julepynt barna har laget hvis det er i grei størrelse, en stor lenke hadde ikke kommet på treet mens en flettekurv er greit. Har aldri glitter, lenker, flagg eller annet på treet.Desverre gikk hele julekuleesken med over 150 kuler i gulvet ved opprydding etter jula i fjor så nesten alt knuste. Har kjøpt masse kuler i år, både gamle brukte på Fretex og i alle farger ellers. Leit med de gamle det var gode minner i, men tenker vi får nye minner til nye kuler uansett. 1
Plastaroma Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Kun røde kuler, glitter i sølv og gull, istapper av glass og masse lys i flere farger.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Hvor får man kjøpt norske flagg til juletreet? Anonymkode: 1fc8f...92c
Snadder Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Jeg pynter med stjerne i toppen. Fine fargede juletrelys og vanlige blanke, Sån perlelenke og masse diverse kuler og pynt.. JO mer jo bedre
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Stjerne i toppen, Små ledlys, polkastenger,kongler,jukse epler. noen kuler. har samlet kuler en etter en ,år etter år, har noen nisser, og små engler. Anonymkode: ae58a...275
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Hvor får man kjøpt norske flagg til juletreet? Anonymkode: 1fc8f...92cSjekk på Plantasjen, vet de hadde det for noen år siden :o)
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Jeg er skikkelig sær på juletrepynt, elsker treet, så har ikke for mye pynt. Bytter på, gull/rødt eller hvit/sølv. Kun lys og kuler.
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. desember 2015 #17 Skrevet 12. desember 2015 Alternativt juletre da jeg reiser hjem til Norge neste uke og blir der i tre uker. Vil ikke be naboen om å stadig måtte vanne treet, og plasttrærne jeg så på var ikke fine i det hele tatt. Så det ble ei gren fra korketrekkerhassel (tenk trollkjerr) i en stor glassvase fyllt med sand. På kvistene henger det noen hvite keramikkfiguerer (link), sorte tråddiamanter (link), og munnblåste glasskuler fra ei lokal kunsterdame (lignende link)Ikke særskilt fargerikt altså ...
Brunhilde Skrevet 13. desember 2015 #18 Skrevet 13. desember 2015 Alternativt juletre da jeg reiser hjem til Norge neste uke og blir der i tre uker. Vil ikke be naboen om å stadig måtte vanne treet, og plasttrærne jeg så på var ikke fine i det hele tatt. Så det ble ei gren fra korketrekkerhassel (tenk trollkjerr) i en stor glassvase fyllt med sand. På kvistene henger det noen hvite keramikkfiguerer (link), sorte tråddiamanter (link), og munnblåste glasskuler fra ei lokal kunsterdame (lignende link)Ikke særskilt fargerikt altså ... Men sikkert veldig fint!Jeg har ikke juletre.
Cata Skrevet 13. desember 2015 #19 Skrevet 13. desember 2015 Spir i toppen. Jeg ønsket meg det på "mitt" juletre da jeg var barn og det har fulgt med på flyttelassene siden. Ellers har jeg kuler i all verdens farger, noen av dem fra 60-70 tallet. Min bestemor var rå på julepynt så et år delte hun ut gammel pynt til barnebarna for selv å få plass til nyinnkjøpt pynt. Den pynten er jeg veldig glad i. Har også noen kuler fra min andre bestemor, så her er det skikkelig tradisjonstre. Har supplert med noen kuler selv også etterhvert, men sørger for å holde dem i gammel stil. Ellers bruker jeg lys som faktisk ser ut som lys (16 stk) og glitter. Kan ikke fordra hjemmelaget pynt eller lenker, og norske flagg er best på 17. mai - ikke på juletreet.
lillekattepus Skrevet 13. desember 2015 #20 Skrevet 13. desember 2015 I og med at jeg ikke feirer sammen med samboer enda (tenker det sikkert blir mer naturlig når vi får barn), så feirer jeg enda sammen med familien min, og han med sin. Hos oss pynter vi treet med hvite lys og pynt som vi har samlet opp igjennom årene. Både pynt mamma har hatt lenge og pynt vi har fått/laget i barndommen. Så det er en god blanding og jeg synes det er veldig fint, for da får det mer mening for oss. Det gir oss minner. Det er både kuler i flere farger, kongler, istapp-pynt, glass-bjeller, små julestrømper, osvosv. Masse forskjellig. Vi bruker også å henge opp julestenger (godteri). Og julestjerne-lys på toppen.Når jeg og samboer begynner å feire sammen blir det nok mer organisert i starten. Jeg vil gjerne ha pynt i sølv, gull, rød og grønn. De typiske julefargene. Jeg vil ha masse små hvite lys, og kongler vil jeg også ha spredd utover treet, med en fin stjerne på toppen. Liker det koselig... Gleder meg til den gang, men på samme tid er det fint å feire hjemme sammen med familien min. Skal bare nyte det mens det varer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå