Gå til innhold

Hinte om ønsket forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har samboer, og et felles barn på 6 mnd. Vi har vært sammen to år nå, kjent hverandre 3,5. Vi har snakket om forlovelse og at vi ønsker å gifte oss en dag. Hintet dere til deres kjære før han fridde? Selv om det ikke er hastverk ønsker jeg veeeldig gjerne ring på fingeren, og kanskje bryllup neste sensommer/høst... Hvis dere hintet - har dere tips til å hinte uskyldig? Hvordan og hva sa/gjorde dere?😉

Anonymkode: 70e3c...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre han?

• Liker 7
Skrevet

Burde kanskje sørget for bryllup før barn.

Anonymkode: 86c6b...7b7

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg hintet ikke, men jeg var tydelig på hva jeg ønsket. Jeg gjorde det klart da vi traff hverandre at ekteskap var viktig for meg og at jeg skulle være gift før vi fikk barn sammen. Jeg sa også at det var lite interessant for meg å være sammen med han i årevis uten at vi tok forholdet videre. Han fridde etter 1.5 år og vi giftet oss noen måneder etterpå. Nå hadde ikke jeg regnet med et frieri, men trodde vi kom til å bli enige om å gifte oss og så sette en dato så det var en hyggelig overraskelse. 

Anonymkode: ea6a5...2ca

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Kanskje graviditeten ikke var planlagt?

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle vi det?! Jeg bryr meg jo ikke om at "rekkefølgen" er feil 😊 Vi har jo allerede hatt samtalen om ekteskap lenge før barn, og han har sagt han vil fri. Jeg vil bare hinte litt uskyldig til at han godt kan tenke litt mer på det nå :kline:TS

Skrevet

Synes jeg absolutt. Tror mange menn ikke synes det er så viktig, eller tenker at de har all verdens tid. Få ut finger'n for f!

Skrevet

Bare fri til han vel!

• Liker 2
Skrevet

Bare fri til han vel!

Nå er det jo snart skuddårsdag også, om du er litt tradisjonell =)

Skrevet

Hinting fungerte ikke her. Jeg måtte til slutt si det helt klart og tydelig at vi skulle være gift før barn. 

Anonymkode: ad4a9...4be

Skrevet

Hinting fungerte ikke her. Jeg måtte til slutt si det helt klart og tydelig at vi skulle være gift før barn. 

Hvorfor er bryllup før barn viktig?

Anonymkode: eeeac...fe3

Skrevet

Lurer jeg også på. Barnet bryr seg jo ikke, og det er ikke mer sikret om foreldrene er gift.

Anonymkode: d360a...3ca

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle vi det?! Jeg bryr meg jo ikke om at "rekkefølgen" er feil 😊 Vi har jo allerede hatt samtalen om ekteskap lenge før barn, og han har sagt han vil fri. Jeg vil bare hinte litt uskyldig til at han godt kan tenke litt mer på det nå :kline:TS

At dere har hatt en samtale en eller annen gang er nå utvisket av at dere likevel valgte å få barn uten å være gift. Handling teller mer enn ord. Hadde du ment at ekteskap var viktig, hadde dere vært gift nå. Man kan ikke gå rundt å hinte og håpe om man skal få det man vil.

Anonymkode: c9032...7f5

Skrevet

At dere har hatt en samtale en eller annen gang er nå utvisket av at dere likevel valgte å få barn uten å være gift. Handling teller mer enn ord. Hadde du ment at ekteskap var viktig, hadde dere vært gift nå. Man kan ikke gå rundt å hinte og håpe om man skal få det man vil.

Anonymkode: c9032...7f5

Å få de barna man ønsker seg er da betydelig viktigere enn å få giftemålet. Barn vil man jo ha i den tiden av livet som passer best for en selv, ekteskap kan de ta på dødsleie. Det haster rett og slett ikke, og det er helt ubetydelig når det skjer.

Om man tror ekteskap må komme først har man misforstått noe.

Anonymkode: d360a...3ca

Skrevet

Det er ikke kjempeviktig, og hadde han ikke villet gifte seg (men fortsatt få barn), så hadde det også gått fint. Men jeg sa til han at jeg ønsket å gifte meg før vi fikk barn, og knapt et år etter fridde han. 

Litt av grunnen til at jeg ønsker å gifte meg er nettopp fordi jeg faktisk ser giftemål som mindre seriøst/alvorlig enn å få barn - i og med at du faktisk kan skille deg og ikke MÅ ha noe med hverandre å gjøre for resten av livet. Jeg synes sånn sett det er et naturlig steg å ta og tenke over før vi får barn en dag. Det kan kanskje sammenlignes litt med å flytte sammen før en gifter seg - ett steg av gangen.   

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke kjempeviktig, og hadde han ikke villet gifte seg (men fortsatt få barn), så hadde det også gått fint. Men jeg sa til han at jeg ønsket å gifte meg før vi fikk barn, og knapt et år etter fridde han. 

Litt av grunnen til at jeg ønsker å gifte meg er nettopp fordi jeg faktisk ser giftemål som mindre seriøst/alvorlig enn å få barn - i og med at du faktisk kan skille deg og ikke MÅ ha noe med hverandre å gjøre for resten av livet. Jeg synes sånn sett det er et naturlig steg å ta og tenke over før vi får barn en dag. Det kan kanskje sammenlignes litt med å flytte sammen før en gifter seg - ett steg av gangen.   

Helt enig, jeg synes det er mindre "seriøst" å gifte seg en å få barn.
Har man barn er man stuck, det er man ikke som gift...
For min del vil jeg gifte meg før jeg får barn fordi jeg vil ha en fest. Det bilr en dyr fest og jeg vil være med på den, har man et lite barn på under x antall år må denne kanskje være med deler av festen, får man barnvakt, slår barnet seg vrangt?
Eller som mannen foreslo, jeg kunne jo bare være gravid når vi giftet oss!!! jaaaaaa ,kjempeidee!
Gå der som ei stor bolle på dagen jeg vil føle meg aller finest på, ikke kunne drikke noe alkohol, rett og slett spandere en dyr fest på venner og familie som man ikke får deltatt på selv. Sliten oppblåst, kan ikke ha på fine sko... og så videre...
Nope, derfor ble det giftemål før barn ;)

Men til TS, jeg synes du kan fri selv :)
Ut fra det jeg ser og leser er det noen menn som aldri kommer til å få ut fingern. 

Anonymkode: 8c0f2...6e0

Skrevet

Jeg sa bare "du, skal vi ikke forlove oss? Kjøp meg en ring!" :fnise:

Anonymkode: f953c...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...