Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Jeg skrev svaret i min dagbok, men tenkte det var greit å skrive det her også. Er ikke sikkert du er innom min dagbok hver dag. :oops:

Begge gangene da vi var i Trondheim så bodde vi på

Munkvoll Rehabiliteringssenter og Pasient & Pårørende Hotell.

Det er ikke et vanlig hotell, men egentlig et rehabiliteringssenter for folk som bl.a. har hatt slag ol. De har to fløyer en er rehabiliterings del og den andre delen er pasient og pårørende hotell. Toalett og dusj er på gangen. :wink:

MEN - De har datarom med 6 pc'r med bredbåndlinje og 2 tv stuer (den ene med dvd spiller). Dagene kan fort bli litt lange når du venter. Tror mannen min hadde blitt gal om han ikke hadde hatt pc rommet å gå til. Og inkludert 3 måltider så koster det bare kr. 250,- pr døgn pr person. Satsene som dekkes av trygdekontoret er kr. 255,- pr person pr døgn i overnatting og kr. 148,- i diett pr person hvert døgn.

Det pleier også å bo andre par der som holder på med prøverørs behandling. Veldig koselig å sitte i tv stua på kveldene og snakke med andre i samme situajon. Dersom dere ikke kjører bil dit, så går det buss hver 1/2 time som stopper rett utenfor sykehuset. Det ligger forresten på Byåsen ca. 6 km utenfor sentrum.

Lykke til med hotell jakten! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, Zianta.

Jo da, jeg er da ofte innom din dagbok for å "snoke" men det er jo alikevell greit å ha det samlet i "min" bok... :wink:

Munkvoll høres da greit ut. Trodde egentlig ikke vi "kvalifiserte" til å komme dit jeg, men siden dere var der, så gjør vi jo det da... (Kanksje - vi bor jo MYE nærmere sykehuset, så der er ikke LIVSNØDVENDIG at vi har hotell, men det sparer oss for en god del kjøring)

Sender en mail dit for å høre jeg.

Er igang med trygdekontoret her jeg bor for å få refundert noe av hotellutgiftene uansett, så det kan hende at vi velger et av hotellene som er mer i sentrum - det blir jo ikke så dyrt når en får dekt 255,- pr.person (de dobbeltrommene vi har fått pris på er på ca 840,- m frokost og kveldsmat), og med kostpengene i tillegg så blir jo ikke det så dyrt.

Men vi vet ikke enda; jo billigere, jo bedre, selvsagt, men det er greit å være på et "ordentlig" hotell med toalett og dusj på rommene, liksom (noe jeg verdsetter høyt)

Vel, det er mange dagene igjen enda - trenger jo ikke å bestille noe enda. Særlig ikke når det svært sansynlig ikke blir på Munkvoll vi bestiller...

Men takk alikevell da Zianta. :klem:

_____

Mensen er over, nå er det bare å vente på spraystart :sjarmor:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bestilt meg time slik at jeg får tatt "oppfølgings" vaksinen til Hepatitt A.

Etter å ha forhørt meg med St.Olavs ble jeg rådet til å ta denne før forsøk (for om jeg skulle bli gravid så er det ikke bra å ta den da).

Bananmannen ble rådet til å vente til etter han har "levert sitt", siden vaksine medfører jo fare for feber, og det bør han helst ikke ha for kvalitetsens skyld.

Så jeg skal "til pers" nå om 14 dager, og Bananmannen skal i ilden i slutten av april...

*notere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinene til forsøket kom i dag.

Summen ble på 6407,- og var bare halvparten av prisen som jeg hadde regnet med.

Men så mangler det jo fremdeles litt medisiner da - sprøytene varer bare frem til UL, eller noe, og jeg har ikke fått EL-sprøyta heller, så det kommer jo litt i tillegg, men men - det tar jeg når det kommer

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita!

Oi, så masse å huske på!!! :o

Men jeg regner med at du har kontroll, det virker nå iallefall slik ;)

5/4 skal jeg begynne med Gonal F 112,5 i.e. frem til jeg skal til første UL 13/4 kl 12.20.....

Hva er Gonal ett-eller-annet fornoe?

Enda en nesespray?

Er du ferdig i praksis nå?

Gikk det bra?

Ble ferdig på fredag som var, sitter nå med rapporten.

Måtte ha litt lengre tid på det pga at minstemann ble syk...men det går greit altså, fikk full forståelse for det. Og godt å få noen dager ekstra på det, for maken til skrivevegring har jeg aldri hatt før :sjokk:

Jeg fatter det ikke, har bestandig syntes skrivinga i etterkant har gått lett og kjapt, men denne gangen ei.....Tror jeg er drittlei alt som heter rapporter, refleksjoner, observasjoner, vurderinger osv...VIL BLI FERDIG!!!!

Men jeg ser heldigvis enden på det nå, blir nok ferdig i løpet av kvelden/natta. Jobber best under stress jeg ;)

(Skal bli ferdig til i morgen.)

Jaja, får vel trykke meg over til Word igjen da....

Vi snakkes, jeg følger med deg i disse spennende tider :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zafir, og takk for at du stakk innom.

Gonal-F er sprøytene - og disse skal jeg begynne med 5/4.

Nesesprayen heter Synarela, og denne skal jeg begynne med 16/3.

*børster støvet av fingrene*

Da skal dette være oppklart. :wink:

____

Er ferdig i praksis, ja. Tror det gikk greit.

Var jo "bare" 3 uker. Fordypning i Organisasjon og Ledelse. Praksisrapporten er jeg også ferdig med (vi måtte levere den innen 1 uke etter praksis), så den ble levert forrige fredag.

Du er ikke alene om å ha skrivevegring - jeg har store problemer med motivasjonen og tiltakslysten nå. Heldigvis er det ikke mange månedene igjen :hoppe:

___

Men nå må jeggå og legge meg - Bananmannen roper, og dersom jeg i det hele tatt skal komme meg gjennom resten av uka, så må jeg vel det (har 15 timer undervisning igjenn denne uka - fordelt på i morgen og på lørdag) :-?

God natt

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg alt klart til medisineringen begynner.

Manglet egentlig bare desinfiserende servietter til å vaske stikk-området før sprøytene, og det fikk jeg kjøpt på apoteket i dag.

Så da er det bare å vente.

10 dager til første "sniff" nå :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita

Måtte innom en tur, jeg er på runde her inne forå gjøre meg litt kjent med folk. Deg kjenner jeg jo fra før, men syns det var på tide med en lite hilsen i dagboka di :ler:

Jeg er litt treg skjønner du, får ikke gjort halvparten av hva jeg setter meg fore.

Jøss så mye som har skjedd med deg i det siste da, nå er det ikke mer enn 4 dager til behandlingen din begynner :o

Håper virkelig det er deres tur nå, det har dere jammen meg fortjent :klem:

Blir utrolig spennende å følge deg fremover.

Jeg har jo laget meg dabok jeg også nå, og nå skriver jeg omtrent daglig :ler:

Jeg er på dag 13 idag, så da er nok EL like i nærheten, men jeg er så i tvil om jeg skal hoppe i det nå eller vente :klø:

Vi får ta det som det kommer, er jo slett ikke sikkert at det går like lett denne gangen som forrige gang.....

Gleder meg til å høre mer fra deg.

God :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pludre. Koselig at du stakk innom.

Nå er det ikke lenge til spray-start, nei.

For å være nøyaktig:

3 days 19 hours 45 minutes 39 seconds or

1 weekend or

4 days or

91 hours (61 waking hours) or

5 505 minutes or

330 338 seconds

:wink:

Gru-gleder meg, men det skal vel gå bra. Det pleier jo å gjøre det.

Det mest spennende blir jo etter påske - da er jo alt helt nytt.

Jeg føler meg virkelig som en nybegynner nå.

Greit nok har det vært når vi har holdt på "som vanlig" og jeg har visst hve som skjer, osv, men nå har jeg jo ikke kontroll i det hele tatt.

Nå er det legene ved St.Olavs som har kontrollen over min kropp :o

*skjelve*

Men det går sikkert bra.

Får klage min nød til Bananmannen og her inne til dere om det blir for ille :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Spennende tider, Chiquita! Lykke til med spraying og alt, ikke mange dagene igjen. Og god helg!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

I morgen er det oppstart...

Spennende, spennende... :sjenert:

Må innom og kikke etter nytt dann og vann vet du... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Ville bare ønske deg lykke til med forsøks start i morgen.

Håper du slipper alt for mange bivirkninger av sprayen, og at du produserer mange fine egg.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar det seg til mot spraystart, ja....

It is now mandag 15.03.2004 at 22:16:26

Event: Spraystart

Scheduled For 16.03.2004 08:00

9 hours 43 minutes 34 seconds or

0 weekends or

1 day or

9 hours (6 waking hours) or

583 minutes or

35 013 seconds

Jeg kjenner at jeg har litt "motstridende" følelser rundt dette. Eller, kanskje litt feil ord, for jeg er egentlig helt klar for å begynne.

Jeg er litt "usikker" på hvordan det skal bli fremover:

- hvordan reagerer jeg på medisinene?

- hvordan skal vi klare å holde dette hemmelig i en mnd fremover mens det står på som verst?

- når er uttak? Jeg synes deter vanskelig å ikke kunne vite/planlegge fremover...

- hvordan opplever jeg uttaket? Smerte? Helt greit?

- hvordan blir utfallet av forsøket? avbrutt forsøk? negativ test? positiv test??

Som dere skjønner så er det mange spørsmål som har dukket opp. Alle har en sammenheng i meg og mine følelser.

Jeg og Bananmannen snakker dog en god del om det, så vi er "klare" - i den grad vi kan være det før et slikt 1.-forsøk....

Men men.

I morgne tidlig blir det første spraying, og så får vi ta det derifra - dag for dag.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennede tider du går i møte nå! :wink:

En venninne sa det egentlig var mest tøft psykisk,

i hvertfall hvis man må gjennom flere forsøk.

Håper virkelig dere klarer det på 1.

Lykke til!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for det.

Jeg har også hørt at det er tøft psykisk, og jeg regner med at det blir tiden og usikkerheten rundt uttak/insetting som blir værst.

Frem til da må en bare tenke positivt, eller prøve å tenke minst mulig på det.... Som om DET er lett. :-? :ler:

I dag tok jeg da første spray-dose.

"Selvfølgelig" var jeg tett i det ene neseboret da jeg våknet, og det var jo ikke bra med tanke på at jeg skulle spraye i begge. Ikke fikk jeg ta annen nesespray for å åpne heller :-?

Så jeg er ikke helt sikker på hvor "vellykket" den sprayingen ble. Men uansett så regner jeg ikke med at det gjør noe - er jo mange spray-dager igjen enda...

Sprayingen gikk ellers greit - var en ekkel smak på den nesesprayen, og det "svei" litt oppe i nesen en tid etterpå, men det var ikke noe problem...

Så nå er det bare å vente på at kl skal bli 20 :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sprayet i fire dager, og det går kjempefint.

Merker ingen store problemer, egentlig :-)

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men jeg "tetner" i nesa når det nærmer seg spraying. Men om det har noen sammenheng med sprayen vet jeg ikke. Vil da ikke egentlig tro det...

Sprayen smaker fremdeles fælt, og det "svir" i nesa - men det er kanksje på den måten at jeg kjenner at den "virker" :wink:

Tiden som gjenstår til første sprøytestikk er nå:

16 days 22 hours 16 minutes 28 seconds or

3 weekends or

17 days or

406 hours (271 waking hours) or

24 376 minutes or

1 462 587 seconds

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg en god helg,

og lykke til videre i prosessen. :rosasmil:

Jeg ble alltid tett i nesa etter at jeg hadde sprayet.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble alltid tett i nesa etter at jeg hadde sprayet.

Takk for det, Zianta.

Når du sier det, så blir jeg tett etterpå også, men det går "raskt" over (etter en time, eller noe), så jeg har egentlig ikke tenkt noe over det :-?

Jaja, spiller ingen rolle. :wink:

____

Lurer på hvordan det er med alkohol og disse medisinene. Håper det ikke spiller noen rolle.

Har tatt meg to likører i kveld, og skal ta en flaske vin ++ i morgen. Det går sikkert bra.

Kommer ikke til å drikke noe når jeg begynner på sprøytene - en vet jo aldri alikevell da...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det den 6. dagen med nesespray.

Jeg synes det går helt fint, har ikke noen bivirkninger tror jeg (selv om enkelte ting kanskje skyldes sprayen, men jeg vet jo ikke sikkert) :wink:

HAr litt "problemer" med å huske hvorfor vekkerklokka ringer kl 8 må morgenen når jeg har fri, og et par ganger har jeg vært på vei til å pakke termometeret i munnen for å måle temp, men men :ler:

Jeg har husket alle dosene til nå, og har huskelapper på mobilen en uke fremover i tid.... Så er det bare å håpe at jeg ikke er langt hjemmefra eller noe - uten nesesprayen - når huskelappen piper :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr litt "problemer" med å huske hvorfor vekkerklokka ringer kl 8 må morgenen når jeg har fri.

:hoho: Kjenner meg igjen der.

Ved det første forsøket merket jeg ingen bivirkninger før etter 10 dager. Da startet det som en murrende hodepine bakerst i hodet. Og på dag 13 startet hetetoktene forsiktig. Merket det best på kvelden. Men heldigvis forsvinner alt når man sarter på hormonsprøytene.

Ha en fin spray uke....... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...