Gå til innhold

uvennskap og antisosiale ikkeeksisterende relasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigerfar har ikke vært her på 1,5 år. Han har barnebarn. Ja altså vi ser ikke på ham som noen bestefar, men genetisk sett har han etterkommere som kan kalles barnebarn for å forenkle tråden. 

Han gidder ikke. Nei. Han skal sitte. Hvis ikke han får gjøre som han vil, da, for da kjører han gjerne milevis. Like langt som å kjøre hit. Men han gidder ikke. Kom ikke i bursdagen til barnebarnet sitt. Var dog frekk nok til å ringe kona si midt i selskapet og mase og spørre om hun hadde gjort ferdig middagsbestillingen hans. Ikke snakk om å hilse, snakke med barnebarnet på tlf eller si gratulerer.. Ja, for mannen kan ikke (gidder ikke) å lage mat heller. Ikke vaske klær. Ikke støvsuge. Ikke dekke på bordet eller ta av. Ikke kjøpe egne klær eller matvarer i butikken. Er vel såvidt han gidder å tørke seg selv i ræva? (Ikke sikkert han gjør det heller for alt jeg veit). 

Meg, meg og litt mer meg. Sånn er det for ham. Ja, og så enda litt mer meg da. For sikkerhetsskyld. Egotrip ut av en annen verden. Han kjøper ikke julegaver til noen, ham driter langt f. i hva hans kone kjøper og skriver navnet hans på. 

Er det ondt av meg å ikke gidde og gi ham julegave i år? Vi får jo ikke av ham. Barnebarna vet ikke hvem han er engang. 

Anonymkode: 6be66...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Min svigerfar har ikke vært her på 1,5 år. Han har barnebarn. Ja altså vi ser ikke på ham som noen bestefar, men genetisk sett har han etterkommere som kan kalles barnebarn for å forenkle tråden. 

Han gidder ikke. Nei. Han skal sitte. Hvis ikke han får gjøre som han vil, da, for da kjører han gjerne milevis. Like langt som å kjøre hit. Men han gidder ikke. Kom ikke i bursdagen til barnebarnet sitt. Var dog frekk nok til å ringe kona si midt i selskapet og mase og spørre om hun hadde gjort ferdig middagsbestillingen hans. Ikke snakk om å hilse, snakke med barnebarnet på tlf eller si gratulerer.. Ja, for mannen kan ikke (gidder ikke) å lage mat heller. Ikke vaske klær. Ikke støvsuge. Ikke dekke på bordet eller ta av. Ikke kjøpe egne klær eller matvarer i butikken. Er vel såvidt han gidder å tørke seg selv i ræva? (Ikke sikkert han gjør det heller for alt jeg veit). 

Meg, meg og litt mer meg. Sånn er det for ham. Ja, og så enda litt mer meg da. For sikkerhetsskyld. Egotrip ut av en annen verden. Han kjøper ikke julegaver til noen, ham driter langt f. i hva hans kone kjøper og skriver navnet hans på. 

Er det ondt av meg å ikke gidde og gi ham julegave i år? Vi får jo ikke av ham. Barnebarna vet ikke hvem han er engang. 

Anonymkode: 6be66...1ed

Om du ikke gir julegave er å synke ned på hans nivå,-vil du føle deg bedre da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke gir julegave er å synke ned på hans nivå,-vil du føle deg bedre da? 

synkerjeg dit da altså? Vel i så fall: litt

Anonymkode: 6be66...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi han noe enkelt og billig; en dusjsåpe og neglklipper.

Anonymkode: 753dc...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

synkerjeg dit da altså? Vel i så fall: litt

Anonymkode: 6be66...1ed

Ja,men du gjør det! Vis deg som et bedre menneske? Var alt jeg mente.Hevn og bitterhet er ikke føleleser en bør følge,da reduserer det deg.Du vil vel ikke det vel? Gi han et bilde av barnebarnet og hev deg over. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger helt selv hvem du vil gi julegave til :)

Så lenge han ikke feirer jul med dere hadde jeg ikke gitt noe gave. Orker ikke og har ikke lyst å bruke tid og penger på å finne en omtenksom gave til en person jeg hverken liker eller tilbringer tid med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke skal feire jul med dere så trenger du ikke gi gave, men det er en meget uhøflig og frekk maktdemonstrasjon/haterklæring om han kommer i juleselskapet og er den eneste som ikke får gave av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Siden han per definisjon er nær familie og alle andre utveksler gaver vil det for husfredens skyld være best om han også får julegave. Da kan du sitte med god samvittighet - og det koster deg lite. Det er iallefall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar har ikke vært her på 1,5 år. Han har barnebarn. Ja altså vi ser ikke på ham som noen bestefar, men genetisk sett har han etterkommere som kan kalles barnebarn for å forenkle tråden. 

Han gidder ikke. Nei. Han skal sitte. Hvis ikke han får gjøre som han vil, da, for da kjører han gjerne milevis. Like langt som å kjøre hit. Men han gidder ikke. Kom ikke i bursdagen til barnebarnet sitt. Var dog frekk nok til å ringe kona si midt i selskapet og mase og spørre om hun hadde gjort ferdig middagsbestillingen hans. Ikke snakk om å hilse, snakke med barnebarnet på tlf eller si gratulerer.. Ja, for mannen kan ikke (gidder ikke) å lage mat heller. Ikke vaske klær. Ikke støvsuge. Ikke dekke på bordet eller ta av. Ikke kjøpe egne klær eller matvarer i butikken. Er vel såvidt han gidder å tørke seg selv i ræva? (Ikke sikkert han gjør det heller for alt jeg veit). 

Meg, meg og litt mer meg. Sånn er det for ham. Ja, og så enda litt mer meg da. For sikkerhetsskyld. Egotrip ut av en annen verden. Han kjøper ikke julegaver til noen, ham driter langt f. i hva hans kone kjøper og skriver navnet hans på. 

Er det ondt av meg å ikke gidde og gi ham julegave i år? Vi får jo ikke av ham. Barnebarna vet ikke hvem han er engang. 

Anonymkode: 6be66...1ed

Du kan ikke gjøre noe med mannen, men du kan gjøre noe med holdningene dine til ham. Han er faren til kjøresten din. Behandle ham med respekt, selv om du ikke er videre å begeistret for ham. Du trenger ikke å involvere ham om han uansett ikke er interessert. Men ikke snakk stygt om ham eller skap et negativt forhold til ham for ditt barns skyld, din kjærestes skuld og sin svigermors skyld. 

Anonymkode: 68263...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så opptatt av at han ikke kjøper julegaver til dere/ barnebarna og ikke vet hva hans kone gir bort. Hvorfor bekymrer du deg for dette? For det er vel ikke du som kjøper gaven til svigerfar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...