Gå til innhold

Hva tror dere om disse foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at navnevalg gjenspeiler foreldrenes personlighet, så hvordan vil dere ut i fra disse navnevalgene beskrive foreldrene?

1. Lucas og Linnea

2. Oline og Wilhelm

3. Iben, Live og Hennie

4. Leah

5. Liam, Matheo og Emilian

Anonymkode: 7454e...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6. Nathaniel og Sienna

Skrevet

1. Lucas og Linnea

Ukreative foreldre som ikke tør å skille seg ut og har null personlighet

2. Oline og Wilhelm

Velstående foreldre

3. Iben, Live og Hennie

Hipstere bor på Grünerløkka

4. Leah

White trash

5. Liam, Matheo og Emilian

Tenåringsmor

6. Nathaniel og Sienna

White trash tenåringsmor

• Liker 9
Skrevet (endret)

1. Lucas og Linnea -Foreldre med svensk avstamming eller er svenske (de fleste jeg kjenner med disse navnene er svensker)

2. Oline og Wilhelm- Foreldre som er opptatt av tradisjoner. Har oppkalt barna etter beste/oldeforeldre.

3. Iben, Live og Hennie - En helt normal søring kjernefamilie med 3 barn, hund, stasjonsvogn og enebolig i barnevennlig område

4. Leah - ung mor som vil skille seg ut.

5. Liam, Matheo og Emilian - Mindre intelligente foreldre uten egne personlige meninger. Følger strømmen av trender og det som er populært. Ønsker å fremstå som mye mer velstående enn det de egentlig er med holdning om at babyen aldri blir voksen og MÅ ha et sukkersøtt hyperfeminint navn. 

6. Nathaniel og Sienna - Utlendinger

Endret av Mearrasámi
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ingenting om de foreldrene, egentlig. 

Hva skal jeg tro? 

• Liker 5
Skrevet
Jeg vet hvem foreldrene til Matheo, Live, Lucas, Sienna, Iben, Hennie, og Liam er. De er litt forskjellige, men har vel til felles at de er middelklasse og bor på Oslo Vest. Liam har amerikansk far. Kun foreldrene til Matheo var under 30 da han ble født. Jeg ser ingen naturlig skille i 6. kategorier på disse navnene.  Lucas og Live bor forresten flere steder i landet.

Anonymkode: 6db3a...3e1

• Liker 2
Skrevet

Haha.

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg tror ingenting om de foreldrene, egentlig. 

Hva skal jeg tro? 

DET må du jo finne ut sjæl :fnise:

Skrevet

Den Liam jeg kjenner kommer fra et godt møblert hjem med voksne foreldre (langt fra tenåringer med andre ord). Begge foreldrene er norske. 

Den Iben jeg kjenner har byttet navn til dette navnet i voksen alder. Trans-seksuell person. For øvrig har jeg også fått med meg at en av programlederne i God Morgen Norge har fått barn nr to som skal hete Iben. 

Jeg kjenner en som heter Nathaniel til mellomnavn. Her er det også godt voksne, norske foreldre. Kristne foreldre, og jeg antar at navnet Nathaniel sannsynligvis står i Bibelen?

Hva jeg tenker om de andre navnene er ikke så mye. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke forhåndsdømme noen ut fra navnet alene. 

Anonymkode: 9e0e6...dab

• Liker 1
Skrevet

1. Lucas og Linnea -Foreldre med svensk avstamming eller er svenske (de fleste jeg kjenner med disse navnene er svensker)

2. Oline og Wilhelm- Foreldre som er opptatt av tradisjoner. Har oppkalt barna etter beste/oldeforeldre.

3. Iben, Live og Hennie - En helt normal søring kjernefamilie med 3 barn, hund, stasjonsvogn og enebolig i barnevennlig område

4. Leah - ung mor som vil skille seg ut.

5. Liam, Matheo og Emilian - Mindre intelligente foreldre uten egne personlige meninger. Følger strømmen av trender og det som er populært. Ønsker å fremstå som mye mer velstående enn det de egentlig er med holdning om at babyen aldri blir voksen og MÅ ha et sukkersøtt hyperfeminint navn. 

6. Nathaniel og Sienna - Utlendinger

skjerp dere da! Herlighet! 😜 kjenner flere ordentlige og utdannende foreldre som kaller barna sine for Liam, Martheo og Leah. Folk har ofte for vane å navngi barnet sitt det som er i vinden. Skjønner ikke at dere gidder å bruke tid på å tro noe som helst ut ifra et navn. Dere er tragiske. Og nei, jeg har et tradisjonelt navn på mitt barn før dere starter med hersketeknikker som at jeg føler meg støtt. Get a life people, Get a life. 

Anonymkode: a8852...99a

• Liker 4
Skrevet

Den Liam jeg kjenner kommer fra et godt møblert hjem med voksne foreldre (langt fra tenåringer med andre ord). Begge foreldrene er norske. 

Den Iben jeg kjenner har byttet navn til dette navnet i voksen alder. Trans-seksuell person. For øvrig har jeg også fått med meg at en av programlederne i God Morgen Norge har fått barn nr to som skal hete Iben. 

Jeg kjenner en som heter Nathaniel til mellomnavn. Her er det også godt voksne, norske foreldre. Kristne foreldre, og jeg antar at navnet Nathaniel sannsynligvis står i Bibelen?

Hva jeg tenker om de andre navnene er ikke så mye. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke forhåndsdømme noen ut fra navnet alene. 

Anonymkode: 9e0e6...dab

Så enig i det her! 

• Liker 1
Skrevet

DET må du jo finne ut sjæl :fnise:

Hoho, nå var du morsom😜🔫

• Liker 1
Skrevet

Det sies jo at navnevalg gjenspeiler foreldrenes personlighet, så hvordan vil dere ut i fra disse navnevalgene beskrive foreldrene?

1. Lucas og Linnea Mainstream foreldre

2. Oline og Wilhelm Wannabe rik

3. Iben, Live og Hennie Trailertrash/unge mødre (med unntak av Live som er ett helt normalt navn for normale folk)

4. Leah Unge mødre/ Rosablogg bimbo

5. Liam, Matheo og Emilian Trailertrash/unge mødre

Anonymkode: ffdfd...6ef

Skrevet

Jeg får jo assosiasjoner til hvem foreldrene er ut fra barnas navn, og særlig Matheo,  Liam og Emiliam virker som yngre foreldre som kastet dart på topp 10 lister. 

Skulle ønske at foreldre var mer kreative ut fra at de ikke ønsket at alle barn i et visst årstall skal sitte med samme navn. 

Min stedatter har et slikt navn, og jeg synes helt ærlig at det er håpløst. Så mange har samme navn som henne og jeg er egentlig litt irritert på min mann for at han lot eksen velge navn på ungen deres... 

Anonymkode: 2fb76...ff9

Skrevet

Live og Hennie er typiske Oslo vest-navn.

Lucas, Oline, Wilhelm, Iben og Leah er typisk for unge voksne, litt 'hipster'ish.

Liam, Matheo og Emilian er arbeiderklasse / ung mor.

Anonymkode: ef699...f2a

Gjest Blomsterert
Skrevet

Sånn.Da lager vi en tråd så vi kan mobbe litt.På grunn av navn.Er det mulig å hive seg over dette og virkelig komme med sine fordømmende syn? Så lite intelligent.

Og nei,har ikke barn som heter noen av disse.Sånn så det er sagt.Utrolig dum tråd.

Skrevet

skjerp dere da! Herlighet! 😜 kjenner flere ordentlige og utdannende foreldre som kaller barna sine for Liam, Martheo og Leah. Folk har ofte for vane å navngi barnet sitt det som er i vinden. Skjønner ikke at dere gidder å bruke tid på å tro noe som helst ut ifra et navn. Dere er tragiske. Og nei, jeg har et tradisjonelt navn på mitt barn før dere starter med hersketeknikker som at jeg føler meg støtt. Get a life people, Get a life. 

Jøss, så hårsår du var da gitt ;) Om du ikke liker TS sin tråd og svarene her inne er det jo bare å forlate den 

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jøss, så hårsår du var da gitt ;) Om du ikke liker TS sin tråd og svarene her inne er det jo bare å forlate den 

Hårår? Hun sier hva hun mener,og jeg er så enig.Syns det er ganske tragisk å mobbe pga navn.Ja,en kan forlate tråden.

Eller en kan si hva en mener om slike tråder.Det er lov.Er flere oppegående her som må få lov å mene noe om sånt tull som dette.

Skrevet

Ja jeg er kjempe hårsår fordi jeg mener det er stygt å mobbe pga navn, sier mer om deg gamlemor.

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Tror dessverre ingenting om dette. Er idiotisk å dømme folk etter navna de gir barna sine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...