ajarRun Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Du kan umulig ha det godt med deg selv som kommer med sånne utsagn :-O Golf er ungdomsbil nr 1 og verdens mest solgte bil. Dersom man krasjer sier du....om man er forsiktig så går det vanligvis bra...om man da ikke er uheldig å møte på deg og sånne som deg som gjerne utfordrer trafikken fordi du/dere føler dere sikrere fordi du /dere har en såkalt mer trafikksikker bil.Om du har barn så håper jeg virkelig du utstyrer dem med "trafikksikre" biler så dem tåler en trøkk.Jeg er også meget nyskjerrig på hvor du har det fra att biler fra etter 2004 er mer trafikksikre?? Riktignok er kravene til sikring skjerpet på nyere biler men på bekostning av tynnere metall og utskiftning av karosserideler til plast.aktpågivende hensynsfull og varsom er 3 ord du tydeligvis ikke har fått med deg.Om du noen gang er i Jessheim området så sving innom trafikkstasjonen og spør etter Jens så skal jeg gi deg en gratis vurdering av din "trafikksikre" bil :-) Velkommen skal du være.Anonymkode: a7dc7...7efSverige har langt færre dødsulykker blant ungdom justert for innbyggere, en av grunnene til dette er at ungdommer der kjører andre biler. Det er sant at økt sikkerhet i biler blir spist opp av økt fart. Når sikkerhetsbeltene kom feks gikk farten opp og store deler av gevinsten ble spist opp.Jeg vil utstyre mine barn (når jeg får dem) med en nyere modell som får høy rating i Euro NCAP og som har lave forekomster av dødsulykker/invaliditet i Folksam sine undersøkelser.Se på en krasjtest av en 2000-model Golf og en 2004 og 2015. Selv om bilene blir lettere er deformasjonssonene blitt utrolig mye bedre.Aktsom, hensynsfull og varsom hjelper ikke dersom noen andre krasjer i deg, og personer mellom 18-25 har langt større sannsynlighet for å havne i en ulykke enn personer mellom 25-35. Dessverre kjører personer mellom 18-25 ofte de dårligste bilene. Du tror en 2012-modell er like usikker som en 2000-modell?
jomann Skrevet 14. desember 2015 #22 Skrevet 14. desember 2015 Du kan umulig ha det godt med deg selv som kommer med sånne utsagn :-O Golf er ungdomsbil nr 1 og verdens mest solgte bil. Dersom man krasjer sier du....om man er forsiktig så går det vanligvis bra...om man da ikke er uheldig å møte på deg og sånne som deg som gjerne utfordrer trafikken fordi du/dere føler dere sikrere fordi du /dere har en såkalt mer trafikksikker bil.Om du har barn så håper jeg virkelig du utstyrer dem med "trafikksikre" biler så dem tåler en trøkk.Jeg er også meget nyskjerrig på hvor du har det fra att biler fra etter 2004 er mer trafikksikre?? Riktignok er kravene til sikring skjerpet på nyere biler men på bekostning av tynnere metall og utskiftning av karosserideler til plast.aktpågivende hensynsfull og varsom er 3 ord du tydeligvis ikke har fått med deg.Om du noen gang er i Jessheim området så sving innom trafikkstasjonen og spør etter Jens så skal jeg gi deg en gratis vurdering av din "trafikksikre" bil :-) Velkommen skal du være.Anonymkode: a7dc7...7efAt en bil er den mest solgte i verden (nå er det vel Ford Focus og Ford Fiesta som bytter på å være er i toppen der år etter år - men nok om det) så betyr ikke det at den er sikker. Det betyr ikke mer enn at det er en bil som ikke skjemmer noen. Men du kan umulig tro at en bil fra 2004 er like sikker som en bil fra 2015? 5 stjerner i Euro NCAP i 2004 tilsvarer vel rundt 3 stjerner i 2015 - kanskje 4 hvis bilen var veldig frempå sikkerhetsmessig (noe Golf ikke er). Fra 2016 blir det enda vanskeligere å få 5 stjerner.Det hjelper ikke å være aktpågivende i trafikken hvis bilen du sitter i er like sikker som en sardinboks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå