AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Jeg tenkte jeg skulle bestille time til konsultasjon for silikon. Men så ser jeg at det står at folk med spiseforstyrrelser ikke egner seg til denne operasjonen. Hvorfor ikke? Anonymkode: 883da...c75
allesote Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Nå vet jeg ikke, men kan tenke meg det har med kroppens proposisjoner å gjøre. De anbefaler ikke folk med veldig lite kroppsfett og musklatur (de med spiseforstyrrelser har redusert musklatur som regel) å ta operasjon fordi det kan gi store belastninger på kroppen. Ser likevel ikke noe problem i en konsultasjonstime Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Nå vet jeg ikke, men kan tenke meg det har med kroppens proposisjoner å gjøre. De anbefaler ikke folk med veldig lite kroppsfett og musklatur (de med spiseforstyrrelser har redusert musklatur som regel) å ta operasjon fordi det kan gi store belastninger på kroppen. Ser likevel ikke noe problem i en konsultasjonstime Lykke til!Takk for svar! Jeg har en BMI på 19,8. Så vil ikke si jeg har alt for lite kroppsfett. Men det finner jeg vel ut av på en konsultasjonstime. Takk Anonymkode: 883da...c75
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Takk for svar! Jeg har en BMI på 19,8. Så vil ikke si jeg har alt for lite kroppsfett. Men det finner jeg vel ut av på en konsultasjonstime. Takk Anonymkode: 883da...c75 Er mange med spiseforstyrrelser som får tatt silikon. Tror ikke det er det som er problemet, men du har en bmi på 19,8 nå? Det vil jo si at om du ikke oppsøker hjelp til din spiseforstyrrelse, så vil jo bmi ´en gå nedover, og puppene der etter... Jeg har selv en bmi på 15, og puppene mine er helt forferdelig i forhold til hva de en gang var! Jeg kan tenke meg til hvordan det hadde sett ut om jeg tok silikon når jeg hadde en bmi på 20 fks. Jeg synes du burde vente til du blir frisk med å tenke på silikon! Har tenkt på det selv, men de forandrer seg jo med kroppsvekta.. Anonymkode: b6ae2...542
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Hei, for å forklare enkelt: hvis man har bulimi eller anoreksi og har hatt det en stund så består det faktisk en fare for organsvikt og hjerteinfarkt/hjertestopp. Dette kan skje på daglig basis eller i dette tilfelle er det større mulighet under en operasjon eller narkose. Anonymkode: 7e734...842 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 TS det er viktig at du snakker med legen om dette, å ta et slikt inngrep når man har spiseforstyrrelse og ikke noen vet om det kan være livsfarlig. Anonymkode: 7e734...842
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Når du har spiseforstyrrelser så har du et forvrengt sykt speilbilde og burde ikke legge deg under kniven. Anonymkode: 3942a...441 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Kan det også ha noe med å gjøre at personer med spiseforstyrrelser også kan ha et forvrengt kroppsbilde, og dermed ikke være helt i stand til å ta en reell vurdering når det gjelder en så stor inngripen i egen kropp? Anonymkode: cd1a9...26d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Takk for svar! Jeg har en BMI på 19,8. Så vil ikke si jeg har alt for lite kroppsfett. Men det finner jeg vel ut av på en konsultasjonstime. Takk Anonymkode: 883da...c75Jeg har en bmi på 15 komma et eller annet, og jeg skal ta silikon i januar :O Jeg har vel og merke ikke spiseforstyrrelser, men skulle tro kroppen din "egner" seg mer for silikon enn min med tanke på bmi'en? Anonymkode: c8ec6...b79
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har en bmi på 15 komma et eller annet, og jeg skal ta silikon i januar :O Jeg har vel og merke ikke spiseforstyrrelser, men skulle tro kroppen din "egner" seg mer for silikon enn min med tanke på bmi'en?Anonymkode: c8ec6...b79Når jeg tenker meg om, så ja! Det finnes jo mange som er tynnere enn meg som tar silikon. Anonymkode: 883da...c75
allesote Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 Uansett grunn så er det viktig at du informerer om spiseforstyrrelsen og omfanget på en eventuell konsultasjonstime. Er også lurt å snakke med lege i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 Når jeg tenker meg om, så ja! Det finnes jo mange som er tynnere enn meg som tar silikon. Anonymkode: 883da...c75Det har neppe noe med BMI å gjøre, da hadde det jo stått det i stedet for at operasjonen ikke er egnet for personer med spiseforstyrrelser. Jeg vil tro dette handler om psykiske forhold, sykdomsinnsikt og kroppsbilde, som sagt. Anonymkode: cd1a9...26d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Det har neppe noe med BMI å gjøre, da hadde det jo stått det i stedet for at operasjonen ikke er egnet for personer med spiseforstyrrelser. Jeg vil tro dette handler om psykiske forhold, sykdomsinnsikt og kroppsbilde, som sagt. Anonymkode: cd1a9...26dDette er årsaken.! Anonymkode: 41b95...388
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 12, og opererte inn silikon da jeg var 29. Ingen som spurte om verken kroppsbildet eller psyken min. Kirurgen måtte vite vekta mi, og sammen ble vi enige om å kun "fylle opp" brystene uten å strekke huden. Skal sies at jeg har spe overkropp, med tydelige ribbein og kragebein, og de nye puppene har fått meg til å se mindre beinete ut. Kroppen ser definitivt mye sunnere ut nå:-) Og ikke minst: Puppene forblir samme størrelse selv i de periodene jeg veier mindre. Anonymkode: 5d9fa...636
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har en bmi på 15 komma et eller annet, og jeg skal ta silikon i januar :O Jeg har vel og merke ikke spiseforstyrrelser, men skulle tro kroppen din "egner" seg mer for silikon enn min med tanke på bmi'en?Anonymkode: c8ec6...b79Hva er din høyde og vekt? Anonymkode: b5115...1df
Avalon Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Kjære TsJeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.Vennlig hilsenAvalon, mod
Fremhevede innlegg