AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Del Skrevet 7. desember 2015 Kjøre bil for første gang alene... Noen tips og råd? Kjenner jeg gruer meg litt Lyst til å kjøre en liten runde på en tom parkeringsplass for å lære meg å kjenne bilen. Skal låne gammel bilen til onkel mens jeg sparer opp til min egen. Får låne den i et halvt år og får den i morgen. Det er en grei bil, bra nok, men aldri kjørt den før. Har litt lyst til å kjøre ruten til og fra skolen en gang, sammen med pappa. Har jo kjørt denne ruten frem og tilbake i 5 år nå, for å komme meg til ungdomskolen og videregående. Men da satt jeg på buss. Det er ikke en rett frem vei heller, bil-ruten er annerledes enn bussen, for ett par ruter er forbeholdt kollektiv. Det er jo skiltet, har kjørt den veien flere ganger under kjøretimene. Men vil kjøre den veien sammen med pappa en gang. Huff føler meg som en skikkelig pingle! Jeg kan å kjøre bil. Jeg kan kjørereglene, jeg besto på første forsøk, både teorien og oppkjøringen. Men kjenner jeg gruer meg litt til første gangen! Håper det ikke bare er jeg som er slik ang første gangen. Anonymkode: 37b7f...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 8. desember 2015 #2 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg og gruet meg litt første gangen, men det er bare til å hoppe i det! Det er virkelig en deilig følelse å kunne kjøre alene, det er jo dette som har vært målet ditt hele tiden! Sensor mener du er flink nok til å kjøre en bil alene, og da må du stole på denne avgjørelsen, og deg selv! Den kan være lurt å bli kjent med bilen litt først som du selv nevner. Kjør rolig, og ikke få panikk. Du er fortsatt ny i trafikken, og det kan være lurt å sakke ned farten når du kommer til uoversiktelige områder/nye områder, slik at du lettere får oversikt. Det er lov, og er et tips jeg fikk av kjørelæreren. Og kjør forsiktig om det er glatt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå