AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Dette er ikke en tråd om hvem som tar hva, men hva slags standard vi har hjemme hos oss.Hvor ofte vasker dere huset, støvstuger, vasker klær, hvor fort rydder dere opp etter matlaging, skifter sengetøy osv.Jeg er bare nysgjerrig. Og i tillegg mener jeg at når vi får barn så har vi et ansvar for å holde det i ok stand rundt oss. Anonymkode: b266b...dab
Gjest morgendis Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 (endret) -Vasker ca to-tre ganger i mnd. Før gjorde jeg det hver fredag, men blitt slappere det siste året. Badet vaskes dog oftere.-Støvsuger ca to ganger i uken.-Klærne går veldig i rykk og napp egentlig, så her er det vanskelig å si noe konkret. -Skifter sengetøy hver 14. dag. - Rydder mens jeg lager mat, og resten tas etter måltidet er fortært. Endret 11. desember 2015 av morgendis
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Vasker, bretter og rydder inn tøy daglig, samt rydder kjøkken etter matlaging, søl osv. Kjapp rydding i stue, gang osv daglig. Oppvaskmaskinen går 1-2 ganger daglig. Vasker en gang i uka. Tørker støv og flekker på tv, hyller osv en gang i uka. Støvsuger 1-2 ganger i uka. Feier gulvet konstant Skifter på sengene hver 14. dag. Hjelper barn med å rydde rommet innimellom.Ellers har jeg alltid "følerne" ute for når det blir for ille. For eksempel kan jeg plutselig se at frontene på kjøkkenskap osv er fulle av fingermerker og flekker, og da tar jeg kluten over alle frontene i hele huset samtidig. Brannslukkingsmetoden, men det funker.De store prosjektene får vi aldri tatt, haha. Har alltid store planer om å rydde på loftet, vaske inne i alle kjøkkenskapene osv, men vi har mer enn nok med det vanlige renholdet. En vakker dag når vi har masse tid... Anonymkode: 89022...271
smilo Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Vasker gulv ca 2-4 ganger pr halvår. Mopper/ støvsuger 1-2 gang i uka, og tørker støv ca en gang pr mnd. Skifter på sengen 1-2 ganger pr mnd. Vasker klær hver helg.Vask, do og dusj tas ved behov. Alt fra 1 til 10 ganger pr mnd. Kjøkkenbenk, komfyr, og kjøkkenbord tas etter hvert måltid/ hver ettermiddag. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Hvor ofte vasker dere huset, støvstuger, vasker klær, hvor fort rydder dere opp etter matlaging, skifter sengetøy osv. Anonymkode: b266b...dabStøvsuger og vasker gulv: annenhver måned.Vasker bad: annenhver månedrydder opp etter matlaging: annenhver dagSkifter sengetøy: hver måned Anonymkode: 2fe73...305
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Dette er ikke en tråd om hvem som tar hva, men hva slags standard vi har hjemme hos oss.Hvor ofte vasker dere huset, støvstuger, vasker klær, hvor fort rydder dere opp etter matlaging, skifter sengetøy osv.Jeg er bare nysgjerrig. Og i tillegg mener jeg at når vi får barn så har vi et ansvar for å holde det i ok stand rundt oss.Anonymkode: b266b...dabVasker kanskje en gang i mnd, støvsuger en gang i uka. Vasker klær når vi har nok til en full maskin av et slag eller er tom for noe, kanskje annenhver dag. Rydder kontinuerlig under matlaging. Skifter sengetøy annenhver uke. Anonymkode: 9e38a...50d
mulberrygal Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Vasker gulv 2-3 ganger per måned, støvsuger før jeg vasker og av og til mellom vaskingene ved behov. Rydder og vasker på kjøkkenet om kvelden etter middag. Skifter sengetøy 2-3 ganger per måned.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Standarden var mye høyere før vi fikk barn! Nå går daglig husarbeid med til rydding, rydding, matlaging, klesvask, inn og ut av oppvaskmaskin, brette tøy og fikse barnehageklær.Hele huset blir vasket og støvsugd hver 14, sengetøy skiftet (av byrå). Anonymkode: 98855...37c
Gjest Coolaid Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Dette er ikke en tråd om hvem som tar hva, men hva slags standard vi har hjemme hos oss.Hvor ofte vasker dere huset, støvstuger, vasker klær, hvor fort rydder dere opp etter matlaging, skifter sengetøy osv.Jeg er bare nysgjerrig. Og i tillegg mener jeg at når vi får barn så har vi et ansvar for å holde det i ok stand rundt oss.Anonymkode: b266b...dabTar det som det faller seg. Don´t worry, be happy.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Vi bor i et hjem, ikke et utstillingsvindu i en møbelbutikk. Her er ryddig nok til å beholde helsen, og rot nok til å beholde lykken. Ungene bruker og hjemmet som sitt hjem der de kan leke uten å måtte være redd for kjeft fordi de roter. Anonymkode: 14f4b...2ab 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Jeg liker ikke rot, så rydder opp etter ungene daglig, de er selv m å rydde før leggetid. Vasker huset hver uke, skifter på senger hver fredag, støvsuger 3 x i uka, drar over vasken på badet om kvelden når jeg pusser tenner. Klesvasken i helga og rydder opp etter mat når ungene er lagt. Prøver å bruke ettermiddagen m ungene og gjør husarbeid når de har sovnet 😊Vasker inni kjøkkenskap/skap og vinduer hver 3 måned. Er alene m barna i uka og har en grei rutine så bruker ikke veldig mye tid. Men sitter ikke i sofa'n fra kl 19 heller. Anonymkode: 5fc99...324
