AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har nettopp byttet fastlege og lurte på om den nye fastlegen kan fornye en resept på et medikament jeg har brukt tidligere(fått fra en annnen lege), uten konsultasjon? Dette er ikke A eller B preparat, avhengighetsskapende eller noe slikt. Er bare en (fysisk)plage som har blusset opp igjen etter et års tid uten symptomer, og den gamle resepten har selvsagt gått ut. Anonymkode: b4ff1...7cc
Rosa Sitron Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har nettopp byttet fastlege og lurte på om den nye fastlegen kan fornye en resept på et medikament jeg har brukt tidligere(fått fra en annnen lege), uten konsultasjon? Dette er ikke A eller B preparat, avhengighetsskapende eller noe slikt. Er bare en (fysisk)plage som har blusset opp igjen etter et års tid uten symptomer, og den gamle resepten har selvsagt gått ut.Anonymkode: b4ff1...7ccDet kan han, men er mulig han vil ha en konsultasjon først uansett.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Det kan han, men er mulig han vil ha en konsultasjon først uansett.Shit, det vet jeg ikke om jeg rekker før jeg reiser bort, og kommer ikke tilbake før etter nyttår:S Blir jeg sittende med denne plagen hele jula:( Får ringe og høre i morgen, er bare en krem det er snakk om. Anonymkode: b4ff1...7cc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Tommelfingerregelen er at dersom det er nærmere ett år eller mer siden du sist fikk dette, og resepten er gått ut på dato og da også forsvunnet fra mine resepter, så må du inn på time. Ring og spør hvordan dette kan ordnes. Anonymkode: f1e61...764
Rosa Sitron Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Har du oversendt journalen da? Om ikke tror jeg iallfall ikke han vil gi deg resept.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Tommelfingerregelen er at dersom det er nærmere ett år eller mer siden du sist fikk dette, og resepten er gått ut på dato og da også forsvunnet fra mine resepter, så må du inn på time. Ring og spør hvordan dette kan ordnes. Anonymkode: f1e61...764Er ikke sikker på den nøyaktige datoen men jeg var innom apoteket i går og da hadde den gått ut for sånn 3 dager siden Har du oversendt journalen da? Om ikke tror jeg iallfall ikke han vil gi deg resept.Herrejemini trodde dette gikk elektronisk innen nå. Må jeg gjøre det så får jeg i hvertfall ikke tid til noen konsultasjon. Argh...Noen som vet om det finnes noe klø-stillende reseptfritt som jeg kan kjøpe på apoteket dersom jeg ikke får fornya resepten? Denne plagen min hadde virkelig god timing nå rett før jul Anonymkode: b4ff1...7cc
Rosa Sitron Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Er ikke sikker på den nøyaktige datoen men jeg var innom apoteket i går og da hadde den gått ut for sånn 3 dager siden Herrejemini trodde dette gikk elektronisk innen nå. Må jeg gjøre det så får jeg i hvertfall ikke tid til noen konsultasjon. Argh...Noen som vet om det finnes noe klø-stillende reseptfritt som jeg kan kjøpe på apoteket dersom jeg ikke får fornya resepten? Denne plagen min hadde virkelig god timing nå rett før jul Anonymkode: b4ff1...7ccSelvfølgelig må du gjøre et aktivt valg for å vidreføre journalen. Selv om det kan sendes elektronisk er det du som bestemmer om du vil at journalen skal sendes til den nye legen. Den gamle legen har ikke lov til å sende videre uten at du ber om det (annet enn når det er legen som bytter for deg)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Er ikke sikker på den nøyaktige datoen men jeg var innom apoteket i går og da hadde den gått ut for sånn 3 dager siden Herrejemini trodde dette gikk elektronisk innen nå. Må jeg gjøre det så får jeg i hvertfall ikke tid til noen konsultasjon. Argh...Noen som vet om det finnes noe klø-stillende reseptfritt som jeg kan kjøpe på apoteket dersom jeg ikke får fornya resepten? Denne plagen min hadde virkelig god timing nå rett før jul Anonymkode: b4ff1...7cc Leger har taushetsplikt. Legen du hadde trenger ditt samtykke, skriftlig, for å følge loven og ikke bryte taushetsplikten, for å kunne videresende din journal. Unntaket er dersom du har byttet til noen på samme kontor og med felles journaldatasystem. spør på apoteket etter kløstillende. Der finnes ulike ting uten resept. Alt fra krem til allergitabletter/antihistaminer. Anonymkode: f1e61...764
Poserose Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Er ikke sikker på den nøyaktige datoen men jeg var innom apoteket i går og da hadde den gått ut for sånn 3 dager siden Herrejemini trodde dette gikk elektronisk innen nå. Må jeg gjøre det så får jeg i hvertfall ikke tid til noen konsultasjon. Argh...Noen som vet om det finnes noe klø-stillende reseptfritt som jeg kan kjøpe på apoteket dersom jeg ikke får fornya resepten? Denne plagen min hadde virkelig god timing nå rett før jul Anonymkode: b4ff1...7ccNår jeg har byttet lege har jeg fått skrevet ut journalen og tatt den med meg og levert hos den nye legen. Det kostet 90 kr, og hadde kostet mer om de skulle sendt den for meg. Men det går jo raskt om den gamle legen er i samme by og du kan hente den selv De fleste legesentere har akutttimer du kan få om du bare skal raskt inn og raskt ut igjen, så ring med en eneste gang de åpner og hør hva hvilke muligheter du har, det går sikkert fint Når jeg skulle ha ny p-pille resept tok bare legen min konsultasjon over telefonen og fikset resept for meg. type: "Røyker du? Blodpropp i familien? Hvilket merke har du gått på?", ferdig og fiksa.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Eurax og Xylocain er kløstillende og selges reseptfritt på apotek. Ellers kan du forsøke Zyrtec som også hjelper på kløe, selges reseptfritt. Anonymkode: ee486...4db
Minya Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Noen som vet om det finnes noe klø-stillende reseptfritt som jeg kan kjøpe på apoteket dersom jeg ikke får fornya resepten? Denne plagen min hadde virkelig god timing nå rett før jul Anonymkode: b4ff1...7ccXylocain i salveform, siden du snakket om en krem. Finnes også som liniment (væske du "dotter" på huden med bomullsdotter). Eller Eurax.Er det en form for eksem som er plagen kan du prøve Hydrokortison, men det demper ikke kløen like godt som evt reseptbelagte kremer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå