Gå til innhold

Har jeg feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å si dette først, vi bor ikke i Norge, sånn at dere vet det. Har en voksen sønn på 23 år ( bonussønn) som går på skole, og alle kameratene hans har tatt førerkortet,. så vår sønn har også begynt. Dette er ikke en billig affære men han får det som et lån. Slik at den dagen han får seg jobb, er det tilbakebetaling.

Saken er den at hans mor, som ikke hjelper til en dritt med dette, har hørt at han skal overta min bil, fordi jeg må av jobbårsaker ha varebil. Men hun mener at vi heller skal kjøpe ny bil til sønnen og jeg beholde min, noe jeg setter meg på bakbeina for å mannen også,. Og hadde han giddet å hjelpe til hjemme når han er hjemme hadde jheg vært hakket mer velvillig men, han kommer hjem 3uker av gangen, Og han kommer hjem, hiver skittentøy på badet, hilser knapt, setter seg på rommet å sitter ved pc, og sitter oppe til 6 , sover og ja denne runddansen.

Ikke hjelper han til, ikke vasker han sine egne klær. Nå må det sies at for de som mener at det er mangel på oppdragelse at hans mor har sydd puter under armene hans, de har hushjelp hjemme, og mor sitter på kafe hele dagene. Det er ikke sjans for at han får egen plass å bo før han får seg jobb da minste hybel på 15 kvm koster 13000 i mnd.

Så vi holder ut med han men jeg er piss sur på mor som tar han med å ser på bil, og bygger opp under dette.
Far og jeg koker begge 2, Mor kan ikke ha han hjemmeboende hos seg pga sin ektemann, som sønnen ikke tåler trynet av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hva du spør om. Det er jo et langt innlegg uten et eneste spørsmål. 

• Liker 3
Skrevet

Forstår ikke hva du spør om. Det er jo et langt innlegg uten et eneste spørsmål. 

Hun spør jo "Har jeg feil" (uten spørsmålstegn, så kanskje ikke hun spør allikevel), det står jo i overskriften. :laugh:

Anonymkode: ffc4e...9f6

• Liker 3
Skrevet

Alle mennesker har feil. Så til spørsmålet ditt: ja. 

Anonymkode: f768c...3d9

• Liker 2
Skrevet

Eh... skjønner ikke helt hvorfor du føler at du må forsvare at dere ikke kjøper ny bil til ham? Man trenger ingen grunn til det, det er helt vanlig. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny bil til min sønn heller, uansett hvor bra han oppfører seg og hvor mye penger jeg har. Han bør da vel bare være glad og takknemlig for å få overta en brukt en, det er slett ingen selvfølge det heller!

Anonymkode: 5e485...95e

• Liker 1
Skrevet

Det virker jo som dere også er med og ødelegger oppdragelsen hans når dere ikke krever noe av en 23 år gammel mann som bor gratis hos sine foreldre? 

Anonymkode: f768c...3d9

• Liker 2
Skrevet

Vi har bare hatt han her i 6 mnd. Og jo vi krever men det er for døve ører, han driter i
oss, dessverre kan vi ikke kaste han ut, pga at vi ikke har råd til å dekke husleie, og for han er det slik at mor har bygget under han. Han godtok å ta bilen min, helt til mor fant ut at han fortjente bedre. Vi var ikke klar over at han eksisterte før for 1 å siden. ONS, så mor mener jop at han jammen fortjener det. Men i går hadde han fått beskjed om at han må gjøre det og det før vi kom hjem,, men nei da. Han sov

Skrevet

Hvis det er så viktig for moren at han får ny bil, så får hun kjøpe det, da. Er jo ikke verre enn det. Enten tar han din bil og er fornøyd med det, eller så kan han få et busskort. 

Anonymkode: ffc4e...9f6

• Liker 2
Skrevet

Hvis mor lover han bil, ja da får mor kjøpe bil til han. Hvis ikke får han ta til takke med en opprinnelige planen (som jeg synes var mer enn generøs nok!)

Og: begynn å fremsette krav til delaktighet til han! Han er voksen og bør ta sin del av husarbeid og matlaging. Hvis han ikke har lært seg hvordan det gjøres enda, ja så gi han en liten husmorskole med opplæring. Tjener han noe i det hele tatt? Om han gjør så bør han betale en sum i husleie, om det så bare er en symbolsk sum. 

Skrevet

Han er 23 år?? Dere behandler han jo som om han er 13!

Når jeg ble 23 år hadde jeg egne barn :ohmy: og dere visste ikke om han før et år siden? 

Jeg fikk ikke bil av foreldrene mine og overlevde helt fint. Mange må kjøpe bil / ta lappen selv. Si at hvis han ønsker en bedre bil så får han ta opp lån.

• Liker 3
Skrevet

Dere må ikke betale husleie for ham om dere sier han får ikke bo hos dere om han ikke begynner ta sin del. Han er 23 og voksen, han får tjene til husleie selv. Og vil han ha bil så får han skaffe jobb.

Dere får slutte å koke, og si bestemt til mor at om sønnen skal ha ny bil så må HUN gjerne kjøpe det. Dere har gitt et generøst tilbud allerede. Ferdig snakka.

Gjest Blomsterert
Skrevet

For å si dette først, vi bor ikke i Norge, sånn at dere vet det. Har en voksen sønn på 23 år ( bonussønn) som går på skole, og alle kameratene hans har tatt førerkortet,. så vår sønn har også begynt. Dette er ikke en billig affære men han får det som et lån. Slik at den dagen han får seg jobb, er det tilbakebetaling.

Saken er den at hans mor, som ikke hjelper til en dritt med dette, har hørt at han skal overta min bil, fordi jeg må av jobbårsaker ha varebil. Men hun mener at vi heller skal kjøpe ny bil til sønnen og jeg beholde min, noe jeg setter meg på bakbeina for å mannen også,. Og hadde han giddet å hjelpe til hjemme når han er hjemme hadde jheg vært hakket mer velvillig men, han kommer hjem 3uker av gangen, Og han kommer hjem, hiver skittentøy på badet, hilser knapt, setter seg på rommet å sitter ved pc, og sitter oppe til 6 , sover og ja denne runddansen.

Ikke hjelper han til, ikke vasker han sine egne klær. Nå må det sies at for de som mener at det er mangel på oppdragelse at hans mor har sydd puter under armene hans, de har hushjelp hjemme, og mor sitter på kafe hele dagene. Det er ikke sjans for at han får egen plass å bo før han får seg jobb da minste hybel på 15 kvm koster 13000 i mnd.

Så vi holder ut med han men jeg er piss sur på mor som tar han med å ser på bil, og bygger opp under dette.
Far og jeg koker begge 2, Mor kan ikke ha han hjemmeboende hos seg pga sin ektemann, som sønnen ikke tåler trynet av.

Eh,hva med å si at han får lån til førerkort og bil når han oppfører seg som 23 og ikke en trettenåring? Han må jo bidra hjemme?! 

Så dere er mer enn sjenerøse nok,og hadde jeg vært deg så hadde dette med moren ikke rørt meg ett sekund.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor dere skal gi han en bil. 

Jeg fatter heller ikke hvorfor moren hans krever at dere kjøper en ny bil til han. 

Jeg fatter hvertfall ikke at dere holder på slik når han har så dårlig oppførsel. 

Anonymkode: b240b...9fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor for øvrig i en ettroms på 18-19 kvadrat til 5500 kr per måned inkludert strøm. Dette er i en storby midt i sentrum. 

Skrevet

For en håpløs gjeng med foreldre og bonusforeldre han har.

Anonymkode: 9e98e...0fd

• Liker 1
Skrevet

Går han fortsatt på videregående? 

Hvis ikke, så har far ikke bidragsplikt, og gutten kan overhode ikke kreve å få bo hos dere. 

Det er bare å sette seg ned med han og si at "Du, dette fungerer ikke! Du får bo et annet sted" og så flytter han ut. 

Siden dere ikke visste om han før for et år siden kan det umulig være veldig varme følelser mellom far og sønn. Det lille som er blir ødelagt av at han bor innpå dere og oppfører seg sånn. 

Lappen får han da ordne seg selv! Ingen som sier at man skal få den sponset! 

Skrevet

Vi har bare hatt han her i 6 mnd. Og jo vi krever men det er for døve ører, han driter i
oss, dessverre kan vi ikke kaste han ut, pga at vi ikke har råd til å dekke husleie, og for han er det slik at mor har bygget under han. Han godtok å ta bilen min, helt til mor fant ut at han fortjente bedre. Vi var ikke klar over at han eksisterte før for 1 å siden. ONS, så mor mener jop at han jammen fortjener det. Men i går hadde han fått beskjed om at han må gjøre det og det før vi kom hjem,, men nei da. Han sov

Nei, dere krever ikke. Dere gir etter

Han er en frisk 23 år gammel mann. Han kan ta ansvar for både bilkjøp og husleie. Dere gjør han en bjørnetjeneste ved å sy puter under armene hans. 

Om han driter i dere kan han heller ikke forvente å få noe. Her må dere være strenge! Dere oppfører dere ikke som foreldre. Dere bare deler ut penger til en bedriten drittunge. 

• Liker 1
Skrevet

her er det jo tydelig at mor er lei av sønnen og sender han endelig over til far. Om han ikke hjelper til hjemme så hadde han hverken fått lånt penger til lappen eller fått bilen min. Dere må vise han at skal han bli behandlet som voksen så må han oppføre seg som en. Hvis han skal låne penger til lappen må han hjelpe til hjemme. Ikke sikkert dere ser igjen de pengene uansett hva han lover. Og som det sies over her, det kan neppe være så veldig varme følelser mellom far og sønn, så jeg hadde ikke brukt en kalori på å sende han på dør hvis han ikke oppfører seg!

Anonymkode: fa370...479

• Liker 1
Skrevet

Om moren mener han skal ha en ny bil får hun kjøpe. Han er heldig som får din gamle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...