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Nå bor jeg alene, og ingen husdyr, støvsuger 1 gang pr uke, vasker gulv hver 2 uke.Vasker klær 1 gang i uka, og rydder opp kjøkkenet etter hvert måltid, lar ikke ting bli stående. Anonymkode: 17b38...71f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Vi bor i et hjem, ikke et utstillingsvindu i en møbelbutikk. Her er ryddig nok til å beholde helsen, og rot nok til å beholde lykken. Ungene bruker og hjemmet som sitt hjem der de kan leke uten å måtte være redd for kjeft fordi de roter. Anonymkode: 14f4b...2absamme her, men balansen er viktig. De skala kle bli mobbet fordi det lukter "rart" hjemme. Det har nemlig en tendens til å lukte hvis man ikke rydder, vasker og lufter ut innimellom. Anonymkode: b266b...dab
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 samme her, men balansen er viktig. De skala kle bli mobbet fordi det lukter "rart" hjemme. Det har nemlig en tendens til å lukte hvis man ikke rydder, vasker og lufter ut innimellom.Anonymkode: b266b...dabSkal love deg at her blir vasket og ryddet leeenge før det lukter rart. Søpla blir båret ut daglig, så her er et godt eksempel på utøving av skjønn. Når det begynner å lukte er noe alvorlig galt.Rengjøringsfirmaet er her ukentlig, og vi vasker selv når det trengs. Anonymkode: 14f4b...2ab
Velasq Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Tar litt hverdag, men rundvask? Alt for skjeldent. 1
MapleSirup Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Jeg synes gulvvask ofte overdrives.Støvsuging, greit. men vaske gulv er da ikke nødvendig så ofte.. Tipper jeg vasker gulv i oppholdsrom sånn hver 3-4 uke. Soverom hver 3 måned....Men støvsuger hyppig da.Badene vasker jeg over støtt og stadig. Blir litt tilfeldig om jeg tar hele gulvet eller bare deler, Men vil si ca en dag i uken på hele gulvet.
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har støv på hjernen, så vasker nok litt for mye.Tar helgevasken på fredager, dvs støvtørking, vasking av bad og alle overflater, mobber , støvsuger teppene, så vasker jeg gulvene til slutt. Resten av ukedagene, går det i rydding, klesvask, bretting.Sengetøyet skiftes annhver uke, vinduer ca 6 ganger i året, mobber gulvene og går over badet to ganger pr uke. Vasker ned til Jul, dvs kjøkkenet, gulvlister, taklister og badet, går over takene på sommeren. Jeg har fast rutine på vasking, elsker nyvasket hus :o)Jeg har også en mann som liker ha det slik, så han hjelper til masse her hjemme. Han som rydder mest, han holder alltid kjøkkene strøkent, han tar 50% av kles vasken og tar gjerne i en vaskeklut.
Gjest Magnifiq Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Vi bor i et hjem, ikke et utstillingsvindu i en møbelbutikk. Her er ryddig nok til å beholde helsen, og rot nok til å beholde lykken. Ungene bruker og hjemmet som sitt hjem der de kan leke uten å måtte være redd for kjeft fordi de roter. Anonymkode: 14f4b...2abDette føler jeg er unnskyldingen til alle som ikke liker å ha det ryddig rundt seg. Vi bor heller ikke i et utstillingsvindu, men vi har det alltid ryddig allikevel. Både vi og ungene rydder opp etter oss så fort vi er ferdig med det vi holder på med. Man kan rote som bare det, bygge hytte, eller bilbane, men man rydder alltid etter seg.Vi vasker selvsagt huset hver uke. Støvsuger stort sett hver dag. Middagsbord og mat ryddes bort umiddelbart.Vasker klær flere ganger i uken, og legger det sammen og inn i skaper når det er ferdig.
MapleSirup Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Dette føler jeg er unnskyldingen til alle som ikke liker å ha det ryddig rundt seg. Hvorfor tror du folk unnskylder det??et bestemmer man da selv. At folk ikke er opptatt av å holde det ryddig hele tiden må man ikke unnskylde. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Hvorfor tror du folk unnskylder det??et bestemmer man da selv. At folk ikke er opptatt av å holde det ryddig hele tiden må man ikke unnskylde.unnskyldning var kanskje feil ord... Men mange som er litt rotete av seg kommer ofte med den "frasen".man bor da ikke i et utstillingsvindu bare fordi man liker å ha det ryddig og rent rundt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå