Gå til innhold

Hva tror dere om disse foreldrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hårår? Hun sier hva hun mener,og jeg er så enig.Syns det er ganske tragisk å mobbe pga navn.Ja,en kan forlate tråden.

Eller en kan si hva en mener om slike tråder.Det er lov.Er flere oppegående her som må få lov å mene noe om sånt tull som dette.

Er så enig med deg, tusen takk skal du ha! :) Sånne trpder som det her er bare med på å øke mobbekulturen rundt navn, noe som er så tullete so det går an. De som sitter og tenker at foreldrene er sånn og sånn pga navnet på barnet har man store problemer vil jeg si.

Anonymkode: a8852...99a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies jo at navnevalg gjenspeiler foreldrenes personlighet, så hvordan vil dere ut i fra disse navnevalgene beskrive foreldrene?

1. Lucas og Linnea

2. Oline og Wilhelm

3. Iben, Live og Hennie

4. Leah

5. Liam, Matheo og Emilian

Anonymkode: 7454e...ddb

1. Lucas og Linnea = Tenåringsmor

2. Online og Wilhelm = Foreldre i 30-40 åra

3. Iben, Live og Hennie = Bergensere eller Oslo folk

4. Leah = Foreldre i 20 åra

5. Liam, Matheo, og Emilian = Tenåringsmor

Skrevet

Tror dessverre ingenting om dette. Er idiotisk å dømme folk etter navna de gir barna sine

Stående applaus! Håper disse som har kommet med sin forhåndsdømming ut ifra navn her går i seg selv. DEt er ikke rart vi ikke får bukt med mobbing her til lands, når voksne folk holder på sånn ut ifra navn på barnet.

• Liker 2
Skrevet

1. Lucas og Linnea = Tenåringsmor

2. Online og Wilhelm = Foreldre i 30-40 åra

3. Iben, Live og Hennie = Bergensere eller Oslo folk

4. Leah = Foreldre i 20 åra

5. Liam, Matheo, og Emilian = Tenåringsmor

Jeg kjenner foreldre i slutten trevdeårene som har kalt barna sie Lucas, Linna og Leah, sp den forhåndsdømmingen din er ute å kjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner foreldre i slutten trevdeårene som har kalt barna sie Lucas, Linna og Leah, sp den forhåndsdømmingen din er ute å kjøre.

Jeg sier hvordan jeg ser for meg foreldrene. Sier ikke at alle som har kalt barna sine for Lucas og Linnea er tenåringsmødre selv om det er mange. 

Skrevet

Jeg sier hvordan jeg ser for meg foreldrene. Sier ikke at alle som har kalt barna sine for Lucas og Linnea er tenåringsmødre selv om det er mange. 

Lucas og Linnea har vært på navntoppen i flere år, mange tar det da i bruk. Det at du stempler foreldrene ut ifra et navn sier dessverre mest om deg.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Er så enig med deg, tusen takk skal du ha! :) Sånne trpder som det her er bare med på å øke mobbekulturen rundt navn, noe som er så tullete so det går an. De som sitter og tenker at foreldrene er sånn og sånn pga navnet på barnet har man store problemer vil jeg si.

Ja,de avslører seg selv.Mye en skal henge seg opp i,og det har vært så mange fordommer ang navn her,så det må jo snart være nok.

Skrevet

1. Lucas og Linnea
- Mamma jobber i helsesektoren og pappa elektrikker,  fikk barna i førsten av 20 årene. Det er viktig for foreldrene å ha litt søte og lette navn. Bor i utkanten av storby eller i en mellomstor by.

2. Oline og Wilhelm
- Mamma og/eller pappa har litt høyere utdanning, evt gamle foreldre. De fikk barna i slutten av 20 årene /begynnelsen av 30 årene. Viktig at barna har spesielle navn for å kunne skille seg ut, bosatt i storby.

3. Iben, Live og Hennie
- Mamma er uføre og pappa elsker jobben som mekaniker. Begynte med barn i midten av 20 årene etter mamma ble ferdig uttredet. De bor i en liten by, evt på et småbruk.

4. Leah
- Både mamma og pappa elsker jobbene sine. De visste hele tiden at det KUN ble ett barn og valgte derfor et navn som skulle være multikulturelt og minst mulig belastende. Fikk barn i midten av 30 årene eller senere, bor i utkanten av mellomstor by.

- Mamma jobber i butikk og pappa håndverker/evt selvstendig. Barna er spredd over hele 20årene hos foreldrene. Litt søtt navn først, så litt kulere navn og sist et navn med mening.

6. Nathaniel og Sienna
- Mamma har hatt filosoferende fag og har indirekte funnet ut av at hun elsker kvinner, pappa bryr seg ikke like mye om navnene eller får ikke inn et ord. De har en hund som heter Prada og en katt som heter Dior og kan egentlig bo litt over alt.

Nathaniel, (eller natalie som jeg KONSTANT forbytter med) synes jeg bare er synd blir brukt på guttebarn. Vi ble ordentlig fornøyde når lillebror skulle hete det, og i flere mnd etter han kom til verden måtte jeg ramse opp Neandertaler - natalie - Nathaniel for å i det heletatt kunne uttale/huske navnet.

Anonymkode: 7e114...77f

Skrevet

Lucas og Linnea har vært på navntoppen i flere år, mange tar det da i bruk. Det at du stempler foreldrene ut ifra et navn sier dessverre mest om deg.

Trenger ikke bli hårsår. Jeg svarte bare på det ts spør om. Herregud. 

Skrevet

Trenger ikke bli hårsår. Jeg svarte bare på det ts spør om. Herregud. 

Ja jeg er kjempe hårsår fordi jeg mener det bygger oppunder mobbing det dere holder på med i denne tråden. Men hva skal det nye barnet ditt hete da?

Skrevet

1. Lucas og Linnea
- Mamma jobber i helsesektoren og pappa elektrikker,  fikk barna i førsten av 20 årene. Det er viktig for foreldrene å ha litt søte og lette navn. Bor i utkanten av storby eller i en mellomstor by.

2. Oline og Wilhelm
- Mamma og/eller pappa har litt høyere utdanning, evt gamle foreldre. De fikk barna i slutten av 20 årene /begynnelsen av 30 årene. Viktig at barna har spesielle navn for å kunne skille seg ut, bosatt i storby.

3. Iben, Live og Hennie
- Mamma er uføre og pappa elsker jobben som mekaniker. Begynte med barn i midten av 20 årene etter mamma ble ferdig uttredet. De bor i en liten by, evt på et småbruk.

4. Leah
- Både mamma og pappa elsker jobbene sine. De visste hele tiden at det KUN ble ett barn og valgte derfor et navn som skulle være multikulturelt og minst mulig belastende. Fikk barn i midten av 30 årene eller senere, bor i utkanten av mellomstor by.

- Mamma jobber i butikk og pappa håndverker/evt selvstendig. Barna er spredd over hele 20årene hos foreldrene. Litt søtt navn først, så litt kulere navn og sist et navn med mening.

6. Nathaniel og Sienna
- Mamma har hatt filosoferende fag og har indirekte funnet ut av at hun elsker kvinner, pappa bryr seg ikke like mye om navnene eller får ikke inn et ord. De har en hund som heter Prada og en katt som heter Dior og kan egentlig bo litt over alt.

Nathaniel, (eller natalie som jeg KONSTANT forbytter med) synes jeg bare er synd blir brukt på guttebarn. Vi ble ordentlig fornøyde når lillebror skulle hete det, og i flere mnd etter han kom til verden måtte jeg ramse opp Neandertaler - natalie - Nathaniel for å i det heletatt kunne uttale/huske navnet.

Kjenner du mange uføre?

Skrevet

Ja jeg er kjempe hårsår fordi jeg mener det bygger oppunder mobbing det dere holder på med i denne tråden. Men hva skal det nye barnet ditt hete da?

Mobbing? Nå har jeg hørt det også. Du må godta at ikke alle liker alle navna i verden like mye og ser for seg hvem som bruker navna mest. Jeg skal ikke ha barn før om noen år hvis jeg i det hele tatt vil ha barn. Må i det minste finne ei oppegående mor til barnet mitt. Vil heller at mitt barn skal ha et navn som ikke alle andre har. 

Skrevet

Mobbing? Nå har jeg hørt det også. Du må godta at ikke alle liker alle navna i verden like mye og ser for seg hvem som bruker navna mest. Jeg skal ikke ha barn før om noen år hvis jeg i det hele tatt vil ha barn. Må i det minste finne ei oppegående mor til barnet mitt. Vil heller at mitt barn skal ha et navn som ikke alle andre har. 

Nå har du jo laget en egen tråd om at det er et barn på gang. Var det bare tull?

Anonymkode: 19ce7...5a2

• Liker 2
Skrevet

Nå har du jo laget en egen tråd om at det er et barn på gang. Var det bare tull?

Nei, men jeg har sagt jeg ikke skal ha barn nå, så får jenta gjøre som hun vil. 

Skrevet

En ting er å like et navn eller ikke, en annen ting er å age mobbekultur rundt enkelte navn, men jeg hadde ikke forventet at du skulle forstå det. Nå blir jo du far enten du vil det eller ikke da :P

• Liker 1
Skrevet

Han skriver så mye tulletråder om alt mulig under ulike navn her inne, men vi kjenner han igjen på skrivestilen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror(og håper) dette er foreldre som eslsker sine barn, og hverandre, høyere enn alt og som virkelig gjør alt for at barna skal ha det best mulig.

Spiller ingen rolle hva de jobber som. Jeg er enig i at å kalle ungen for blue/rosa osv er sært og ganske unødvendig, men ser ikke noe galt i å bruke navn som er godt etablerte, eller i vinden.

Har selv et navn som ikke er av de vanligste her i Norge(Vikki), og er faktisk dritt lei av å høre kommentarer som "Oi, trudde det var hunde/hestenavn, eller "Er du helt sikker på at du ikke egentlig heter Viktoria?"(Som om jeg ikke vet navnet mitt..)

Sa her blir det et helt vanlig, "dølt" navn, slik som Susanne, Sunniva, Fredrik osv når den dagen kommer.. 

Anonymkode: b37c6...b99

• Liker 1
Skrevet

Kjenner du mange uføre?

Vil si at det er en del mødre som er uføre i klassen til barnet mitt. Tror faktisk det er så mye som 1/3 av klassen har 1 eller 2 uføretrygdede foreldre, ganske så overraskende når man tenker på at husene i området ligger på minimum 3 mill.

Jeg ser ikke ned på folk pga navn.. Aldri hørt noen mobbe noen pga navn hverken i min generasjon eller min (soon to be) tenåring. :) 
Navnene som ble ramset opp var typiske og litt småkjedelige. Hadde vært mer moro å be folk om å beskrive foreldrene til navn som ikke ligner så fryktelig på hverandre. Ut fra navnene som TS valgte fremgår det at hun er i 20årene.
:fnise:

Skrevet

Hva med Claudia og Elina ?

Skrevet

omg hvem gidder å analysere slikt?? snakk om å generalisere, fantasere og mene noe om alt

Anonymkode: 20ced...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...