AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Kan man bruke kondom når man har spiral? Jeg vet at det i utgangspunktet holder med en av de, men jeg kan absolutt ikke bli gravid nå og vil ta alle forhåndsregler. Er singel så bruker alltid kondom, men er likevell alltid redd for at den ikke har gitt meg full beskyttelse. Som den gangen den sprakk da han trakk seg ut etter utløsning (tok nødprevansjon) men det er jo ikke bra å ta det stadig vekk heller. Noen som vet? Jeg tenker da på å få satt inn spiral, da jeg ikke kan bruke annen hormonell prevensjon, men har hørt at den tråden fra spiralen kan være litt skarp og er redd den kan lage rift i kondomet? Anonymkode: 8ff61...9ad
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Den er inne i livmoren så den kommer ikke til å skrape opp kondomet:) Anonymkode: e6ef1...592
Vattenflaska Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Ja man kan bruke kondom med spiral Den sitter i livmorhulen så den kan ikke lage rift i kondomet. Endret 10. desember 2015 av karlakarl
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Den er inne i livmoren så den kommer ikke til å skrape opp kondomet:)Anonymkode: e6ef1...592men tenkte denne tråden. Den henger jo ut sv livmorhalsen så man kan nå den om man må ta den ut. Hørt flere si st partneren kan kjenne tråden og lurer på om den da kan ødlegge kondomet. Anonymkode: 8ff61...9ad
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Det er vel sikkert ikke så mange som gidder bruke kondom når de har spiral så det spørs om du vil få så mange svar. Men potensielt kan tråden lage hull i kondomet ja. Jeg har hatt spiral i 5 år og ikke blitt gravid. Anonymkode: 22053...b7c
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 men tenkte denne tråden. Den henger jo ut sv livmorhalsen så man kan nå den om man må ta den ut. Hørt flere si st partneren kan kjenne tråden og lurer på om den da kan ødlegge kondomet.Anonymkode: 8ff61...9adnår jeg fikk satt inn spiral spurt jeg legen om dette og han sa det var trygt. Om man skal ha se uten at man har fast partner er det ekstra viktig med tanke på kjønnssykdommer, større fare for infeksjon i livmoren eller No sånt:) Anonymkode: e6ef1...592
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Spiral beskytter mot svangerskap, kondom sammen med annen prevensjon er anbefalt for å beskytte mot seksuelt overførbare sykdommer. Der er ingen indikasjoner på at kondom ikke kan kombineres med spiral, det er snarere anbefalt når en ikke har fast partner. (Uten at jeg ser at fast partner eller ikke er et tema i hi.) Anonymkode: 26cbc...1e0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Ja, det kan brukes sammen. Det er mulig kondomen har littegrann større sjanse for å bli skadet med spiral (pga trådene) enn uten, men uansett er du mye tryggere mot kjønnssykdommer med kondom enn uten. Anonymkode: e4581...25e
Plastaroma Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Siden jeg ikke har fast partner, så bruker jeg kondom i tillegg. Har opplevd en gang at kondomet har sprukket. Uvisst om det er trådene sin skyld, men han jeg var sammen med klaget på at noe stakk på penishodet når han kom for langt inn. Han visste ikke om spiralen, kun at jeg brukte prevensjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå