AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Hei!Noen som har erfring med antidepressiva mot anoreksi eller bulumi? evt. begge deler? Anonymkode: 92df5...869
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Gjør vondt verre. Anonymkode: 3d053...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Noen antidepressiva gjør at man kan få mindre matlyst , men et fåtall har som bivirkning økt matlyst - blandt annet Remeron. Så om legen din har foreslått dette så syns jeg du bør gi det en sjans! Jeg var selv svært undervektig pga spisevegring (null matlyst) og begynte på Remeron (som i utgangspunktet er et antidepressivum) for å øke matlysten. Det fungerte veldig bra på meg Men bakdelen var at Remeron også har sedativ bivirkning, så jeg følte meg veldig zombie og tankeløs på de og sluttet etter 8 mnd fordi det gikk utover kommunikasjonsevnen og arbeidsevnen min (at tankene ikke fungerte) . Vekten var da fin og matinntaket sundt og normalt , men når jeg sluttet falt jeg tilbake til sånn jeg var.... Anonymkode: 82d45...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Har ikke erfaringer med det. Men har lest at noen bruker det som medisin for å komme seg ut av spiseforstyrrelsen, på en eller annen måte Anonymkode: ad2da...b64
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen antidepressiva gjør at man kan få mindre matlyst , men et fåtall har som bivirkning økt matlyst - blandt annet Remeron. Så om legen din har foreslått dette så syns jeg du bør gi det en sjans! Jeg var selv svært undervektig pga spisevegring (null matlyst) og begynte på Remeron (som i utgangspunktet er et antidepressivum) for å øke matlysten. Det fungerte veldig bra på meg Men bakdelen var at Remeron også har sedativ bivirkning, så jeg følte meg veldig zombie og tankeløs på de og sluttet etter 8 mnd fordi det gikk utover kommunikasjonsevnen og arbeidsevnen min (at tankene ikke fungerte) . Vekten var da fin og matinntaket sundt og normalt , men når jeg sluttet falt jeg tilbake til sånn jeg var.... Anonymkode: 82d45...9fc Nå handler ikke en spiseforstyrrelse om matlyst da Anonymkode: 4bfba...b7f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå handler ikke en spiseforstyrrelse om matlyst da Anonymkode: 4bfba...b7f Spisevegring er en form for spiseforstyrrelse, jeg nektet å spise fordi jeg ikke ville ha mat i kroppen og dermed ble magesekk mindre og matlyst borte pga psyken og tankene. Anonymkode: 82d45...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 På grunn av anoreksien fikk jeg depresjon som en sekundær lidelse, og startet med Zoloft. Hadde ikke kommet meg gjennom behandlingen uten det!! Anonymkode: 3e5d9...176 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Den 20. desember 2015 at 22.39, AnonymBruker skrev: Spisevegring er en form for spiseforstyrrelse, jeg nektet å spise fordi jeg ikke ville ha mat i kroppen og dermed ble magesekk mindre og matlyst borte pga psyken og tankene. Anonymkode: 82d45...9fc Spisevegring er det gamle ordet for spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelser er en psykisk lidelse,og mat,kropp og vekt er kun et symptom på selve problemet. Så det handler ikke om fysisk mangel på matlyst Anonymkode: 4bfba...b7f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spisevegring er det gamle ordet for spiseforstyrrelser. Spiseforstyrrelser er en psykisk lidelse,og mat,kropp og vekt er kun et symptom på selve problemet. Så det handler ikke om fysisk mangel på matlyst Anonymkode: 4bfba...b7f I allverdens land og rike da, er det du som skal fortelle meg hva som feilte meg eller? Åja O store Orakel! Dust. Det værste var at jeg er den eneste som har svart konkret på Ts sitt spørsmål og delt min erfaring med det hun spurte om, også kommer det fremmede å skal synse rundt hvem jeg er og hvordan hodet og kroppen min reagerte. Latterlig, skaff deg et liv! Det sier seg selv at når psyke og kropp henger sammen, og man vil dø og dermed ikke innta næring, at kroppen starter å assosiere mat med noe unødvendig og ekkelt, og at man dermed blir fysisk kvalm og dårlig av tanken på mat/av å prøve å spise mat. Spiseforstyrrelse handler ikke bare om å se tynn og pen ut skjønner du. Anonymkode: 82d45...9fc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: I allverdens land og rike da, er det du som skal fortelle meg hva som feilte meg eller? Åja O store Orakel! Dust. Det værste var at jeg er den eneste som har svart konkret på Ts sitt spørsmål og delt min erfaring med det hun spurte om, også kommer det fremmede å skal synse rundt hvem jeg er og hvordan hodet og kroppen min reagerte. Latterlig, skaff deg et liv! Det sier seg selv at når psyke og kropp henger sammen, og man vil dø og dermed ikke innta næring, at kroppen starter å assosiere mat med noe unødvendig og ekkelt, og at man dermed blir fysisk kvalm og dårlig av tanken på mat/av å prøve å spise mat. Spiseforstyrrelse handler ikke bare om å se tynn og pen ut skjønner du. Anonymkode: 82d45...9fc Det gjør jeg da heller ikke.Det var du som sa at Remeron kunne hjelpe fordi det kune øke matlysten,og da spesifiserte jeg at en Sf ikke handler om matlyst. Og ikke kom her og prøv å forklar meg hva en spiseforstyrrelse er.Jeg har vært syk i 20 år og er per def kronifisert så jeg vet alt for godt hva en spiseforstyrrelse er. Anonymkode: 4bfba...b7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå