Gå til innhold

Ekskludert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en far som har vært sammen med samboeren sin i 12-13år? Nå skal de ha barn igjen, de har en gutt fra før på 11år. Problemet er at jeg føler meg totalt uinkludert av min "ste mor", hun vil ikke dele feks hva barnet skal hete (dette blir også min lillebror) nå var det til og med ett problem at jeg var der på besøk siden hun var poppeklar anytime. Dette er noe som er virkelig sårende og jeg føler det er veldig synd at jeg skal bli så ekskludert fra familien, da jeg har gledet meg mye til lillebrors ankomst. Føler egentlig det ikke er noe jeg kan si for at jeg skal bli inkludert men sånn har det vell egentlig vært hele livet også. Jeg har alltid bodd hos min mor så jeg har aldri hatt sånn super god kontakt med min ste mor og nå har jeg en liten selv også, så hadde jo håpt forholdet skulle bli bedre og verfall nå som jeg har sjangsen til å få ett enda nærere forhold fra start med det nye familiemedlemmet.. 

Har noen opplevd lignende? Tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å prate litt med faren din på tomannshånd?

Anonymkode: c01b3...532

Skrevet

Du blir da ikke ekskludert bare fordi hun ikke deler navnet til ungen som snart kommer med deg! Antageligvis er det to personer som vet det (dersom de har valgt navn, vel og merke, mange venter til de er blitt litt kjent med babyen først), og det er de to foreldrene. Alle vet jo at hemmeligheter sprer seg som ild i tørt gress dersom man deler dem med noen.

For øvrig høres det ut som om at du er nærmere din stemor enn dine småsøsken i alder. Og da er det naturlig at hun ikke inkluderer deg særlig mye. Spesielt siden interessen fra din side ikke har vært til stede tidligere.

Anonymkode: e0c4e...196

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en far som har vært sammen med samboeren sin i 12-13år? Nå skal de ha barn igjen, de har en gutt fra før på 11år. Problemet er at jeg føler meg totalt uinkludert av min "ste mor", hun vil ikke dele feks hva barnet skal hete (dette blir også min lillebror) nå var det til og med ett problem at jeg var der på besøk siden hun var poppeklar anytime. Dette er noe som er virkelig sårende og jeg føler det er veldig synd at jeg skal bli så ekskludert fra familien, da jeg har gledet meg mye til lillebrors ankomst. Føler egentlig det ikke er noe jeg kan si for at jeg skal bli inkludert men sånn har det vell egentlig vært hele livet også. Jeg har alltid bodd hos min mor så jeg har aldri hatt sånn super god kontakt med min ste mor og nå har jeg en liten selv også, så hadde jo håpt forholdet skulle bli bedre og verfall nå som jeg har sjangsen til å få ett enda nærere forhold fra start med det nye familiemedlemmet.. 

Har noen opplevd lignende? Tips? 

Der har du svaret på hvorfor det er som det er.

Dere har aldri hatt supergod kontakt, og hun er høygravid og ønsker ikke besøk akkurat nå. Det er fult forståelig. Og at hun ikke vil dele navnet er da heller ingen big deal, mange velger å holde det hemmelig til barnet faktisk eksisterer. Jeg og min samboer gjør i hvert fall det - også for nærmeste familie.

Du har en liten selv også, så da er du vel voksen. Da skjønner du sikkert også at det ikke alltid passer med besøk, og du må ikke ta det så personlig. Du kan jo invitere de til deg, hun har vel nok å styre med hjemme nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...