Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå i ettermiddag har jeg fått noen slemme tanker, og jeg er nå veldig lei meg.

Av en eller annen grunn så sier psyken min at eggene ikke har vokst noe når vi kommer på UL i morgen.

Lurer på om det er en slags forsvarsmekanisme i forhold til at jeg ikke skal bli skuffet i morgen, eller noe.. :roll:

Fornuften min sier jo at eggposene har vokst, men alikevell er jeg redd for at de ikke har gjort det.

Men det må da vel være et godt tegn at jeg er øm og har vondt i magen i dag også (hadde det i går også, men i dag er det enda mer)

Sex er jo bare å glemme, for det gjør for vondt :-? Så det MÅ jo bety at eggene har vokst! Kan da vel ikke bare være innbildt alt det der...

Tror jeg blir gal av den her grublingen. Og værre skal det vel bli - ventetiden nå skal visst ikke være noe i forhold til den ventetiden som kommer :roll:

*grøss*

Gleder meg bare til vi blir ferdige - til vi får et svar på hvordan dette går.

Blir det avbrutt eller negativt, så skal jeg komme meg over det også, og blir det positivt er jo det bare helt supert...

Men jeg gleder meg til å få tid til å tenke på andre ting igjen.

Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, vennen :-) Har ei venninne som har gått gjennom det samme som deg og vet hvilket press man blir satt under. Det er merkelig det der med forsvarsmekanismer. De setter inn og forventer seg det verste slik at man ikke skal bli skuffet, så viser det seg at det verste du gjennomgikk var akkurat disse negative tankene som heter forsvarsmekanisme :cry:

En liten klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MissG.

Det er fint å høre at det ikke er bare meg som har tiltet helt rundt :roll:

Jeg vet at dette med forsvarsmekanismer i oss mennesker er veldig sterkt, og jeg vet også at det er det som har slått inn hos meg nå, men det er da så vanskelig å unngå det :-?

Fornyften sier en ting, mens psyken sier noe annet.

Tror jeg blir gal snart.

Gleder meg som sagt til å få alt dette ut av verden!

Til å få tenke på noe annet igjen (som eksamen og ikke minst bryllup) :wink:

Nå er det Hotel Cæsar :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er jeg nå dritt lei av å våkne kl 8 om morgenen - tett i nesa, for å spraye, for så å legge meg til å sove igjen med ekkel smak i munnen, og våkne igjen senere med en enda eklere smak i munnen - som sitter i i flere timer :roll:

Grrr :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare løpe innom og si at eggene bør være rundt 20 mm når de hentes ut (om de er mindre enn det så er de ikke helt modne). EL sprøyten settes 36 timer før uttaket. Dvs. at eggene bør være rundt 18 mm når du setter EL sprøyten.

Lykke til på UL i morgen.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppklaring Zianta.

Jeg mente jo egentlig at jeg hadde lest noe slikt, men jeg var ikke helt sikker på tallene.

Vel, håper jo bare at eggeposene er minst 15mm i morgen da, for da blir det forhåpentigvis uttak helt i slutten av uke

*krysser fingrene*

Om 20 minutter er det tid for sprøyten igjen også *sukk*

Kjenner at jeg begynner å bli lei nå, men men - jeg SKAL nok holde ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL idag Chiquita!!!

Krysser fingre og tær for at alt skal gå perfekt!!!!

og forresten, kjempefin side du lager!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita :kose:

Jeg måtte innom for å ønske deg lykke til idag, og håper eggene har vokst seg til ønskelig størrelse :tommelsmil:

Det MÅ jo være deres tur nå, ikke sant ;)

Kan ikke skjønne noe annet!

Jeg tenker mye på deg, og på alt det du må igjennom... :klem:

*krysser fingre og tær for deg i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, alle sammen.

Som dere kanskje ser, så er jeg nå hjemme igjen :wink:

Og nå er jeg glad! :hoppe:

Dagen i dag var mye bedre enn ventet.

Vel, først var det jo å stå opp før sola da, og det er jo ikkk så koselig, men jeg kom da meg opp. Var litt vanskelgi å få opp sambo, men det gikk da det også.

Kl 6 satt vi i bilen på vei til Trondheim.

Troppet opp for å ta blodprøve da de åpnet kl 8, men fremdeles var vi for "seint ute", så vi havnet i kø (men det er jo ikke farlig)

Da jeg omsider fikk komme for å ta blodprøven, så tok dama seg god tid for å finne åren, og hun traff på først forsøk :klappe:

Så da ble det rett ut igjen (og jeg er nå ganske blå fremeles etter fredag, og jeg ble ikke noe bedre etter at hun stakk "igjennom" en blåflekk, liksom) :ler:

Så begynte ventetiden før vi skulle inn igjen kl 14.

Tiden gikk egentlgi ganske fort, hadde da et par småting å ordne, og visp så var det på tide og dra til sykehuset igjen.

Da vi kom inn til legen igjen (den samme hyggelige dama) fortalte hun oss at dette kunne ta lang tid, for blodprøveverdiene var så lave fremdeles (de var på 1,4 eller noe, og burde være > 4,0). :-?

Kjente jo at jeg ble litt skuffa da, men men.

Fikk "ordren" om å legge meg opp på benken for å sjekke alikevell, og der kom den store overraskelsen. Eggposene var mye mere utviklet i forhold til hva blodprøven skulle tilsi. :hoppe:

4 eggposer var på > 18mm, og altså "klare"

5 eggposer var fra 15-18mm

Og 6-7 eggposer var fra 12-15mm

Så "ståa" ble at jeg skal ta en Gonal-F i kveld (egentlig litt lavere dose enn hva jeg har hatt til nå, men så ble det bestemt at dosen skulle opprettholdes, og så tilslutt ble det bestemt at jeg skulle ta 150ie, eller noe slikt (skal ta det som er igjen i glasset - tror det er ca 150ie. For om jeg skulle hatt 187,5ie så måtte jeg ha kjøpt mer Gonal-F, og det var unødvendig - så jeg fikk ta "restene" bare, det skulle være nok :wink: )

Så i morgen blir deg eggløsningssprøyte, og uttak kl 8.45 på fredag.

Kl 13 på lørdag må jeg inn og ta progesteronsprøyta, og innsettingen blir kl 12.15 på søndag (om alt går bra da, selivfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg finner ikke ord, dette er bare kjempespennende!! :D Jeg håper så inderlig at det blir positivt resultat av dette forsøket! Ønsker deg lykke til med alt som skal skje i helgen!

I helgen som var satt jeg og skumleste gjennom hele dagboken din (puh! Det var mye... Etter hvert kikket jeg bare litt her og litt der :ler2: ) og har fått et lite inntrykk av alt du har vært igjennom av gleder og sorger og bekymringer og håp. Vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg for å si de rette ordene, men jeg ønsker deg og din kjære Bananmann så utrolig masse lykke til med den kommende helgen!

Gråter av glede ---> :grinele: (nytt innhold til smilyen altså :ler2: )

Gir deg en skikkelig klem ---> :klem:

Gir dere lykke til-blomster: ---> :blomst_opp:

Masse varme tanker ----> :hjerter:

Gooood :klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Hulderjenta.

Kan tenke meg at det var litt av en jobb å skulle lese igjennom dagboka, ja, så jeg synes det er SÅ forståelig at du ikke orket å lese alt.

Det er da måte på hvor mye av andres sorger og gleder en skal orke å lese :ler:

Takker for klemmene, tankene og blomstene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...