Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

*legger ved UL-bildet også, slik at jeg kanskje får overbevist jordmor om at jeg er gravid, selv om det ikke helt ser sånn ut*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå tilbake fra jordmor, og jeg OVERLEVDE!!!!!

Alt stod helt bra til (men hun stusset litt over vektnedgangen min, siden jeg ikke har spydd noe særlig eller vært noe særlig kvalm)

Jordmor mente at jeg var 16+2 utifra terminen, men jeg tror jeg holder meg til 16+0 som de regnet ut ved St.Olavs (så får jegh eller bli flyttet frem ved UL)

Vekt : 79,1 (-2,8 kg siden uke 9)

BT : 116/76 (115/75 forrige kontroll)

Hb: -

Urin : Neg

Ødem: 0

S-Fmål: 15 cm

Og jeg fikk høre det lille hjertet slå uten alt for mye leting... (noen sekunder bare)

Hjertet slo med 144 slag/min :hjerter:

Hørte også at knøttet sparket... *morro*

Åh, nå er jeg så lettet og glad.

Har lyst til å feire ordentlig, men lurer på hvordan jeg skal gjøre det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :hoppe:

Flotte tall du har der. Og så moro å få høre hjertet til den lille. Det gir en enorm lettelse det.

Du ligger på normalen med SF målet gjør du ikke? Og dette med utregninga er veldig forskjellig vet jeg. Fikk en helt annen utregning på UL enn hos legen, men heldigvis regner jordmor likt med sykehuset, og det er bare snakk om to dager likevel. Tror :babysmokk: kommer når h*n er ferdig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, SF-målet var innenfor normalen, ja... (Og faktisk på den røde streken også), så da er det en bekymring mindre, gitt...

Knøttet kommer nok når det er ferdig, ja. Så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om termindatoen. Og som du sa - det er jo bare to dager det er snakk om :wink:

Det var utrolig morro å høre hjertet på den lille.

Jeg skal prøve å få sambo itl å bli med neste gang. Han kunne ikke være med denne gangen, desverre. Men kanskje nestegang...

Og nå er det jo bare 2,5 uke til ultralyden også. *gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt står bra til med magen!

Det må være fantastisk å høre hjerteslagene for førse gang.

Lykke til med bryllups forbredelsene også.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Zianta...

_____

Jeg har fri i dag (også), og jeg får ikke sove...

Jeg får så vondt i bekkenet og ryggen når jeg ligger i senga - det er mye bedre å stå opp...

Men noe i meg sier at jeg ikke skal stå opp "for godt" kl 7 om morgenen når jeg har fri

Jeg VIL sove mer ...

Den deilige senga mi, som aldri har gitt meg noen problemer tidligere. Men NÅ - når jeg trenger den som mest - DA skal den være slem til meg :evil:

Åh....

Skulle ønske jeg kunne hive inpå noen smertestillende og sovetabletter, men jeg kan jo ikke akkurat gjøre det heller...

vil sove!

vil sove!

vil sove!

vil sove!

vil sove!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovingen har gått litt bedre de siste ukene, men det skyldes vel at jeg har vært så mye ute...

Men senga synes jeg fremdeles ikke er noe god - jeg har veldig vondt i ryggen når jeg våkner på morgenen...

Men ellers så har jeg det ganske fint da. (Sliter i varmen som så mange andre) :wink:

I dag har jeg også bestilt meg et BeSafe gravide-bilbelte. Kjenner at bilbeltet er ubehagelig å ha på for livmoren, og jeg tenker på at DERSOM noe skulle skje, så skal i allefall knøttet beskyttes så godt som mulig.

Så det kommer vel i løpet av en uke, eller noe vil jeg tro...

Og jeg må bare si en ting til; Jeg har verdens beste kjæreste (hvorfor har vi ikke noen manne-smily her på KG???)

Flere ganger de siste dagene, så har han sett på magen min, kost med magen min, eller lignende ting, og sagt ting som "der er vårt lille knøtt", osv... :hjerter:

*elsker kjæresten min*

Nå skal jeg snart gå i dusjen før jeg smelter vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i selskap i helga, og føler ikke at jeg har noe å ha på meg.

Jeg har en bukse som jeg kan bruke, men jeg har ingen topp.

Føler at jeg ser smell-feit ut i alt jeg har på nå. Greit nok det, det er fordi jeg er gravid, men det er det jo ikke alle som vet. Og når jeg skal i selskap så hadde det jo vært hyggelig å se litt "normal" ut også...

Får vel ta meg en tur på shopping :sjarmor:

*gleder meg til magen kommer, og jeg ikke ser smell-feit ut lengre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tiden går, og jeg passerer vel nå i dag (torsdag) 18 fullgåtte uker (eller husker jeg helt feil nå - har ikke helt tellingen siden hodet mitt er helt fokusert på bryllup for tiden) :roll:

I går oppdaget jeg noe jeg fikk beskrevet (inne på SM) som råmelk i brystene.

Blank, klissete væske som kommer ut av brystene når de blir klemt på...

Trodde det var alt, alt for tidlig til å få noen særlig "melkeproduksjon", men tydeligvis ikke....

Vel, så lenge det holdes på en minimal linje - uten å lekke noe i BH'en osv, så går det vel bra...

(Sambo "måtte" bare prøve å klemme på brystene mine i går, for å se om han også "fikk det til") :ler:

Nå er det snart natta-tid.

Må prøve å være uthvilt nå de siste dagene før bryllupet - selv om det er vanskelig å være uthvilt når jeg sover veldig dårlig på natta. Jeg gruer meg nesten til å legge meg på kvelden nå, siden det gjør så vondt i bekkenet å ligge i senga.

Det eneste som ikke plager bekkenet er når jeg ligger på magen, men da kjennes det jo ut som om jeg ligger på en "tennisball" eller noe i mageregionen, samtidig som at brystene gjør vondt... Men jeg har ikke vondt i bekkenet da, så det er jo verdt det for en liten stund...

Jaja - det går vel over om en 5 måneders tid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Nærmer seg bryllupsdag med stormskritt nå.

Lett dag å huske for min del;

Søsteren min blir 29 år på lørdag... :wink:

Lykke til med innspurten til bryllupet. :bryllup:

Nattesklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:bryllup: I dag får Chiquita bananmannen sin... :dagensrose:

Gratulerer så masse.

Håper dere får en fin dag å tenke tilbake på. :klem:

Gratulasjoner fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tusen takk dere.

Dagen min var fantastisk, og jeg kan ikke drømme om å få en bedre mann...

Dagen i dag var også fantastisk.

Var jo på ultralyd i dag, og fikk se et lite knøtt sprelle og vri seg.

Desverre er vårt lille knøtt en liten rakker som hadde lagt seg med navlestrengen mellom beina, så vi fikk ikke sett etter noe kjønn. Men men.

Vi vurderer å bestille en privat ultralyd om noen uker. Men vi har jo godt av å være litt nysgjerrige også da :wink:

Men alt sto heldigvis bra til med knøttet. *pjuh*

Terminen min ble flyttet frem til 11. januar, og jordmor som utførte ultralyden mente derfor at jeg var 19+0 i dag...

Dvs at det er bare litt over 21 uker igjen til termin :o :hoppe:

Og nå som ultralyden er over, har jeg gitt meg selv lov til å begynne å handle babyklær og babyutstyr :sjarmor:

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...