Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen

Chiquita

Anbefalte innlegg

Sånn, da har jeg fått skiftet. :sjarmor:

Snakket med sambo i går etterat vi hadde lagt oss. Jeg spurte ham om hvordan han opplevde den tiden vi er inne i nå, og den tiden vi har hatt til nå.

Jeg ble ikke overrasket da han sa at han følte seg veldig lite involvert.

Han sa at han opplevde at "alt" handlet om meg, og mine medisiner. Det skulle vært sånn at mannen også var nødt til å ta en tablett eller noe til samme tidspunkt som jeg tar nesesprayen, f.eks. Så vi snakket om at han under ev. neste forsøk skal ta sink- og b-vitamintabletter til mine spraytider. PÅ den måten trodde han at det ble mer "virkelig" for ham også.

Men han var veldig glad for at han fikk sette sprøytene på meg da - da følte han at han var "med", liksom.

Jeg er glad han føler at det hjelper litt da i det minste.

Men som sagt så blir det at jeg stikker selv i dag, så får han stikke igjen i morgen og resten av dagene

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk "lurt unna" sambo så han fikk tatt stikket i dag alikevell.

Men i dag tror jeg ikke at det ble "ordentlig" - det kom ut en ganske stor dråpe når han trakk ut nåla :-?

Og så traff han(vi) en blodåre, så jeg blør ganske mye nå i ettertid. Litt vondt var det også (men litt vondt en dag av 7 er jo ikke så ille da) :wink:

*blæh*

Kjenner at jeg ble kvalm nå etter sprøyta (er vel fordi jeg er så "pysete" det) :tunge1:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,den stikkinga er ikke spesielt gøy selv om det ikke gjør så vondt...

Du må ha masse masse lykke til med forsøket ditt!

Håper det er mange egg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen! :tommelsmil:

Håper det viser at det er mange fine egg som er klar til å bli hentet ut. Det er virkelig en spennende uke du går inn i nå.

Krysser alt av ledige kroppsdeler for dere.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Zianta og Tilde.

Koselig at dere stikker nesa innom her...

___

Nå er siste sprøyte før UL satt.

Blødde endel både etter sprøyta i går og i dag - det var vel en blodåre som ble truffet.

Jeg har dog heldigvis sluppet unna både sviing og blåmerker etter disse sprøytene, så det har jo gått kjempefint

Nå spørs det bare hvor mange ekstra sprøyter jeg må ta før eggløsningssprøyta og uttak. :-?

Nå går jeg bare og tenker på morgendagen.

Om 13 timer får vi vite hvordan "ståa" er på UL, og da får vi også forhåpentligvis vite litt flere datoer, osv...

Kjenner stikkinger i eggstokk-området nå - og har gjort det de siste 2-3 dagene. Håper virkelig at det ER noe der, og at det ikke bare er psyken min som spiller meg et puss.

Er virkelig slitsomt dette - kjenner at "nervene er tynnslitt", og bedre blir det vel ikke i tiden fremover, med uttak, befruktning, innsetting og tiden mellom innsetting og testing *sukk*

Vel, vi får se hva morgendagen bringer.

Skal snart gå til sengs jeg nå - skal jo opp "tidlig" i morgen når vi skal være ved St.Olavs kl 12.20... :wink:

Kryss fingrene for meg da jenter

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Lykke til på ultralyden din... :klem:

Nå har det vært påske - med egg i fokus...

Smittet litt det også...? :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Meta, Mayamor, Lillen og Murmeldyret

Nå har det vært påske - med egg i fokus...

Smittet litt det også...? :wink:

:ler:

Kan nok ikke si noe annet enn at det ikke smittet - har jo ikke tenkt på så mye annet :-?

Jaja, nå er det bare timer igjen til vi får se....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg da altså vært til første UL.

Godt å få det overstått, egentlig.

Fikk ikke høre noe bestemt antall eller størrelse, men legen (?) som undersøkte meg sa at alt var "etter planen" i forhold til min dose og min "tilstand".

Jeg fikk også høre hvorfor jeg hadde fått så lav dose; det var for å "vekke" eggstokkene mine opp fra den "dvaletilstanden" de befinner seg i, og vi skal nå gradvis øke dosene frem til de "spretter" frem i perfekt størrelse.

Så fra nå i dag skal jeg øke sprøytedosen fra 112,5 til 150 ie.

Skal så gå på 150ie frem til fredag(altså 3 stikk), og fredag skal jeg inn på ny UL.

De regnet med at dosen blir økt ytterligere en eller to ganger, før uttak muligens sent i neste uke.

Så i dag har vi vært på apoteket og hentet ut mer Synarela og mer Gonal-F.

Ble nesten 6000,- for medisinene i dag også (Gonal-F har gått opp i pris også), så nå er vi oppe i 12000,- :-?

Og fremdeles kan jeg regne med å måtte ha mer Gonal-F :-?

Men nå vet jeg i allefall hva jeg kan forvente meg fremover.

Skal også ta en blodprøve fredag så de får vite om hormon-verdiene er som forventet....

Ny nedtelling til UL på fredag nå ("bare" 68 timer igjen) :tunge1:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå i kveld ble det satt ett perfekt 150ie-"skudd".

Uten en dråpe blod, og uten en dråpe som kom ut igjen....

To stikk igjen før neste UL :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

:hoppe:

Bare lurer litt i forhold til kostnader.

Får du tilbakebetalt noe av alt du må ut med til medisin?

Har hørt at prisen på prøverør er ca 18000, er ikke det inkludert medisiner? Da vi sto på venteliste til prøverør (noe vi heldigvis slapp), var dette enda gratis.

Klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandelen nå er på 15000,- i medisiner, og 3000,- til sykehuset.

Dette er vel og merke dersom man tar forsøkene offentlig.

Nå har vi kommet opp i medisiner til 12000,- og sykehuset skal ha betalt etter innsetting.

Ved ev. neste forsøk, blir vi nødt til å selv legge ut for medisinene, men vi får da altså refundert alt over 15000,-.

Det er ingen egenandel til sykehusene ved forsøk 2 og 3.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ville bare si at jeg har lest litt i dagboken din og jammen er det mye dere har vært gjennom.

Håper å slippe unna alt jeg egentlig. Skulle til konsultasjon nå, men ringte sykehuset og ba om utsettelse til august. Jeg orker ikke mere psykisk press foran bryllupet og valgte å utsette.

Og da håper vi selvfølgelig det skal skje naturlig innen den tid :-)

......apropos det..........må hente sambo snart for å trene....... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme etter nok en dag i Trondheim.

Dagen startet litt før kl 6, dersom vi skulle rekke å komme inn til Trondheim for å ta blodprøve i 8.30-tida.

Som vanlig var det "et herk" for å ta blodprøven. Blodårene mine glei unna, og de måtte stikke tre ganger, og "rote litt rundt" for å i heletatt få tappet et halvt glass :-?

Men da det omsider var gjort var det 5 timers venting før det var tid for UL igjen.

UL viste at eggposene hadde vokst litt (meg jeg tror ikke de hadde vokst tilfredsstillende) :-?

De som ble målt i dag var på ca 10mm, og en pose var på 12 mm.

Legen sa at de egentlig kunne startet med en høyere sprøytedose fra starten av, men det kunne de jo ikke vite...

Men uansett, sprøytedosene skal igjen økes - fra 150 -> 187,5ie (eller noe slik - det er "bare" opp til neste strek på sprøyta, så jeg er ikke helt sikker) :wink:

Skal inn til ny blodprøve og ny UL igjen på tirsdag....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...