Gå til innhold

Hvorfor går du til psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hvor alvorlig det må være før man går dit og om dere syns at det hjelper :)

Anonymkode: bbf8c...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være alvorlig. Så lenge man føler behov for det selv. 

Skrevet

Har aldri gått til psykolog - og kommer aldri til å gjøre det. Ordner opp selv.

Jeg kjenner faktisk et par psykologer som venner/bekjente og de er jo ikke sterke personer akkurat...de er fryktsomme og tør ikke å gå i dybden på ulike spørsmål. Den ene har komplekser og forsøker alltid å snu stemningen til det "nå må vi over på noe positivt".

Ville ikke ha kastet bort tiden min på slike mennesker. I tillegg er disse to bekjente psykologer kjedelige: altså ikke så interessante mennesker,

Anonymkode: 1262f...7da

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner faktisk et par psykologer som venner/bekjente og de er jo ikke sterke personer akkurat...de er fryktsomme og tør ikke å gå i dybden på ulike spørsmål. Den ene har komplekser og forsøker alltid å snu stemningen til det "nå må vi over på noe positivt".

Ville ikke ha kastet bort tiden min på slike mennesker. I tillegg er disse to bekjente psykologer kjedelige: altså ikke så interessante mennesker,

Hvordan folk er privat er da fullstendig uinteressant, så lenge de kan hjelpe dem som trenger det. Trenger ikke være en sterk person heller, så lenge du har mulighet til å få connection med pasientene dine.

Anonymkode: 0bae3...af8

• Liker 8
Skrevet

Jeg oppsøkte psykolog etter langvarig nedstemthet. Hadde vært sånn i mange år, og ikke villet gå, en blanding av at jeg skammet meg over det, prøvde å holde en slags lykkelig fasade, syntes det var skummelt og var usikker på om det jeg følte var viktig nok til at noen skulle bry seg. Veldig synd at jeg ikke gjorde det mye tidligere, jeg kunne trengt hjelp før.

Jeg går til psykolog grunnet diagnosen dystymi, og får behandling med terapi og medisin. Det hjelper.

Hvis du tenker at du trenger det, så oppsøker du en.

Anonymkode: 81682...f31

Skrevet

Går fordi jeg må. Ble overfallsvoldtatt i august og psykiatrisk sykepleier mener jeg kommer til å klikke snart. Selv syns jeg bare det er en pest og en plage å gå der, får ingenting ut av å gjennoppleve overgrepet en gang i uka. Vil bare være i fred.

Anonymkode: 6f97c...1c5

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg går til psykolog for å komme meg ut i arbeid. Trener mye på å være i sosiale situasjoner hvor jeg vanligvis ville fått et panikkangst anfall. Over jul skal vi "gå løs på" selvfølelsen min. 

Skrevet

PTSD

ja, hjelper. Han er veldig flink. Tror jeg. Godt å ha noen å prate med som tilsynelatende ikke dømmer en. Har jobbet med EMDR og snakket om livet og fortiden. Jeg er ganske syk, da, fungerer ikke noe særlig. Men jeg vet om noen som "bare" har litt sosial angst som har gått til psykolog :) DPS

Anonymkode: 1e220...0ee

Skrevet

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, tilbakevendende depressiv lidelse og angst. Det begynte med "mildere" diagnoser før alvorligheten i dette kom frem. Har vanskelig for å åpne meg.

Anonymkode: cfabd...d5a

Skrevet

går til psykolog pga spiseforstyrrelser.

egentlig har jeg ikk elyst til å gå dit, syntes ikke det hjelper, men "må" for å tilfredsstille familie, lege osv..

og ja, eg har prøvd mange psykologer.

Anonymkode: 72442...b7b

Skrevet (endret)

De som går til psykolog ordner opp selv også, en psykolog ordner ikke problemene til noen..... Tror ikke du vet noe om hva en sterk person er. En sterk person uttaler seg ikke slik.

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Anonymkode: e3284...145

Endret av Nordvesta
  • Liker 4
Skrevet

Går også til psykolog pga dystymi og angst. Vært deprimert eller nedstemt i hele mitt voksne liv men begynner sakte men sikkert å få bedring i livssituasjonen min.

Anonymkode: b8b5e...abf

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg kjenner meg litt igjen i hva noen av dere skriver :sjenert: Jeg tror at man må være sterk for å gå til psykolog jeg da. Det er ikke bestandig så lett å ta det skrittet i riktig retning.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal snart gå til en psykolog for første gang. Grunnen er fødselsdepresjon. Går mye fram og tilbake daglig om jeg syns det er god nok grunn til å gå. 

Anonymkode: 3aa8c...f57

Skrevet

Går til psykolog pga traumer. Har PTSD kompleks type og spiseforstyrrelse.

Anonymkode: f293d...38b

Skrevet

Jeg skal snart gå til en psykolog for første gang. Grunnen er fødselsdepresjon. Går mye fram og tilbake daglig om jeg syns det er god nok grunn til å gå. 

Det er det i høyeste grad. Viktig for deg og for barnet å få en trygg tilknytning og god start.

Anonymkode: cfabd...d5a

Skrevet

Jeg oppsøkte psykolog etter langvarig nedstemthet. Hadde vært sånn i mange år, og ikke villet gå, en blanding av at jeg skammet meg over det, prøvde å holde en slags lykkelig fasade, syntes det var skummelt og var usikker på om det jeg følte var viktig nok til at noen skulle bry seg. Veldig synd at jeg ikke gjorde det mye tidligere, jeg kunne trengt hjelp før.

Jeg går til psykolog grunnet diagnosen dystymi, og får behandling med terapi og medisin. Det hjelper.

Hvis du tenker at du trenger det, så oppsøker du en.

Anonymkode: 81682...f31

Kan du sende meg pm?:) 

Skrevet

I begynnelsen, for ca. et og et halvt år siden opsøkte jeg psykolog fordi jeg hadde vært sterkt deprimert og slitt med sosial angst i rundt 4 år. Har hatt lengre perioder hvor jeg ikke har gått til psykologen, men tatt kontakt når jeg har følt behovet. Nå sliter jeg ikke så mye med depresjon lenger, føler ikke at livet bare er dritt. Men sliter fortsatt med angst, og jeg begynner å bli jævlig lei av det. Tror også jeg har blitt utbrent pga. angst over så lang tid, i tillegg til stress på skolen. Går 3. Vgs. Og jeg klarer aldri å slappe av, fordi jeg alltid føler det er noe skolearbeid jeg burde ha gjort. Har vært sykt slapp og ikke orket noe siden skolen starta i august. Er helt utmatta etter skolen hver dag. Har også hatt en ekkel "tett" følelse i halsen. Har tatt masse prøver hos legen, men ingen ting gir resultater. Derfor tror jeg det er psykisk. 

Skrevet

Går fordi jeg må. Ble overfallsvoldtatt i august og psykiatrisk sykepleier mener jeg kommer til å klikke snart. Selv syns jeg bare det er en pest og en plage å gå der, får ingenting ut av å gjennoppleve overgrepet en gang i uka. Vil bare være i fred.

Anonymkode: 6f97c...1c5

Det der tror jeg ikke er bra for deg. Det er ingen vits i å gjenoppleve traumet ditt, du må lære å fokusere på noe annet, og se hva som er positivt i livet ditt.

Anonymkode: b4e28...bd9

Skrevet

Klart det er! Du har jo både deg og baby å ta vare på :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...