Gå til innhold

Tv/ipad

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå får du faen meg skjerpe deg. Skal du virkelig begynne å nebbe til en bruker som sier de har to aktiviteter i Uia? Hva vet vel du om hva slags aktiviteter det er? Barnet er fire år, tror ikke det dør av å være med på to aktiviteter i uka, de fleste barn i den alderen er gjerne på barneidrett feks. Skjerp deg og hold deg til trådens tema! Mammapolitiet bare måtte innom ser jeg! 

Anonymkode: fecfb...676

Det er vel du som går utenfor temaet her nå. Den du siterte kommenterte at det kan være MER stressende for barnet å ha to aktiviteter i uka ENN å sitte litt ekstra på nettbrettet. Og det er jeg helt enig i. Det er godt med avkobling for både store og små. Ikke har den du siterte nebbet til noen, og ikke har hun påstått at barnet dør av det. Hvis du holder deg saklig så kan man faktisk diskutere dette på en sivilisert måte. 

Anonymkode: 0a5b9...e02

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var mitt barn som er med på en type aktivitet to ganger i uka- og jeg kan forsikre den som var bekymret ang dette at barnet elsker denne aktiviteten, er stolt over mestringsfølelsen som følger med, og treffer venner/sosialt. Vi foreldre er med, det er kake eller vaffel etterpå, og vi har det koselig sammen.

Akk, så mye bedre enn å sitte og stirre på en skjerm! 

Skrevet

Det er vel du som går utenfor temaet her nå. Den du siterte kommenterte at det kan være MER stressende for barnet å ha to aktiviteter i uka ENN å sitte litt ekstra på nettbrettet. Og det er jeg helt enig i. Det er godt med avkobling for både store og små. Ikke har den du siterte nebbet til noen, og ikke har hun påstått at barnet dør av det. Hvis du holder deg saklig så kan man faktisk diskutere dette på en sivilisert måte. 

Jadda! Som om det er SÅ bra for barn å bruke ekstra tid på et nettbrett enn å være i en fysisk aktivitet 2 ganger i uka? Ungen får ikke mer avkobling med et nettbrett, hodet jobber like hardt for å prosessere nye inntrykk fra skjermen. Enkelte folk mangler visst noe.....

Anonymkode: 4744d...47a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Å tro at man skrur av TV når man får barn er idioti. 

Hvis du ikke vil at barnet ditt skal bruke nettbrett kan du selv ikke ha nettbrett eller smarttelefon i bruk når barnet er våkent.

Selv smokk (passifier) er mer passifiserende enn fornuftig bruk av teknologiske hjelpemidler.(etter barseltiden vel og merke) 3-åringer med TV eller Ipad er langt mer naturlig enn en treåring med smokk.Jeg nevner det fordi det er foreldrene som er under kritikk her. Foreldrene velger smokk, 

Foreldrene velger ikke nettbrett/TV i samme utstrekning; det er der i barnehagen, hjemmet, hos venner, skolen etc

Å tro at man ikke skal bruke det er en urealistisk og fiktiv livssituasjon.

Jeg forstår ihvertfall ikke behovet for å forsvare seg.

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
Skrevet

Det var mitt barn som er med på en type aktivitet to ganger i uka- og jeg kan forsikre den som var bekymret ang dette at barnet elsker denne aktiviteten, er stolt over mestringsfølelsen som følger med, og treffer venner/sosialt. Vi foreldre er med, det er kake eller vaffel etterpå, og vi har det koselig sammen.

Akk, så mye bedre enn å sitte og stirre på en skjerm! 

Det er et definisjonsspørsmål, og kan ikke slås fast med mindre man kjenner livssituasjonen og hvordan hverdagen foreløper ellers. I noen tilfeller er det bedre at barnet heller slapper av foran skjermen. 

Jadda! Som om det er SÅ bra for barn å bruke ekstra tid på et nettbrett enn å være i en fysisk aktivitet 2 ganger i uka? Ungen får ikke mer avkobling med et nettbrett, hodet jobber like hardt for å prosessere nye inntrykk fra skjermen. Enkelte folk mangler visst noe.....

Hehe, det spørs da selvsagt på aktiviteten og hva man ser på nettbrettet det da ;) 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil at barnet ditt skal bruke nettbrett kan du selv ikke ha nettbrett eller smarttelefon i bruk når barnet er våkent.

Selv smokk (passifier) er mer passifiserende enn fornuftig bruk av teknologiske hjelpemidler.(etter barseltiden vel og merke) 3-åringer med TV eller Ipad er langt mer naturlig enn en treåring med smokk.Jeg nevner det fordi det er foreldrene som er under kritikk her. Foreldrene velger smokk, 

Foreldrene velger ikke nettbrett/TV i samme utstrekning; det er der i barnehagen, hjemmet, hos venner, skolen etc

Tja, prøv å forklar det til kristenfamilier som hverken har TV, data eller nettbrett ;)

Gjest Magnifiq
Skrevet

jeg bruker ikke telefonen til annet å ringe med, når barna er våkne. Ikke bruker TV å stå på heller, annet på kvelden når det er barnetv.

Skrevet

3 år. Mellom 30-45 min i hverdagen (barnetv) lenger i helgene. 

Anonymkode: bcfde...a18

Skrevet

jeg bruker ikke telefonen til annet å ringe med, når barna er våkne. Ikke bruker TV å stå på heller, annet på kvelden når det er barnetv.

Men forsvarsbehovet kan Ingen ta fra deg ;) 

• Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet

Men forsvarsbehovet kan Ingen ta fra deg ;) 

? 😉😉😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...