Gå til innhold

Bør man forvente en tilbakemelding?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei hei.

Jeg har et lite spørsmål jeg gjerne vil ha noen synspunkter på jeg, sånn generelt fra dere alle sammen. Jeg har vært veldig ivrig på å hjelpe andre her inne. Har sendt mange både sanger, linker, bilder og alt mulig annet slik at de skulel slippe mye styr på egenhånd. Jeg synes det er kjempemoro å kunne hjelpe andre og har også tilbudt meg diverse salg eller å skaffe ting for folk. Men så da, ofte etter å ha sendt enten en mail eller en PM så hører man aldri noe mer. Hvis andre sender meg noe pleier jeg alltid å gi en eller annen tilbakemelding, iallfall så de vet at jeg har mottat det og setter pris på det. Men i 9 av 10 tilfeller her så hører jeg aldri noe mer. Personlig synes jeg det er litt trist å ikke få noen slik tilbakemelding og ikke minst få en takk for at man har spart enkelte for kanskje timers arbeid.

Og da er mitt spørsmål, er det bare jeg som er litt sær eller bør man kunne forvente seg en takk og en tilbakemelding? Og hva når man skal selge noe, bør man ikke få en tilbakemelding på om folk faktisk er interessert fortsatt eller ei?

Vil gjerne ha noen synspunkter på dette her jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Gemini

Jeg synes ikke du er sær. Å gi tilbakemelding er rett og slett normal folkeskikk. Jeg synes det er frekt å ikke gi tilbakemelding i e tilfellene du beskriver. Desverre så virker det som om det blir mer og mer vanlig å unnlate å gi tilbakemelding...don't ask me why, men det er trist. Hvorfor skal man ta seg tid til å bry seg når man ikke aner om den innsatsen man har gjort faller i smak ellr er til hjelp i det heletatt?..

Likevel synes jeg du skal fortsette å hjelpe de andre her inne, så får vi håpe at denne meldingen din setter en vekker i folk!

Lykke til!

Klem fra meg *Miss Gemini*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for støtte. Det blir jo faktisk (desverre) slik at man ikke får så lyst til å hjelpe andre når man aldri får noe takk eller tilbakemelding, men av natur liker jeg å hjelpe andre og kommer neppe til å gi meg med det med det første.

Men jeg vil gjerne ha fler tilbakemeldinger. Noen som er enig/uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at du bør kunne forvente en tilbakemelding, det være seg en takk når du har hjulpet noen med noe, eller et svar som sier at "nei, jeg vil ikke kjøpe likevel", slik at du vet hvor du står. Vanlig høflighet skal da gjelde på nettet også, og da takker man hvis man får hjelp!

(Synes forøvrig at folk er lite flinke til å si takk i det daglige også, men det er jo en helt annen diskusjon!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Er enig i at det er god folkeskikk å gi tilbakemelding. Selv har jeg bare positiv erfaring når det gjelder det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått uvurderlig hjelp fra flere her inne med både det ene og det andre. Er helt overvelda over at villt fremmede mennesker er så hjelpsomme! Men så sier jeg jo selvfølgelig tusen takk for hjelpa også da, det skulle ellers bare mangle. Mangel på folkeskikke vil jeg kalle det, dersom man ikke takker pent når man får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå mene at folk bør takke for hjelp, og selv yte litt igjen.

Det er vel vanlig folkeskikk etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...