kjøttmeis Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig - har de siste få ukene slitt med veldig dårlig matlyst. Blir veldig sulten, så sulten at det gjør vondt, men jeg har absolutt ingen lyst på mat. Jeg må rett og slett tvinge i meg maten for å overleve. Jeg kan spise så klart, men jeg sliter med å ha lyst på det. Spiser lite mat og har ikke noe særlig energi til å lage næringsrik mat. Blir mye raske måltider, men som ikke gir meg mye næring. Det får meg opp på beina og jeg får gjort jobben, men når jeg kommer hjem er jeg helt utslitt. Blir fort sulten, men det er nok mest sannsynlig pga at jeg ikke spiser gode måltid.Glemmer av å spise i tillegg. Går rundt sulten, men til slutt glemmer jeg det og så legger jeg meg på tom mage. Har vært ofte jeg har innsett at jeg kun har spist 2 små måltider den dagen. Nå har det begynt å bekyme meg litt, siden det har pågått over lengre tid og det ikke blir bedre. Har sikkert gått litt ned i vekt også, men hvor mye vet jeg ikke. Klarer ikke se det, men kjenner det på puppene. BH-ene blir ikke fylt lengre, hehe. Kan ikke være mye da.Noen tips til mat som er næringsrik, men rask å ordne til? Bør jeg prøve ut næringsdrikker før jeg evt. kontakter lege?
Gjest Margit Spat Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville kontaktet lege først som sist. Det er viktig å finne ut hva som er årsaken til at du har det slik, for uansett er det neppe noe mål å gå på næringsdrikker for evig og alltid. Det kan godt hende legen anbefaler næringsdrikker, henviser deg til ernæringsfysiolog osv, men legen vil også vurdere mulige årsaker.
kjøttmeis Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville kontaktet lege først som sist. Det er viktig å finne ut hva som er årsaken til at du har det slik, for uansett er det neppe noe mål å gå på næringsdrikker for evig og alltid. Det kan godt hende legen anbefaler næringsdrikker, henviser deg til ernæringsfysiolog osv, men legen vil også vurdere mulige årsaker. Ok Kanskje jeg bare kontakter dem i morgen og hører om time. Er litt slitsomt å aldri ville ha mat, men magen rumler. Likevel vil man ikke ha noe... Forhåpentligvid blir det bedre da! Jeg som vanligvis er så glad i mat! Er ikke rart at jeg har vært trøtt og sliten altså. Innså i går at jeg faktisk har spist veldig lite over de siste ukene.
Gunnhild19 Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 hei jeg sliter megamye med akkuratt det samme, Bare att jeg blir superkvalm når jeg begynner å spise å er derfor jeg mister matlysten. Jeg Har gått ned litt over 10kg pga av liten matlyst! hender seg att maten kommer opp igjen etterpå og. Håper noen finner ut hva dette kommer av! jeg og vil ha svar på dette :)!!
Gjest Margit Spat Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 hei jeg sliter megamye med akkuratt det samme, Bare att jeg blir superkvalm når jeg begynner å spise å er derfor jeg mister matlysten. Jeg Har gått ned litt over 10kg pga av liten matlyst! hender seg att maten kommer opp igjen etterpå og. Håper noen finner ut hva dette kommer av! jeg og vil ha svar på dette :)!!Det som er rett svar for kjøttmeis er ikke nødvendigvis rett svar for deg, så jeg håper at du kontakter fastlegen din, du også. Kropper er ulike, og symptomer som tilsynelatende høres like ut på et forum, kan ha ulike årsaker. Helsepersonell kan stille de rette spørsmålene og finne ut om du bør utredes for noe på bakgrunn av det. Å ikke få i seg tilstrekkelig næring er ikke bra på sikt, så jeg ønsker dere begge masse lykke til!!
kjøttmeis Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2015 hei jeg sliter megamye med akkuratt det samme, Bare att jeg blir superkvalm når jeg begynner å spise å er derfor jeg mister matlysten. Jeg Har gått ned litt over 10kg pga av liten matlyst! hender seg att maten kommer opp igjen etterpå og. Håper noen finner ut hva dette kommer av! jeg og vil ha svar på dette :)!!Vi får se om vi får svar snart da Blir nok legebesøk her da... snart. Han finner vel ut av det.Det som er rett svar for kjøttmeis er ikke nødvendigvis rett svar for deg, så jeg håper at du kontakter fastlegen din, du også. Kropper er ulike, og symptomer som tilsynelatende høres like ut på et forum, kan ha ulike årsaker. Helsepersonell kan stille de rette spørsmålene og finne ut om du bør utredes for noe på bakgrunn av det. Å ikke få i seg tilstrekkelig næring er ikke bra på sikt, så jeg ønsker dere begge masse lykke til!! Ja jeg merker det; har mer hodeverk, er ekstremt trøtt og generelt lei. Så legen er vel rette personen å gå til nå... hehe... Liker å utsette så lenge som mulig, men sikkert på tide å dra nå! Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Hei, jeg er som deg og har vært det veldig lenge i perioder. Skrubbsulten så det gjør vondt men har ikke lyst på noe og så fort jg tar en bit så blir jeg bråmett og klarer ikke spise. Etter at jeg begynte å kjøpe næringsdrikker så kom matlysten også, i tillegg til at jeg gikk på remeron som egentlig er et antidepressiva (anbefales ikke fordi man blir helt zombie) som øker matlysten.På sykehuset kalte de det spisevegring, for det var jo ikk at jeg ville bli tynn eller noe, men en form for forstyrrelse var det jo når kroppen reagerte på måten den gjorde hver gang den smakte mat. (alt var bare æsj)Vil anbefale deg å prøve næringsdrikker først! Håper det hjelper deg som det hjalp meg! (effekt etter allerede en uke) Anonymkode: e4c26...96d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå