Gå til innhold

Tv/ipad

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange timer av barnas våkne tid bruker de på tv og iPad? En vanlig hverdag hvor de har vært i barnehage eller skole først. Ta med antall timer de er våkne og alder også.

er bare nysgjerrig. Og dette er ikke en tråd for mammapolitiet skal diskutere hvor mye iPad-tid som er for mye!,,

Anonymkode: 71549...c2d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mange timer av barnas våkne tid bruker de på tv og iPad? En vanlig hverdag hvor de har vært i barnehage eller skole først. Ta med antall timer de er våkne og alder også.

er bare nysgjerrig. Og dette er ikke en tråd for mammapolitiet skal diskutere hvor mye iPad-tid som er for mye!,,

Anonymkode: 71549...c2d

Du kommer nok ikke unna de der, de er fader meg innom hver eneste tråd her og vrir dem alle til noe negativt. Som gavehysteri innlegget blant annet, man kan ikke diksutere et samfunns problem uten at de tar det personlig og langer ut :P tragisk!

Anonymkode: fecfb...676

• Liker 2
Skrevet

Tror det blir ca 1,5 time på hverdagene her. En halvtime om morgenen og en time om kvelden. Om sommeren når vi er mye ute blir det gjerne mindre eller ingenting på kveldene. I helgene og når vi er på tur blir det til gjengjeld mye mer. :P

Han er 4 år og har som regel 14-15 våkne timer i døgnet.

Anonymkode: 0f020...e34

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke iPad, men i løpet av en vanlig dag blir det ca 45 min totalt med tv. Han ser ingenting på morgenen, men mellom 18 - 19.30 ser han gjerne barne-tv samt enkelte småklipp på youtube f.eks. Det er svært sjelden at det blir mer (kun ved sykdom), men kan gjerne bli mindre, spesielt på våren og sommeren. Vi er alle mindre motiverte til å leke ut nå som det er kaldt og dårlig vær.

Han er 2 år og har ca 12 timer våkentid i løpet av døgnet. 

Anonymkode: 12bfa...350

Skrevet

Her får gutten på tolv en time, mens jenta som er litt eldre får mer. Gutten får ikke noe mer fordi han blir fryktelig sur og grinete hvis han sitter for lenge, og det går utover lekser, søvn etc. 

Anonymkode: 0112d...c51

• Liker 1
Skrevet

Som regel ser hun 0-15 minutter på nettbrettet om morgenen før skolen. På ettermiddagen blir det alt fra 0-2 timer skjermtid.

Hun har 4,5 time våken tid etter hun  kommer hjem fra skole/sfo. 

Anonymkode: d48cc...778

Skrevet

Jente på straks 5, står opp 7-7:30, får se tv 15-20 min om hun spiser frokost hjemme (hun velger selv, blir 1-3 dager i uka), leveres i barnehagen 8-8:30. Er i barnehagen til ca 15:20-15:30. Får se en halvtime iPad eller tv mens jeg gjør unna det som trengs (klær, rydding, middag osv). Så er det skjermfri frem til barne-tv, hvor hun ser Fantorangen. Noen ganger ser hun vanlig barne-tv kl 18 også, men maks 1 time. Legger seg 19:30.

Mandager har hun en aktivitet, noen dager har hun f.eks med seg noen hjem, eller er med andre hjem, andre dager gjør vi noe etter barnehagen, så det blir ikke helt slik hver dag. I helgene får hun se en times tid på morgenen i tillegg til barne-tv eller film. Noen ganger får hun se mer.

Anonymkode: 1dffd...2ef

Gjest Magnifiq
Skrevet

De får se på Barne-TV kl 18-18:45. 

iPad får de ikke bruke i hverdagen.

3år og 6år. Står opp rundt 7-7:30, og legger seg rundt kl 20.

Skrevet

Min er 2 år. Har ikke iPad. Hun nekter å se på TV. Egentlig litt synd, for det hadde vært deilig med 30 min "barnevakt". Men det kommer nok etter hvert. 

Anonymkode: 97ef0...746

• Liker 1
Skrevet

4-åringen får se på ipad etter middag, en halvtime fra ca fra 17 til 17.30. Da ser vi fantorangen og vanlig barne-tv etterpå hvis det er noe som fenger. Mye mas om å få se på ipaden; skremmende hvor fort de blir hekta ...! Fast aktivitet to kvelder i uka og da blir det ingen tv/ipad. 

Skrevet

4-åringen ser 0-30 min TV på iPaden om kvelden. Ofte leser vi heller, men nå om dagen ser vi julekalender sammen for første gang. :) Hender hun spiller litt på brettet i helgene, andre ganger ikke. Vi har ikke noe fast tid siden det uansett blir lite.

1,5-åringen ser ikke TV. Det hender vi trykker litt på dyr og instrumenter sammen på iPaden i helgene eller en ettermiddag i ny og ne.

Skrevet

0-60 minutter. Hun er snart 3, ser fantorangen på kvelden de fleste dager, i helgene blir det gjerne ikke det da vi ofte er mer travle (og mer opplagte). Jeg begynner tidlig og sent på jobb annenhver dag. De dagene jeg begynner sent ser vi en halvtime på barneprogrammer i sengen før vi står opp. Da får jeg sove en halvtime lengre, mens hun koser seg og får en myk start. Så win-win for oss. Dager med sykdom eller helger med ekstremt dårlig vær kan det for blir (mye) mer. Hun er ikke så alt for glad i tv, men musikkvideoer, Lodde og Linn og Mummitrollet er gøy.

Skrevet

2 og 3 år, våkne ca 13 timer om dagen.

2 timer totalt:

1 time barne-tv hver morgen, våkner tidlig. 1 time barne-tv/ barnemusikk på YouTube på kvelden.

Anonymkode: 14e0f...8c0

Skrevet

6 åringen her får se TV/ bruke iPad (velger selv hvilken av de to) en time etter middag på hverdager. I helga får hun en time ekstra i tillegg på morgenen. 

Anonymkode: 95a7c...f8e

Skrevet (endret)

9 år. Ca 2 1/2 time hver dag totalt. Mer de dagene vi er hjemme og har fri.

Minecraft er en stor hobby :) 

Glemte våkentid: ca 15 timer.

Endret av MapleSirup
Skrevet

Jeg har et barn i barnehage og et barn i 2.klasse. De får velge mellom en halvtime på iPad eller å se barne tv på nrk. Nå i desember får de se Julekongen og bruke iPad i en halvtime på deling. 

Skrevet

30-45 minutter om morgenen. Ca 1 time etter barnehagen. Jeg er meget snill på nettbrett bruk så lenge barnet iblandt synes det er greit å gjøre andre ting også. :)

Anonymkode: ca060...d23

Skrevet

4-åringen får se på ipad etter middag, en halvtime fra ca fra 17 til 17.30. Da ser vi fantorangen og vanlig barne-tv etterpå hvis det er noe som fenger. Mye mas om å få se på ipaden; skremmende hvor fort de blir hekta ...! Fast aktivitet to kvelder i uka og da blir det ingen tv/ipad. 

Det kan faktisk være mer ødeleggende og stressende for et lite barn å ha de på 2 aktiviteter i uka, enn å la de få bruke nettbrettet litt ekstra. Jeg har aldri begrenset bruket til barna annet enn når det bryter en viktig rutine i hverdagen. Og så lenge det ikke er problem for barnet å gjøre andre ting i blandt, så kan de få hente nettbrettet når de vil.

• Liker 2
Skrevet

Valgfritt, hvis lekser er unnagjort og barnet har vært ute/vært sosial og rommet er ryddig så får barnet bruke tiden sin som det vil. Dette gjelder da en tiåring. Sitter barnet for lenge inne uten å treffe venner e.l. så får det beskjed om å gå ut eller gå en tur, men om tiden hjemme brukes foran en skjerm eller foran tegneark er noe barnet bestemmer fullstendig selv. 

I snitt ligger det vel på to-tre timer, de verste dagene kommer det fort opp i fire-fem timer. Andre dager er det kun en halvtime. Her står tv'en som regel på hele tiden, og vi ser tv sammen hver morgen før skole og hver kveld før leggetid. 

Barnet er våkent i 14-15 timer daglig, 5 timer på skole. 

Anonymkode: 0a5b9...e02

Skrevet

Det kan faktisk være mer ødeleggende og stressende for et lite barn å ha de på 2 aktiviteter i uka, enn å la de få bruke nettbrettet litt ekstra. Jeg har aldri begrenset bruket til barna annet enn når det bryter en viktig rutine i hverdagen. Og så lenge det ikke er problem for barnet å gjøre andre ting i blandt, så kan de få hente nettbrettet når de vil.

nå får du faen meg skjerpe deg. Skal du virkelig begynne å nebbe til en bruker som sier de har to aktiviteter i Uia? Hva vet vel du om hva slags aktiviteter det er? Barnet er fire år, tror ikke det dør av å være med på to aktiviteter i uka, de fleste barn i den alderen er gjerne på barneidrett feks. Skjerp deg og hold deg til trådens tema! Mammapolitiet bare måtte innom ser jeg! 

Anonymkode: fecfb...676

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...