AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har et friår fra studiene der jeg jobber 100%. Hovedsaklig for å jobbe meg opp litt penger å ha på konto og fordi jeg ikke vet helt hva jeg vil. Jeg er 20 år og bor hjemme mens jeg jobber. I starten gikk det fint og jeg trivdes både på jobb, trente nesten hver dag, hadde mye overskudd og spiste sunt. Hver helg ønsket jeg at vennene mine skulle komme hjem, så vi kunne feste osv. For noen uker siden gikk jeg i bakken, og nå orker jeg ingenting. Gruer meg til jobb, får ikke sove om nettene, orker ikke å trene, spiser mer usunt og generelt mindre mat enn før. Når vennene mine er hjemme (de har altså flyttet for å studere, jeg er den eneste som fremdeles bor hjemme), frister det mer å ligge hjemme i stua med en serie enn å bli med ut.. Jeg trenger motivasjon! Hvordan skal jeg komme meg tilbake der jeg var for en stund siden? Hver kveld tenker jeg at "i morgen skal jeg skjerpe meg, komme meg på trening og spise sunt". Likevel våkner jeg sliten og trøtt og bare orker ikke. Jeg drar bare på jobb fordi jeg må. Noen som kan komme med noen gode tips? Kan denne plutselige "orker ikke"følelsen ha sammenheng med at jeg nylig har sluttet på p-pillene? Jeg er så lei av å ikke orke, men klarer ikke å gjøre noe med det.. Anonymkode: 80726...6c1
Chooppai Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Prøv å søk utover, har du snakka med familien, kanskje mor eller far kan komme med noen gode ord?Husk dessuten at det er midtvinter, det er mørkt, kaldt, vått og dette påvirker oss enten vi vil eller ikke. Ikke tenk for kritisk om deg selv med at du spiser usunt, svingninger eksisterer for å gi oss kontrast!Vær oppmerksom på vanene dine, husk å drikk masse vann ila dagen, gå ut en tur når sola er ute, utnytt den, dra deg ut samme f***. Undersøk om det er noen aktiviteter i nærheten som du kan dra på, ikke vær kresen, bare bestem deg og dra, samme hva du føler på det aktuelle tidspunktet. Gå på youtube, hør på litt god musikk, oppløftende og støttende musikk/videoer. (Personlig ser jeg mye på elliott hulse)Ellers lykke til, du er ikke aleine om det nå i disse tider!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå