Gå til innhold

Jeg ble voldtatt...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror dette blir langt.

Jeg traff for mange år siden en fyr. Han var en sjarmerende ung mann som visste akkurat hva han skulle si for å få min oppmerksomhet. Denne fyren ble etter en kort flørt kjæresten min. Forholdet var voldsomt. Det var mye fest og fyll i starten og han begynnte etter hvert å vise et sinne jeg ikke likte når han drakk. Jeg prøvde å prate med han om det og han lovet bot og bedring. Han snakket med flotte ord og beklaget seg alltid. Dette eskalerte etter hvert med stygge ord og slengbemerkninger i hverdagen. Han fikk meg til å føle meg liten og verdiløs.
Så kom det føste saget. Jeg var svak, han hadde meg i sin hule hånd,jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre.

Etter en kveld ute hadde vi sex. Det startet som vanlig, men han ville ha mere. Han spurte om vi kunne ha analsex, jeg sa klart og tydelig nei. Han maste, men jeg gav meg ikke. Da skjer det jeg aldri har satt skikkelig ord på før. Han tar tak i hoftene mine, kaster meg rund på magen og penetrerer meg analt. Jeg skriker selvsagt i smerte men får beskjed om å holde kjeft. Jeg kommer meg ingen vei. Det jeg har husket best i ettertid er den ekle grønne veggen å soverommet som jeg så inn i. Jeg gråt når han var ferdig, men alt han sa var at jeg skulle ta meg sammen. Han la seg til å sove. Han la seg til å sove etter å ha voldtatt kjæresten sin, som om det var en helt vanlig ting å gjøre.

Jeg la skylden på meg selv etter dette. Jeg burde kanskje vert tydeligere tenkte jeg. Vi hadde jo vanlig sex først, kanskje han missforsto. Jeg fant på mange unnskyldninger for det hele og satset på at det var en engangshendelse. Det var det ikke... Etter hvert gav jeg opp å gjøre motstand. Det var enklest slik. Han ble fortere ferdig da.

Dette var livet mitt i flere år. Vold, stygge ord og ufrivillig sex ble en hverdagslig ting. Hvofor jeg ikke gikk? Jeg vet ikke. Jeg klarte ikke, jeg var redd, jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre. Jeg trodde vel kanskje at det var slik livet skulle være for meg.

Etter god hjelp fra en venn kom jeg meg til slutt ut. Ting har vert fortrengt i lengre tid, men kommer til bake nå. Jeg kommer aldri til å forstå hvodan noen kan gjøre slik med sin partner.Hjemme skal man finne trygghet og vame, ikke frykt.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er første gang jeg setter sammenhengende ord på dette, så de er vel mest for å få lufte tankene.

Anonymkode: 36a41...745

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre vanlig at ofre legger skylden på seg selv etter vold og overgrep, især når dette forekommer i nære relasjoner. Men ansvaret for det som hendte, ligger kun hos ham.

Flott at du kom deg ut av forholdet og at du har mennesker rundt deg som støtter deg. Og takk for at du deler noe jeg tror mange kan kjenne seg igjen i. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror dette blir langt.

Jeg traff for mange år siden en fyr. Han var en sjarmerende ung mann som visste akkurat hva han skulle si for å få min oppmerksomhet. Denne fyren ble etter en kort flørt kjæresten min. Forholdet var voldsomt. Det var mye fest og fyll i starten og han begynnte etter hvert å vise et sinne jeg ikke likte når han drakk. Jeg prøvde å prate med han om det og han lovet bot og bedring. Han snakket med flotte ord og beklaget seg alltid. Dette eskalerte etter hvert med stygge ord og slengbemerkninger i hverdagen. Han fikk meg til å føle meg liten og verdiløs.
Så kom det føste saget. Jeg var svak, han hadde meg i sin hule hånd,jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre.

Etter en kveld ute hadde vi sex. Det startet som vanlig, men han ville ha mere. Han spurte om vi kunne ha analsex, jeg sa klart og tydelig nei. Han maste, men jeg gav meg ikke. Da skjer det jeg aldri har satt skikkelig ord på før. Han tar tak i hoftene mine, kaster meg rund på magen og penetrerer meg analt. Jeg skriker selvsagt i smerte men får beskjed om å holde kjeft. Jeg kommer meg ingen vei. Det jeg har husket best i ettertid er den ekle grønne veggen å soverommet som jeg så inn i. Jeg gråt når han var ferdig, men alt han sa var at jeg skulle ta meg sammen. Han la seg til å sove. Han la seg til å sove etter å ha voldtatt kjæresten sin, som om det var en helt vanlig ting å gjøre.

Jeg la skylden på meg selv etter dette. Jeg burde kanskje vert tydeligere tenkte jeg. Vi hadde jo vanlig sex først, kanskje han missforsto. Jeg fant på mange unnskyldninger for det hele og satset på at det var en engangshendelse. Det var det ikke... Etter hvert gav jeg opp å gjøre motstand. Det var enklest slik. Han ble fortere ferdig da.

Dette var livet mitt i flere år. Vold, stygge ord og ufrivillig sex ble en hverdagslig ting. Hvofor jeg ikke gikk? Jeg vet ikke. Jeg klarte ikke, jeg var redd, jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre. Jeg trodde vel kanskje at det var slik livet skulle være for meg.

Etter god hjelp fra en venn kom jeg meg til slutt ut. Ting har vert fortrengt i lengre tid, men kommer til bake nå. Jeg kommer aldri til å forstå hvodan noen kan gjøre slik med sin partner.Hjemme skal man finne trygghet og vame, ikke frykt.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Det er første gang jeg setter sammenhengende ord på dette, så de er vel mest for å få lufte tankene.

Huff. Bra du kom deg ut av det forholdet.

Det var nokk sikkert heller ikke så lett, pga. Du var glad i han. Men fy f.. for en drittsekk sier nu jeg.

Føler med deg. Varme klemmer fra meg.

Anonymkode: a5d89...b20

• Liker 1
Skrevet

Uff, helt for jævlig å høre. :( Får du profesjonell hjelp til å takle dette? Hvis ikke anbefaler jeg å søke hjelp. Snakk med legen din. :hjerte:

Anonymkode: eb8af...b08

• Liker 3
Skrevet

Det er dessverre vanlig at ofre legger skylden på seg selv etter vold og overgrep, især når dette forekommer i nære relasjoner. Men ansvaret for det som hendte, ligger kun hos ham.

Det er fordi... Det er det vi har kontroll over. Oss selv. Vi har ikke noen kontroll over andre. Det er naturlig å tenke over valg som kunne vært gjort annerledes når en har opplevd noe smertefullt. Men der er ingen valg som offeret (TS) tok som var feil. Valgene som var feil var helt og holdent overgriperens.

Det hjelper jo ikke stort å vite det, følelsene er der likevel... Men like fullt, du gjorde INGENTING galt, TS!

Du gjorde ingenting galt. Du var offer for en som var ond, grusom. Du kunne ikke gjort noe annereldes.

Enig med de andre, få hjelp. For dette er sår du trenger hjelp med å få leget.

Og du? Husk på: du er verdifull. Takk for at du delte med deg din historie, TS. Glad for at du er sterk og fortsetter å leve.

Ønsker deg alt godt videre.

Anonymkode: 4ef19...985

• Liker 2
Skrevet

Bra for deg å få ut. :hug:

Du har ikke visst om at det er hannes feil og faktisk overgripet deg uten din vilje..

Æææææsj sier jeg.

Fortjener ikke en god jente som deg.

Han virker som en egoist og tenkte mest på seg selv.

Skrevet

Ikke mye å ta vare på sonne menn.

Hiv dem ut, eller gå selv. :kvalm:

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd det samme for ikke så lenge siden, bare at han prøvde å få hele manneneven sin opp i "høna" mi. 
Jeg sa nei, at det var vondt og trakk meg fysisk unna. Han lyttet ikke og jeg fikk klar beskjed om at "Det er skikkelig turn-off når du griner, du vet det?!" etterfulgt av "Hadde du sagt at det var vondt hadde jeg ikke fortsatt" 
Well, jeg sa AU, høyt. Jeg sa også at det var vondt, høyt. Jeg trakk meg også unna. Er ikke det klare nok signaler? 

Anonymkode: 27e65...407

Skrevet

Takk for støttende ord. Det gjør faktsk veldig godt å bli møtt slik nå når jeg først setter ord på dette. Jeg har nylig begynnt i behandling, men ikke nevnt så mye om dette enda. Det er vanskelig å sette ord på det hele. Jeg skjønner jo etter hvert at det må bearbeides. Det funker ikke i lengden å fortrenge det hele.

Du som ikke synes synd på meg, det er helt greit. Jeg har ikke bedt om din sympati heller, jeg trengte bare å få lufte tankene mine. Og Wubben, jeg anser meg selv som en ganske snill og omsorgsfull person. Det har jeg fått høre fra flere mennesker opp gjennm årenes løp. 

Nei WubWub kjenner meg ikke... :glare:

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger, samt svar til dette.

- Avalon, mod

• Liker 1
Skrevet

Takk :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...