Gå til innhold

Klamydia?

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei! 

Jeg skal snart til legen pga noe jeg tror er soppinfeksjon i og rundt skjeden. Det er slik svie-kløe, så det klør og svir samtidig. I tillegg har jeg fått veldig vannete, hvitbrungrå utflod, som jeg aldri har hatt tidligere. Utfoldet har økt litt i mengde også, men er for det meste farge og konsistens som er mest forandret. 

Jeg har lest litt om soppinfeksjon og har bestilt canesten med én vagitorie og krem. Så leste jeg litt til og kom over en artikkel om klamydia der en god del kvinner gikk til legen fordi de trodde de hadde soppinfeksjon, men som viste seg å være klamydia. 

Jeg har noen spørsmål til dere som tidligere har hatt soppinfeksjon og/eller klamydia. 

Sopp; hva var dine symptomer? Var det litt "åpenbart" at det var sopp? Gikk du til legen? Evt hva gjorde legen? 

Klamydia; hadde du symptomer? Isåfall; hvilke? Opplevde du forandring i utflod? Hadde du kløe og svie? Når oppsøkte du lege? Hvilke undersøkelser gjorde legen?

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er redd for at det er klamydia. Jeg har kun hatt en partner i hele mitt liv, men vet at en kan få det uten å ha "lekt med andre". Jeg er i fast forhold. Jeg var hos legen for mange mnd siden og tok en urinprøve for å sjekke om jeg hadde klamydia. Da i forbannelse med at jeg har så mange mellomblødninger og mens i opptil to uker. (Kjæresten fikk litt panikk når jeg fortalte det)

hilsen natteravn Snoopy :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp: klør noe helt for j'. Utfloden er kornete/klebrig, veldig blåhvit og lukter gjæraktig. Svie først når jeg har klødd meg sår.

Klamydia har jeg ikke hatt.

Anonymkode: 5dcf7...6b0

Skrevet

Ut i fra hvordan du beskriver utfloden din tror jeg ikke det er sopp. Da får man som regel tykkere, klumpete hvit eller gulaktig utflod. Når den har blitt tynnere, og blitt gråbrun i fargen er det nok noe annet. Lukter det vondt? Kan være bakteriell vaginose for eksempel, det gir en fiskeaktig, stram lukt.

Dersom du har chlamydia har du nok fått det av kjæresten din etter at du tok den forrige testen, så jeg hadde vært skeptisk til bortforklaringer han evt kommer med. 

Anonymkode: 4a1f1...bc4

Skrevet

Jeg har hatt klamydia, og jeg fikk ingen symptomer. 

Klamydia får du gjennom seksuell kontakt. Det er ikke mulig å få dette uten å ha "lekt med andre". Mange tror det kan smitte ved å sitte på en doskål som noen med klamydia har sittet på, at man bader i samme vann, eller bruker samme håndkle. Dette stemmer altså ikke. Er det klamydia du har fått, må du nok ta deg en prat med typen din. 

Anonymkode: 77026...e29

Gjest snoopy_93
Skrevet (endret)

Ut i fra hvordan du beskriver utfloden din tror jeg ikke det er sopp. Da får man som regel tykkere, klumpete hvit eller gulaktig utflod. Når den har blitt tynnere, og blitt gråbrun i fargen er det nok noe annet. Lukter det vondt? Kan være bakteriell vaginose for eksempel, det gir en fiskeaktig, stram lukt.

Dersom du har chlamydia har du nok fått det av kjæresten din etter at du tok den forrige testen, så jeg hadde vært skeptisk til bortforklaringer han evt kommer med. 

Anonymkode: 4a1f1...bc4

utfloden lukter ikke annerledes enn til vanlig. Den lukter syrlig, litt friskt på en måte, men ikke stramt på noen måte. 

Det klør heller ikke sånn kjempe masse akkurat nå, det er ikke sånn at jeg får en trang til å klø, men det kjennes dog ut som at noe ikke helt stemmer fordi jeg tar knipeøvelser og det kjennes rart ut.. Akkurat som om jeg er hoven eller noe.

Blir litt engstelig for klamydia egentlig. Selv om jeg vet det er sjanser for å få det selv om man ikke har ligget med andre.  

Edit; Vil legge til at mengde har økt og det "renner" på en måte. 

Endret av snoopy_93
Skrevet

utfloden lukter ikke annerledes enn til vanlig. Den lukter syrlig, litt friskt på en måte, men ikke stramt på noen måte. 

Det klør heller ikke sånn kjempe masse akkurat nå, det er ikke sånn at jeg får en trang til å klø, men det kjennes dog ut som at noe ikke helt stemmer fordi jeg tar knipeøvelser og det kjennes rart ut.. Akkurat som om jeg er hoven eller noe.

Blir litt engstelig for klamydia egentlig. Selv om jeg vet det er sjanser for å få det selv om man ikke har ligget med andre.  

Edit; Vil legge til at mengde har økt og det "renner" på en måte. 

Som sagt, klamydia smitter kun gjennom sex. 

Gjest snoopy_93
Skrevet

Som sagt, klamydia smitter kun gjennom sex. 

Det vet jeg jo, men en kan jo få klamydia selv om to personer kun har sex med hverandre. 

Skrevet

Det vet jeg jo, men en kan jo få klamydia selv om to personer kun har sex med hverandre. 

Hvordan forklarer du det da? Om man kun kan få klamydia gjennom sex. og du bare har sex med han, og han bare har hatt sex med deg. Hvordan har dere da fått klamydia om ingen av dere hadde det i utgangspunktet? Da må jo enten du eller han hatt sex med noen andre som har hatt klamydia. 

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvordan forklarer du det da? Om man kun kan få klamydia gjennom sex. og du bare har sex med han, og han bare har hatt sex med deg. Hvordan har dere da fått klamydia om ingen av dere hadde det i utgangspunktet? Da må jo enten du eller han hatt sex med noen andre som har hatt klamydia. 

Det er egentlig noe jeg har hørt et eller annet sted. Har jeg klamydia har jo han et forklaringsproblem. 

Skrevet

Det er egentlig noe jeg har hørt et eller annet sted. Har jeg klamydia har jo han et forklaringsproblem. 

Ja, det er nok det :) Har også hørt folk som tror man kan få klamydia uten å ha sex. Men det er bare å søke på nettet. Så ser du at eneste måten du kan få det på er gjennom samleie. I noen tilfeller også gjennom oralsex eller analsex. Ergo, har du klamydia, har typen din vært utro. Men ingen vits å bekymre seg for dette eller ta sorgene på forskudd, før du faktisk vet at det er klamydia. Lykke til! 

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ja, det er nok det :) Har også hørt folk som tror man kan få klamydia uten å ha sex. Men det er bare å søke på nettet. Så ser du at eneste måten du kan få det på er gjennom samleie. I noen tilfeller også gjennom oralsex eller analsex. Ergo, har du klamydia, har typen din vært utro. Men ingen vits å bekymre seg for dette eller ta sorgene på forskudd, før du faktisk vet at det er klamydia. Lykke til! 

Takk! Tror jeg trenger det. :) 
Håper det bare er sopp, men om annet blir påvist så vet jeg i så fall hvem andre enn han som har det også ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...